SimAnt: The Electronic Ant Colony PC
Oryginalna gra strategiczna symulująca… życie mrówek.
SimAnt: The Electronic Ant Colony Premiera PC
26lutego1991
producent: EA Maxis / Maxis Software wydawca: Ocean
Angielskie napisy i dialogi
Po oszałamiającym sukcesie SimCity i niezbyt entuzjastycznym przyjęciu jej kontynuacji - SimEarth, Maxis zaskakuje tematyką swej kolejnej gry, proponując graczom symulację życia mrówek. Gra została zainspirowana badaniami prof. E.O. Wilsona, entomologa z uniwersytetu Harvarda, skupiającymi się na tych niezwykłych stworzeniach.
W SimAnt kontrolujemy kolonię czarnych mrówek gdzieś na podwórku położonego na przedmieściach domu. Celem rozgrywki jest rozszerzenie swojej kolonii na teren całego ogrodu, a nawet domu - eliminując przy okazji wrogie kolonie mrówek czerwonych oraz niezbyt życzliwych nam właścicieli posesji. Stanowi to istotną różnicę w porównaniu z wcześniejszymi „simami”, które miały charakter otwarty i nie stawiały przed graczami żadnych warunków zwycięstwa.
SimAnt oferuje trzy tryby gry: szybką, pełną i doświadczalną. W grze szybkiej tworzymy kolonię czarnych mrówek i rywalizujemy z graczem komputerowym, kontrolującym wrogie nam mrówki czerwone. W grze pełnej mamy za zadanie rozszerzyć nasze terytorium, eliminując wrogie kolonie i doprowadzając do wypędzenia ludzi z ich domu. W tym celu musimy zadbać o przyrost nowych królowych i robotnic, a także stawić czoła naturalnym zagrożeniom, takim jak gniazdka elektryczne, środki owadobójcze, kosiarki czy deszcz. Na naszej drodze staną też inne owady, ale większa grupa mrówek może np. zaatakować i zabić dużo większego przeciwnika, jak pająk czy gąsienica. W trybie doświadczalnym oprócz mrówek czarnych kierujemy również tymi czerwonymi, a także pająkami. Otrzymujemy też dostęp do zestawu specjalnych narzędzi, które pozwalają eksperymentować i śledzić reakcje owadów na nasze działania.
Gra pozwala przejąć kontrolę zarówno nad pojedynczymi osobnikami, między którymi możemy się dowolnie przełączać, jak i całymi skupiskami mrówek. Kontrolowany owad może wpływać na zachowanie innych mrówek np. poprzez oznaczanie feromonami trasy do takich miejsc, jak jedzenie czy wroga kolonia. Kiedy akcja toczy się na powierzchni ziemi, obserwujemy ją z góry – schodząc pod powierzchnię, gra przełącza się na widok przekrojowy z boku.
Ostatnia modyfikacja 24 lipca 2013
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 FDD / 1 CD
Ocena użytkowników: 8,3 / 10 na podstawie 47 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe SimAnt: The Electronic Ant Colony: Odpowiednia dla każdego wieku.
SimAnt: The Electronic Ant Colony Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- 286 12 MHz
- 1 MB RAM
- 2.5 MB HDD
- DOS/Windows 3.x