Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2001Najciekawsze recenzje gier

Recenzje gier opublikowane w 2001 roku.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry

recenzja gry29 czerwca 2001

Recenzja ta to swoistego rodzaju opowieść o tym jak FT zdobył sobie uznanie autora niniejszego tekstu i w jaki sposób to uczynił pomimo, iż pierwszy kontakt z grą nie trwał zbyt długo i w wyniku którego FT poleciał z dysku szybciej, niż nań trafił.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry
Planescape Torment - recenzja gry

Planescape Torment - recenzja gry

recenzja gry15 stycznia 2001

Gdybym mówił językami aniołów i ludzi a Planescape Torment bym nie miał, nie stałbym się tym, kim jestem.

Planescape Torment - recenzja gry

Severance: Blade of Darkness - recenzja gry

recenzja gry5 kwietnia 2001

Blade Of Darkness pojawiło się niczym grom z nieba. Brak większej kampanii reklamowej i jakiegokolwiek rozgłosu nie wpłynął pozytywnie na moje pierwsze wrażenie dotyczące tej gry. Dopiero później miałem się przekonać, jak bardzo się myliłem.

Severance: Blade of Darkness - recenzja gry

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC

recenzja gry17 maja 2001

Fallout Tactics to kontynuacja znakomitej serii role-play. Postnuklearny świat Fallouta tym razem posłużył do zrealizowania gry strategicznej w stylu UFO, pozbawionej jednak wdzięku tego programu, który wytyczył drogi gatunku „squad based strategy”.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC

Necronomicon: Świt Ciemności - recenzja gry

recenzja gry10 sierpnia 2001

Gra przygodowa, której akcja utrzymana jest w realiach niezwykle popularnej twórczości H.P. Lovecraft’a. Gracze przenoszą się do roku 1927 do miasteczka Pawtuxet leżącego na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Necronomicon: Świt Ciemności - recenzja gry

The Sting! Kariera Gangstera - recenzja gry

recenzja gry22 sierpnia 2001

Żądło to symulacja miasta, w której poznajemy smak przestępczego życia. Gracz wciela się w rolę drobnego złodziejaszka, którego największym pragnieniem jest zostanie największym kryminalistą w mieście.

The Sting! Kariera Gangstera - recenzja gry

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - recenzja gry

recenzja gry10 sierpnia 2001

Dodatek Baldur's Gate II: Throne of Bhaal kończy epicką sagę opowiadającą o przygodach dziecka boga wojny Bhala, która rozpoczęła się w warowni Candlekeep w grze Baldur's Gate. W Throne of Bhaal będziemy mogli odkrywać nowe miasta i podziemia.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala - recenzja gry

Three Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gry

recenzja gry17 lipca 2001

Three Kingdoms: Fate of the Dragon to strategia czasu rzeczywistego, za sprawą której przeniesiemy się do czasów tuż po upadku dynastii Han, kiedy o władzę w Chinach walczyło trzech bezwzględnych i genialnych wodzów: Cao Cao, Liu Bei i Sun Quan.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gry
Diablo II: Pan Zniszczenia - recenzja gry

Diablo II: Pan Zniszczenia - recenzja gry

recenzja gry30 czerwca 2001

Przy wszystkich błędach Diablo II: LoD jest ogromnym krokiem naprzód w porównaniu z Diablo II, a także po prostu rewelacyjną grą, pozwalającą na wiele godzin dobrej zabawy.

Diablo II: Pan Zniszczenia - recenzja gry

Grouch - recenzja gry

recenzja gry19 kwietnia 2001

Grouch jest grą adresowaną do wąskiego grona ludzi, którzy lubią typowe zręcznościówki i którzy szybko nie poddają się po pierwszych niepowodzeniach. Na pewno będą musieli temu tytułowi poświęcić sporo wolnego czasu.

Grouch - recenzja gry

Black & White - recenzja gry

recenzja gry9 kwietnia 2001

Jaki jest Black&White? Zachwycający, wciągający, malowniczy i majestatyczny. Jest świetnym programem dla dzieci, ale także i dla dorosłych. Zapewnia wiele godzin świetnej zabawy. Jak czarno na białym, jest to jedna z najlepszych gier w historii.

Black & White - recenzja gry

Airfix Dogfighter - recenzja gry

recenzja gry5 stycznia 2001

Kiedy uruchomiłem na moim komputerze grę pod tytułem Airfix Dogfighter znowu poczułem się jakbym miał dwanaście lat, biegał po domu rodziców dzierżąc w ręku ulubionego Hurricane’a i walczył z atakującymi od strony słońca (czytaj: lampy) myśliwcami wroga.

Airfix Dogfighter - recenzja gry

Close Combat V: Invasion Normandy - recenzja gry

recenzja gry23 stycznia 2001

Jest to nowa odsłona zasłużonej serii gier traktującej o walkach II wojny światowej. Tym razem przenosi nas w miejsce największej operacji desantowej – Normandii. Czy podzieli ona losy nieudanej poprzedniczki, czy stanie się przebojem – zobaczcie sami.

