Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 września 2019, 17:00

Terminator: Resistance – już graliśmy i odpowiadamy na 7 ważnych pytań - Strona 2

Polacy ze studia Teyon zmierzą się z legendą lat 80. – z Terminatorem. Wiedzieliśmy o tym od dłuższego czasu, a dziś możemy wreszcie opowiedzieć o grze o podtytule Resistance, w którą mieliśmy okazję już zagrać.

Terminator Resistance mogliśmy zobaczyć jeszcze w maju tego roku na konferencji Digital Dragons, a dokładnie nieopodal miejsca, gdzie ta się odbywała, bo pokaz nastąpił w wynajętym mieszkaniu w pobliżu centrum kongresowego. Przywykłem do oglądania nowych tytułów na długo przed tym, zanim trafią one do sklepów. Tym razem jednak to było coś więcej – mogłem zagrać w Terminator Resistance jako pierwszy dziennikarz na świecie… a potem musiałem milczeć – aż do teraz. Wiem jednak, że Was obchodzi sama prezentacja i sama gra. Odpowiem więc na kilka podstawowych pytań.

CO, GDZIE I KIEDY?

  1. Tytuł: Terminator: Resistance
  2. Platformy: PC, PS4, Xbox One
  3. Premiera: 15 listopada
  1. Nadchodzi Terminator: Resistance – polski FPS twórców Rambo: The Video Game

Polski Terminator, czyli właściwie co dokładnie?

Terminator krakowskiego studia Teyon to stuprocentowo singleplayerowy FPS z silniejszymi niż zwykle w tym gatunku elementami RPG, rozgałęziającą się fabułą i częściowo otwartymi planszami. Na pierwszy rzut oka gra skojarzyła mi się z ostatnim Homefrontem, jednocześnie z jakiegoś powodu przywodząc na myśl rodzime Dying Light, choć nie ma tu ani zombie, ani parkouru.

Data premiery nie jest jeszcze znana, ale wiemy, że tytuł wyjdzie w wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Teyon ma spore doświadczenie z Nintendo Switch, ale to niczego nie zmienia, japońskiej konsolce, jak mówią sami twórcy, po prostu brakuje mocy, żeby udźwignąć tę grę.

No dobrze, ale co gra ma wspólnego z filmem?

Miejscem akcji są Stany Zjednoczone niedługo po buncie maszyn. To mniej więcej ten okres, który widzieliśmy w krótkich urywkach z przyszłości w pierwszym i drugim Terminatorze. Twórcy nazywają swoją grę prequelem pierwszego filmu, bo fabuła ma nas doprowadzić do tego momentu, w którym roboty wysłały swojego przedstawiciela w przeszłość z misją zabicia Johna Connora.

W trakcie zabawy spotkamy postacie znane z filmów, a przede wszystkim tytułowych „elektronicznych zabójców”. Osobiście miałem okazję podziwiać na ekranie model T-800, czyli klasycznego terminatora z głową wyglądającą jak ludzka czaszka. Oprócz niego widziałem też wymyślone już przez Polaków roboty przypominające pająki w dwóch rozmiarach i patrolujące teren drony.

Niestety, grając, ciężko odnaleźć tu jakąś więź między grą a kinowym uniwersum. Głównie dlatego, że polska produkcja opowiada o wydarzeniach, które w dwóch pierwszych filmach pokazano szczątkowo. Pamiętacie jeszcze tamte sceny? Niewiele w nich było widać – ciemność, brudnych żołnierzy, trochę robotów i jakieś wybuchy. W grze mamy bardziej klasyczne USA w wersji postapo, które jako takie ma klimat, ale raczej nie przywodzi na myśl oryginału.

Polacy wykorzystali gotowe projekty, ale stworzyli także jednostki maszyn, których nie znamy z kina.

Terminator: Resistance – już graliśmy i odpowiadamy na 7 ważnych pytań - ilustracja #2

TERMINATOR? NIE PAMIĘTAM

Pierwszy film trafił do kin w 1984 roku, a jego akcja toczyła się w tym samym czasie. Zarys fabuły: w 2029 roku trwa wojna między ludźmi a zbuntowanymi maszynami. Ludzie wygrywają, a roboty wysyłają „elektronicznego zabójcę” (w tej roli Arnold Schwarzenegger) w przeszłość, by ten zabił matkę przywódcy ludzkiego ruchu oporu – Sarah Connor. Jego śladem rusza Kyle Reese, który ma powstrzymać terminatora.

W drugiej części filmu historia się powtarza – z tą różnicą, że ruch oporu jako obrońcę Sarah i jej syna wysyła własnego, przeprogramowanego terminatora. W tej roli ponownie Schwarzenegger.

Kim jest nasz bohater?

Wcielamy się w bojownika ruchu oporu, którego oddział został wybity przez roboty. W trakcie poszukiwań innych ludzkich jednostek trafia on na niewielką grupę wojowniczych ocalałych i rusza razem z nimi w podróż, co budzi dość jednoznaczne skojarzenia ze świetną grą Metro: Exodus. Także w polskiej produkcji nasi towarzysze będą organizować coś w rodzaju mobilnej bazy wypadowej.

W grze widać pewną budżetowość, ale da się na to przymknąć oko.

ZARAZ, CZY TO SĄ CI OD TEGO RAMBO: THE VIDEO GAME?

Tak, to ta sama ekipa, choć w przypadku firmy Teyon tworzenie własnych gier stanowi tylko część jej działalności. Przypomnę, że Rambo: The Video Game nie zostało ciepło przyjęte przez graczy (ja przeszedłem całe i nie wspominam go wcale tak źle), ale jednocześnie widać, że od tamtego czasu zespół sporo się nauczył, a obecny projekt jest wyraźnie bardziej ambitny.

Marcin Strzyżewski

Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.