Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

17. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 17. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hardcore 4X4
Hardcore 4X4

Wyścigi 30 października 1996

Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Cool Boarders 2
Cool Boarders 2

Sportowe 31 października 1997

Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.

Cool Boarders 3
Cool Boarders 3

Sportowe 30 września 1998

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.

Jet Rider 2
Jet Rider 2

Wyścigi 31 października 1997

Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.

Tetris Plus
Tetris Plus

Logiczne 6 września 1996

Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Tecmo Stackers
Tecmo Stackers

Logiczne 25 grudnia 1995

Gra logiczna stanowiąca wariację na temat mechaniki Tetrisa. Celem zabawy jest łączenie żelkowatych stworków w grupy po cztery, by w ten sposób usunąć je z planszy.

Solar Eclipse
Solar Eclipse

Zręcznościowe 30 listopada 1996

Stworzona przez Crystal Dynamics kosmiczna strzelanina TPP o zręcznościowym charakterze. Tytuł bazuje na założeniach znanych choćby ze słynnej serii Star Fox i stanowi kontynuację gry wydanej na 3DO w 1993 roku o tytule Total Eclipse.

R-Type Delta
R-Type Delta

Zręcznościowe 19 listopada 1998

Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

No One Can Stop Mr. Domino!
No One Can Stop Mr. Domino!

Logiczne 8 stycznia 1998

Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher Hop-A-Bout
Monster Rancher Hop-A-Bout

Zręcznościowe 28 listopada 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.

Monster Rancher 2
Monster Rancher 2

Strategiczne 25 lutego 1999

Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Monster Rancher Battle Card: Episode II

Logiczne 23 marca 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

RayStorm
RayStorm

Akcji 10 stycznia 1997

Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Rampage: Universal Tour
Rampage: Universal Tour

Akcji 31 marca 1999

Trzecia część słynnego cyklu zręcznościowych gier akcji Rampage, w której gracze przejmują rolę gigantycznych bestii niszczących miasta. To pierwsza odsłona wydana tylko na konsolach.

Disruptor
Disruptor

Akcji 30 listopada 1996

Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.

Tail of the Sun
Tail of the Sun

Przygodowe 26 kwietnia 1996

Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Space Debris
Space Debris

Akcji 1 stycznia 2000

Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.

Omega Boost
Omega Boost

Zręcznościowe 31 sierpnia 1999

Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Pitfall 3D: Beyond the Jungle

Zręcznościowe 28 lutego 1998

Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Mille Miglia
Mille Miglia

Wyścigi 30 listopada 2000

Nawiązująca do historycznego wyścigu organizowanego w północnych Włoszech produkcja, w której posiadacze konsoli mogą wziąć udział w zmaganiach za kierownicami sportowych maszyn z pierwszej połowy XX wieku.

Psychic Force
Psychic Force

Bijatyki 4 października 1996

Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.

Psychic Force 2
Psychic Force 2

Bijatyki 7 października 1999

Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Millennium Soldier: Expendable
Millennium Soldier: Expendable

Akcji 22 kwietnia 2000

Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.

Project Overkill
Project Overkill

Akcji 12 września 1996

Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.