Najciekawsze gry strategiczne wydane w 1991 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Storm Master
Strategiczne 1 stycznia 1991
Kolejna oryginalna pozycja w dorobku znanego z trylogii Ishar studia Silmarils. Wcielamy się w dyktatora Eolii – krainy, której potęga została zbudowana przy wykorzystaniu wiejących tu cały rok silnych wiatrów. Naszym celem jest dbanie o dobrobyt państwa i pokonanie odwiecznego przeciwnika, jakim jest znienawidzona sąsiednia Sharkaania.
Solidarność
Strategiczne 25 stycznia 1991
Solidarność to gra strategiczna wyprodukowana przez studio deweloperskie firmy P. Z. Karen. Akcja osadzona została w Polsce lat 80. ubiegłego wieku. Gracz wciela się w rolę szefa NSZZ „Solidarność” i kieruje opozycją antykomunistyczną. Do jego zadań należy m.in. podnoszenie świadomości politycznej w społeczeństwie, pozyskiwanie aktywistów związkowych oraz zdobywanie funduszy na dalszą działalność.
SimAnt: The Electronic Ant Colony
Strategiczne 26 lutego 1991
Oryginalna gra strategiczna symulująca… życie mrówek. W grze kontrolujemy kolonię czarnych mrówek gdzieś na podwórku położonego na przedmieściach domu, a naszym celem jest rozszerzenie swojej kolonii na teren całego ogrodu - eliminując przy okazji wrogie kolonie mrówek czerwonych oraz niezbyt życzliwych nam właścicieli posesji.
Merchant Colony
Strategiczne 12 marca 1991
Merchant Colony firmy Impressions to gra ekonomiczna, która podejmuje tematykę handlu morskiego na skalę globalną. Gracz wciela się tu w rolę początkującego armatora, dysponującego niewielkim zasobem gotówki, potrzebnym do rozwinięcia własnego interesu. Fabuła programu rzuca nas do XVIII wieku – okresu rozkwitu kolonii i dalekich wypraw do egzotycznych krajów.
Mad TV
Strategiczne 20 marca 1991
O tym, że telewizja nawet z najprostszego człowieka pod słońcem potrafi uczynić gwiazdę, nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Wystarczy śledzić na bieżąco polskie stacje komercyjne, aby zobaczyć jak płytcy i nie mający nic do zaoferowania ludzie, nagle rosną do rangi legendy. Historia Archiego, głównego bohatera gry Mad TV pokrywa się z tą wizją. Jedyną różnicą jest to, że ów młodzieniec zajmie się bardziej niewdzięczną rolą – zarządzaniem układem programowym stacji.
Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.
Carriers at War
Strategiczne 12 kwietnia 1991
Carriers at War to zaprojektowany przez australijską firmę Strategic Studies Group Pty Ltd. remake gry pod tym samym tytułem, który pierwotnie ukazał się w 1984 roku z myślą o komputerze Commodore 64. Nowa, zrealizowana dziewięć lat później wersja jest wierną kopią pierwowzoru, dodatkowo wyposażoną w przyzwoitą jak na owe czasy oprawą wizualną.
Sid Meier's Civilization
Strategiczne 21 kwietnia 1991
Pierwsza odsłona kultowej serii gier strategiczno-ekonomicznych, pozwalającej dowolnie pokierować rozwojem wybranej cywilizacji przez całe tysiąclecia. W Sid Meier's Civilization rozpoczynamy zabawę w roku 4000 przed naszą erą i prowadzimy naszą nację aż do futurystycznych czasów kolonizacji kosmosu.
Jones in the Fast Lane
Strategiczne 6 czerwca 1991
Interesująca gra strategiczna, która pozwala nam wziąć udział w tzw. "wyścigu szczurów". Krótko mówiąc, chodzi o to, żeby w jak najkrótszym czasie osiągnąć sukces w czterech dziedzinach życia (kariera, pieniądze, wykształcenie, szczęście) i tym samym rozgromić konkurencję.
Supremacy: Your Will Be Done
Strategiczne 27 czerwca 1991
Supremacy: Your Will Be Done to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której Twoim zadaniem będzie pokonanie czterech władców galaktyki, poprzez zagarnięcie podporządkowanych im planet.
Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Strategiczne 8 lipca 1991
Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.
Castles
Strategiczne 20 sierpnia 1991
Castles to interesująca gra strategiczna, w której Twoim nadrzędnym zadaniem będzie zaprojektowanie, budowa i utrzymanie średniowiecznego zamku a także jego obrona przed żądnymi krwi sąsiadami.
Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.
J.R.R. Tolkien's Riders of Rohan
Strategiczne 20 września 1991
Riders of Rohan to gra strategiczna rozgrywająca się w Śródziemiu – świecie wykreowanym przez słynnego pisarza fantasy, J.R.R. Tolkiena. Fabuła programu nawiązuje do powieści Władca Pierścieni a ściślej do jej drugiej części, zatytułowanej Dwie Wieże. Gracz stanie na czele wojsk Rohanu i odeprze ataki złego czarnoksiężnika, Sarumana.
Mega lo Mania
Strategiczne 21 września 1991
Mega lo Mania to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli Ci wcielić się w rolę przywódcy małej społeczności jaskiniowców. Opracowując nowe technologie i skupiając się na wynalezieniu broni, musisz stworzyć armię, która będzie w stanie pokonać trzech innych pretendentów do objęcia władzy nad bliżej niezidentyfikowaną planetą.
Castles: The Northern Campaign
Strategiczne 23 listopada 1991
The Northern Campaign to jedyny oficjalny dodatek do gry Castles, strategii podejmującej temat zaprojektowania, budowy i obrony średniowiecznego zamku. Po uporaniu się z agresywnymi Celtami w podstawowej wersji programu, tym razem przyjdzie Ci się zmierzyć z żądnymi krwi Wikingami.