Sid Meier's Civilization VI - jeszcze jedna tura po raz szósty - Strona 2
Jesienią tego roku pojawi się długo wyczekiwana nowa Cywilizacja – szósta już odsłona kultowej strategii. By uzyskać szczegółowe informacje o najważniejszych nowościach w rozgrywce, przeprowadziliśmy wywiad z twórcami ze studia Firaxis!
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
- napisany od nowa kod gry;
- wyspecjalizowane miasta;
- aktywna rola gracza w rozwoju i badaniach;
- dynamiczna dyplomacja;
- jednostki wojskowe łączone w silniejsze formacje;
- więcej opcji w trybie wieloosobowym;
- wsparcie dla modów.
Ponoć świat powstał w sześć dni – siódmy przeznaczony był na odpoczynek. W grze komputerowej możemy łatwo uzyskać o wiele lepszy wynik – stworzyć swój wymarzony kontynent w... sześć minut? Może nawet w sześć kliknięć? Jeśli jeszcze dodamy do tego szóstą część niezwykle popularnego cyklu gier, mamy szansę otrzymać wręcz doskonały świat: cechujący się kulturą i wyważoną dyplomacją, a przy tym pełen niezwykłych odkryć lub wręcz przeciwnie – istne piekło targane wojnami i zniszczeniem przez wieki. Pewne jest natomiast jedno – nie będziemy w ogóle odpoczywać! Będziemy obserwować, zarządzać, decydować i czekać. I jeszcze trochę czekać. Tylko jedną turę. Jeszcze tylko tę jedną. Już naprawdę ostatnią... Zaraz, tylko dotrę tam osadnikiem i już koniec! Co? Już 5 rano?
Tak – czas na porządny i zdrowy sen mamy gdzieś do 21 października, później przygotujmy się na niejedną zarwaną nockę. Szósta część liczącego sobie już 25 lat słynnego cyklu strategii nadchodzi! Sid Meier’s Civilization VI znajduje się w fazie produkcji od bardzo dawna, ale dopiero po uporaniu się z premierami spin-offa Beyond Earth i niedawnego XCOM 2 studio Firaxis może w spokoju skupić się na swoim flagowym tytule. My mieliśmy niewątpliwą przyjemność przeprowadzić niedawno wywiad z jego przedstawicielami i u samego źródła wzbogacić się o wiedzę na temat paru istotnych szczegółów gry! Za powstanie najnowszej odsłony Cywilizacji odpowiedzialny jest zespół pracujący wcześniej nad dodatkami Bogowie i królowie oraz Nowy wspaniały świat. To właśnie na tym ostatnim rozszerzeniu bazuje „szóstka”, ale oczywiście nie ma mowy o zwykłym dodaniu paru świeżych rozwiązań do starej gry.
Praktycznie cały kod napisano od podstaw, koncentrując się głównie na nowościach w mechanice rozgrywki, tym razem jednak bez jej upraszczania, jak to miało miejsce w „piątce”. Weterani serii mogą być pewni, że rozwiązania zawarte w dwóch dodatkach, takie jak: religie, archeologia, szlaki handlowe czy turystyka związana z kulturą, powrócą i w kolejnej części. „Byliśmy bardzo zadowoleni z mechanik wprowadzonych w tamtych dodatkach i wszystkie je zachowaliśmy, ponieważ nie chcieliśmy stworzyć gry prostszej, bez elementów czyniących ją głębszą i bogatszą” – mówi Ed Beach, główny projektant Civilization VI. Swoistą pieczę nad grą ma nadal sam Sid Meier, omawiający dość regularnie z zespołem programistów nowe idee lub napotkane problemy. Co zatem czeka nas w Cywilizacji VI, oprócz pochłaniającego nasz wolny czas dążenia do podboju kosmosu lub wszystkich sąsiednich nacji?