15. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 15. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Final Fantasy Anthology
RPG 30 września 1999
Kompilacja dwóch klasycznych jRPG-ów, Final Fantasy V i Final Fantasy VI, które oryginalnie ukazały się na konsoli Super Nintendo. Edycje umieszczone w Anthology zawierają kilka dodatkowych elementów.
PaRappa the Rapper (1997)
Towarzyskie 26 października 1997
Jedna z pierwszych współczesnych gier rytmicznych. PaRappa the Rapper opowiada historię rapującego psa, który, by zaimponować swojej sympatii Sunny Funny, rozpoczyna naukę kung-fu i robi sobie prawo jazdy. Gra polega na wciskaniu wyświetlanych na ekranie sekwencji przycisków. Im gracz jest bardziej precyzyjny, tym lepszą zyskuje ocenę.
Deathtrap Dungeon
Akcji 19 marca 1998
Trójwymiarowa gra akcji oparta na jednej z odsłon popularnej w latach dziewięćdziesiątych serii tekstowych gier fabularnych Fighting Fantasy. Gracz wciela się w rolę amazonki bądź barbarzyńcy i przemierza rozległe podziemia pełne pułapek, zagadek i wrogów do pokonania. Do jego dyspozycji oddano spory arsenał broni oraz ataków magicznych.
Wild 9
Zręcznościowe 30 września 1998
Stworzona przez autorów serii Earthworm Jim platformówka 2.5D, której mechanika zbudowana jest wokół nietypowej broni głównego bohatera – wiązki energii, pozwalającej mu chwytać przeciwników i rozmaite przedmioty.
Wild Arms
RPG 20 grudnia 1996
Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.
Cool Boarders
Sportowe 31 grudnia 1996
Jedna z pierwszych trójwymiarowych gier snowboardowych. Produkcja oferuje trzy podstawowe oraz dwa ukryte stoki, po których należy zjeżdżać w jak najkrótszym czasie, wykonując przy tym efektowne triki. Przed każdym zjazdem gracz może wybrać płeć swojego awatara, jego ubranie oraz używaną deskę.
Wu-Tang: Taste the Pain
Bijatyki 30 listopada 1999
Trójwymiarowa bijatyka, w którą grać może równocześnie do czterech graczy. Produkcja korzysta z wizerunku popularnej grupy muzycznej Wu-Tang, której członkowie pojawiają się jako grywalne postacie. Oprócz typowych dla gier tego gatunku opcji zabawy dla wielu osób, tytuł posiada mocno rozbudowany tryb fabularny.
40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.
International Track & Field 2
Sportowe 30 listopada 1999
Zręcznościowa gra sportowa, w której posiadacze konsoli mogą rywalizować w kilkunastu dyscyplinach olimpijskich. Zmagania oparte są na prostej mechanice wciskania przycisków w odpowiednim tempie lub czasie.
Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.
NBA ShootOut 2000
Sportowe 30 listopada 1999
Czwarta odsłona popularnego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Produkcja oferuje oryginalne składy NBA z lat 1998 i 1999 oraz możliwość rozgrywania meczy w trybach symulacyjnym i zręcznościowym. Najnowsza odsłona wprowadza m.in. popisowe ruchy znanych sportowców oraz profesjonalny komentarz Iana Eagle'a.
NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.
Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.
Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.
Samurai Shodown III
Bijatyki 30 sierpnia 1996
Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.
Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.
Colony Wars: Red Sun
Symulacje 2 maja 2000
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron. W trzeciej części wcielamy się w Alexandra Lyrona Valdemara – prostego górnika, wydobywającego minerały z asteroid. Męczony snami o tajemniczej rasie obcych udaje się on na poszukiwania legendarnego statku Red Sun.
SaGa Frontier 2
RPG 31 stycznia 2000
Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier fabularnych SaGa. Produkcja opowiada dwie różne historie, rozgrywające się w świecie fantasy Sandail. Jedna z nich skupia się na wygnanym za brak zdolności magicznych księciu, druga kreśli losy kilku pokoleń rodziny poszukiwaczy tajemniczego artefaktu. Rozgrywka polega głównie na swobodnej eksploracji rozległego świata, rozmawianiu z postaciami niezależnymi oraz toczeniu turowych walk w trzech różnych wariantach.
Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
International Track & Field
Sportowe 31 maja 1996
Pierwsza odsłona serii gier sportowych, która została wydana na PlayStation 1 i wykorzystuje grafikę 3D. Produkcja pozwala sprawdzić się graczom w jedenastu dyscyplinach sportowych. Każda z nich została zaprezentowana w zręcznościowym ujęciu.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
N2O: Nitrous Oxide
Zręcznościowe 30 czerwca 1998
Utrzymana w specyficznej, nieco psychodelicznej stylistyce zręcznościowa strzelanina 3D, w której gracze mogą poruszać się jedynie w lewo lub prawo. Celem jest pokonanie kolejnych tuneli, eliminując po drodze napotkanych wrogów i osiągając jak najlepszy wynik punktowy.
Tunnel B1
Akcji 4 października 1996
Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.
Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.