Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2006, 10:55

autor: Radosław Grabowski

GOL na GC 2006: Crysis

Podczas tegorocznych targów Games Convention 2006 w Lipsku korporacja Electronic Arts zaprezentowała dwa mocne pecetowe tytuły z gatunku FPS, czyli Half-Life 2: Episode Two oraz Crysis. Temu ostatniemu dziełu ojców serii Far Cry przyjrzeliśmy się dokładnie w trakcie prasowej prezentacji, przeprowadzonej przez "Elektroników". Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami z owego pokazu.

Podczas tegorocznych targów Games Convention 2006 w Lipsku korporacja Electronic Arts zaprezentowała dwa mocne pecetowe tytuły z gatunku FPS, czyli Half-Life 2: Episode Two oraz Crysis. Temu ostatniemu dziełu ojców serii Far Cry przyjrzeliśmy się dokładnie w trakcie prasowej prezentacji, przeprowadzonej przez "Elektroników". Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami z owego pokazu.

Na sporych rozmiarów telewizorze plazmowym zademonstrowano nam najpierw dwa kilkuminutowe trailery, ukazujące m.in. zalety silnika graficznego CryENGINE2, pracującego w oparciu o DirectX 10. Po tym nieco przydługim wstępie przyszedł czas na część interaktywną. Pracownik EA uruchomił bowiem wersję demonstracyjną Crysis i rozpoczął omawianie poszczególnych aspektów przyszłego hitu.

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #1

Nikogo nie powinno zaskoczyć, że pierwsza uwagę przykuła oszałamiająca oprawa wizualna. W trakcie przemierzania przez bohatera lasu widoczne były najdrobniejsze detale otoczenia, a z jednego ze wzgórz rozciągał się malowniczy i pełen cieszących oko szczegółów widok na kilka kilometrów kwadratowych wirtualnej okolicy. Z grafiką znakomicie współgrała fizyka – przedstawiciel Electronic Arts specjalnie kierował ogień z karabinu na odmienne fragmenty napotkanych drzew i innych obiektów (m.in. płotów), aby pokazać wielką różnorodność form destrukcji otoczenia.

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #2

Kolejnym bardzo istotnym elementem Crysis jest bez wątpienia system majstrowania przy posiadanej broni. Podczas gry można w każdej chwili zatrzymać się i dokonać zmian za pomocą specjalnego menu - głównym elementem widoku FPP staje się np. karabin, którego poszczególne elementy (lufa, magazynek etc.) posiadają dołączane listy możliwych do zainstalowania części. W ten sposób m.in. zakłada się i zdejmuje tłumik oraz dokonuje wyboru amunicji. Jeśli chodzi o tę ostatnią, to interesująco działają pociski taktyczne – są to kule, które po trafieniu we wroga nie czynią mu krzywdy od razu, gdyż są uaktywniane z opóźnieniem (w ten sposób można pozbyć się chociażby kilku oddalonych strażników na raz bez podnoszenia alarmu).

GOL na GC 2006: Crysis - ilustracja #3

Bez wątpienia na omawiane dzieło Crytek Studios niecierpliwie czeka mnóstwo graczy. Jednakże barierą dla wielu staną się wymagania sprzętowe, gdyż do uruchomienia Crysis przy maksymalnych ustawieniach graficznych potrzebny będzie wyjątkowo potężny komputer. Firma EA wykorzystała w niniejszym pokazie podczas GC 2006 mocnego PeCeta, ale pomimo tego widoczne były momentami niepokojące spowolnienia animacji (w ogóle nie występujące na przygotowanych wcześniej trailerach). Zapewne developerzy zoptymalizują jeszcze kod, więc bądźmy mimo wszystko dobrej myśli.