Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 marca 2004, 10:33

autor: Jacek Hałas

Freedom Force vs the 3rd Reich - zapowiedź - Strona 2

Freedom Force vs. The Third Reich jest kontynuacją taktycznej gry akcji z elementami gatunku cRPG, opowiadającej o niezwykłych przygodach rozmaitych superbohaterów w latach sześćdziesiątych XX wieku.

Pierwszy „Freedom Force” był dla mnie jedną z największych niespodzianek ostatnich lat. To dziwne, ale po raz pierwszy spotkałem się z tą grą dopiero przy okazji testowania wersji demo. Wcześniej niespecjalnie się nią interesowałem. „Freedom Force” błyskawicznie ujął mnie swoim komiksowym klimatem, świetnie skonstruowanymi etapami oraz w miarę rozbudowanym (jak na, bądź co bądź, zręcznościowkę) systemem rozwoju sterowanych postaci. Śmiem przypuszczać, iż nie jestem w tych odczuciach odosobniony. W krótkim czasie zaczęły pojawiać się liczne amatorskie dodatki, które w zdecydowany sposób zwiększyły żywotność „FF”. Niewiele ponad rok musieliśmy czekać na oficjalną informację o rozpoczęciu prac nad sequelem. Tych, którzy oczekują od drugiego „Freedom Force” jakiejś niewyobrażalnej rewolucji muszę niestety zmartwić. To typowy przykład kontynuacji - ładniejszej i bardziej rozbudowanej. Jeśli ktoś jednak liczył na taki właśnie typowy sequel, to może już zacząć zbierać na niego pieniążki, by za kilka miesięcy z okrzykiem „For Freedom!” ponownie zanurzyć się w pięknym komiksowym świecie.

Tytuł gry może być nieco mylący, szczególnie dla osoby, która nie spotkała się z pierwszą odsłoną „Freedom Force” (a są takie?). Może ona sobie wtedy pomyśleć, iż ma do czynienia z jakąś skomplikowaną taktyczną strategią :-) Niby to szczegół, ale moim zdaniem autorzy powinni pozostać przy „Freedom Force 2”. Akcja gry przenosi naszych bohaterów w przeszłość. Trafiają oni na front drugiej Wojny Światowej. Ich celem będzie oczywiście przeciwstawienie się zaborczej Osi Zła. Ciekaw jestem jak poprowadzony zostanie główny wątek. Na pewno nasi bohaterowie nie będą mogli zmienić biegu całej wojny ponieważ miałoby to zasadniczy wpływ na wydarzenia w przyszłości. Przypuszczam, że bardziej będzie chodziło o pokrzyżowanie planów Trzeciej Rzeszy odnośnie zdobycia jakiegoś mitycznego artefaktu czy budowy Wunderwaffe. Podobne motywy niejednokrotnie przewijały się już w grach, że wspomnę tylko o „RTCW” czy polskim „Gromie”. Mam nadzieję, że drugi „Freedom Force” będzie jeszcze w stanie współczesnego gracza czymś nietuzinkowym zaskoczyć. Pałeczkę wielkiego złego typka przejął niejaki Blitzkrieg. Jego ksywka, wbrew pozorom, dużo może o nim mówić. Na moje oko będzie to jakiś świetnie wyszkolony, wysoki rangą wojskowy. Drugim z wymienionych już głównych złoczyńców jest Red October, który z pewnością będzie reprezentował Sowietów. Nie wiem jak Wy, ale ja nie wyobrażam sobie tej serii bez komunistów, proszących się wręcz o to żeby im dokopać. To dobrze, że autorzy są podobnego zdania :-) Honoru Włochów będzie natomiast bronił Fortissimo. Trzeba też przy tym wszystkim pamiętać, iż mamy do czynienia z grą, która chce być komiksem i nie do końca wszystko musi się pokrywać z rzeczywistością. Szeregi Freedom Force zostaną zasilone przez kilku nowych superbohaterów, wśród których na szczególną uwagę zasługują Tombstone oraz Sky King. Trzon zespołu pozostanie niezmieniony.

Żadnych istotnych innowacji nie należy się również spodziewać w kwestii rozwoju wchodzących w skład teamu herosów. Pozostaną widowiskowe, a na dodatek obdarzone wyjątkowo oryginalnymi nazwami, superciosy. Co ciekawe, nie ograniczono się tylko i wyłącznie do obdarzenia nimi nowych członków Freedom Force. Stare wygi też dostaną po kilka nowych zachowań. Widać, że autorom gry w dalszym ciągu nie brakuje pomysłów na wymyślanie oryginalnych haseł. Druga część „Freedom Force” wprowadzi tak ciekawie nazywające się ciosy, jak Whirlwind Tour czy Dancing Dead.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?