Anthem - testy wydajności i planowane ulepszenia wersji pecetowej
Studio BioWare ujawniło ulepszenia szykowane dla pecetowej wersji gry Anthem w porównaniu z demem (wersją beta). Ponadto w sieci pojawiły się ciekawe testy wydajności.
- Deweloper gry: BioWare
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: gra akcji
- Platformy: PS4, PC, XONE
- Data premiery: 22 lutego 2019 r.
W piątek uruchomiono tzw. demo VIP gry Anthem, przeznaczone tylko dla subskrybentów EA Access lub Origin Access oraz osób z pre-orderami. Jego startu nie można zaliczyć do udanych, ale po kilkunastu godzinach autorom udało się przezwyciężyć najpoważniejsze problemy techniczne. Mimo to wersja demonstracyjna nadal pozostawia sporo do życzenia, zwłaszcza na PC. Deweloperzy postanowili uspokoić fanów, informując o tym, jakich zmian możemy oczekiwać w pełnym wydaniu edycji pecetowej.
Przede wszystkim poprawione zostanie sterowanie. Możliwe będzie wyłączenie przyśpieszenia myszy. Usunięte zostanie również lekkie opóźnienie w rozpoznawaniu komend, a kierowanie pancerzem podczas lotu będzie bardziej precyzyjne. Ponadto autorzy przyznają, że pływanie pozostawia sporo do życzenia i pracują obecnie nad ulepszeniem tego elementu rozgrywki.
Zapytany o możliwość konfigurowania szerokości pola widzenia (ang. Field of View/FOV) jeden z deweloperów odpowiedział, że nie wie, dlaczego nie ma tej opcji, i musi to sprawdzić. Możemy za to liczyć na poprawki interfejsu oraz lepszą optymalizację.
Warto przy okazji wspomnieć o testach wydajności przeprowadzonych przez serwis TechPowerUp. Ich wyniki są godne uwagi dla wszystkich, którzy rozważają zakup gry.
Przypomnijmy, że Anthem powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra ukaże się 22 lutego i na wszystkich platformach sprzętowych zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Wersja demonstracyjna dla wszystkich zainteresowanych zostanie udostępniona w dniach 1-3 lutego.