Close Combat V: Invasion Normandy - recenzja gry

Colin McRae Rally - recenzja gry

recenzja gry28 lutego 2001

Ta gra stała się przełomem w kategorii rajdów samochodowych. Twórcom udało się bowiem znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem, a grywalnością. Pomimo ponad 2 lat od premiery przez wielu gra wciąż uważana za najlepszy symulator, jaki ukazał się na PC.

Colin McRae Rally - recenzja gry

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 - recenzja gry

recenzja gry27 grudnia 2001

Ponownie wcielamy się tu w postać wampira o imieniu Raziel, wygnańca z armii Kaina, który w części pierwszej przemierzał krainę Nasgoth, owładnięty rządzą zemsty na swym byłym, znienawidzonym panu.

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 - recenzja gry

Europa Universalis II - recenzja gry

recenzja gry28 grudnia 2001

Europa Universalis II to kontynuacja znanego strategicznego przeboju firmy Paradox Entertainment, który pozwalał graczom na sterowanie rozwojem największych europejskich potęg na przestrzeni 300 lat począwszy od roku 1492.

Europa Universalis II - recenzja gry

Empire Earth - recenzja gry

recenzja gry3 grudnia 2001

Empire Earth jest erteesem cudownie grywalnym i bezkonkurencyjnie różnorodnym, a dodatkowo potencjał, jaki oddaje do rąk każdemu chętnemu własnoręcznie skonstruować kawałek historii, każe rokować tej wyjątkowej grze długi żywot.

Empire Earth - recenzja gry
Twierdza - recenzja gry

Twierdza - recenzja gry

recenzja gry13 grudnia 2001

Twierdza to połączenie symulatora budowy średniowiecznych zamczysk i strategii ekonomicznej polegającej na zarządzaniu miastem.

Twierdza - recenzja gry

Blair Witch, część druga: Legenda Coffin Rock - recenzja gry

recenzja gry9 lutego 2001

Po bardzo dobrej części pierwszej mamy możliwość zapoznać się z kolejną pozycją z serii Blair Witch, tym razem utrzymanej bardziej w konwencji gier akcji niż przygodówek. Czy zmiana ta wyszła grze na dobre? Przekonajcie się sami...

Blair Witch, część druga: Legenda Coffin Rock - recenzja gry

Star Trek Deep Space Nine: The Fallen - recenzja gry

recenzja gry24 stycznia 2001

Ostatni rok to prawdziwy wysyp tytułów spod znaku Star Treka. Po latach posuchy i średniej jakości przygodówkach przyszedł czas na produkcje z prawdziwego zdarzenia. Do jednej z nich należy wydany ostatnio Deep Space Nine-The Fallen.

Star Trek Deep Space Nine: The Fallen - recenzja gry
Project IGI - recenzja gry

Project IGI - recenzja gry

recenzja gry12 stycznia 2001

Project I.G.I. to gra, która zachwyciła mnie tym, że miałem w niej pełną swobodę w wyborze metody i sposobu wykonania powierzonej misji. Wiedziałem co mam zrobić, a jak się za to zabrałem, to już była tylko i wyłącznie moja sprawa.

Project IGI - recenzja gry

Europa Universalis - recenzja gry

recenzja gry14 marca 2001

Europa Universalis to gra, w iście doskonały sposób łącząca w sobie elementy strategiczne, militarne, ekonomiczne i dyplomatyczne. Swymi fundamentami sięga do dzieła sprzed lat – Civilization, lecz jest w całości nową i zgoła odmienną grą.

Europa Universalis - recenzja gry

Vampire The Masquerade: Redemption - recenzja gry

recenzja gry22 stycznia 2001

Powstańcie dzieci nocy, albowiem znów nadeszła ta straszna chwila, że zagrożone zdradą są święte reguły Maskarady. Wszystkie wartości, którymi do tej pory kierowaliśmy się we współżyciu z ludźmi zostały narażone na zgubę i zatracenie.

Vampire The Masquerade: Redemption - recenzja gry
Diablo - recenzja gry

Diablo - recenzja gry

recenzja gry5 kwietnia 2001

Diablo to drugie dziecko Blizzarda, które zyskało co najmniej tak wielką sławę (a może nawet i większą), jak Warcraft. Obecnie na rynku króluje już jego następca, warto jednak zastanowić się od czego wszystko się zaczęło.

Diablo - recenzja gry

Age of Empires II: The Conquerors - recenzja gry

recenzja gry17 stycznia 2001

Age of Empires to seria, która stała się już klasyką w gatunku RTS. The Conquerors to dodatek do AoE II, nawiązujący do epoki odkryć i podbojów, a przynajmniej tak to zapewne miało wyglądać w intencji producenta, jeśli sugerować się tytułem.

Age of Empires II: The Conquerors - recenzja gry

Rally Championship - recenzja gry

recenzja gry18 stycznia 2001

Rally Championship to kolejna pozycja z serii symulacji rajdów samochodowych, opracowana przez doświadczony zespół Magnetic Fields. Dzięki tej grze będziemy mogli wcielić się w jednego z kierowców ubiegających się o tytuł rajdowego mistrza W.Brytanii.

Rally Championship - recenzja gry

Battle Isle: The Andosia War - recenzja gry

recenzja gry17 kwietnia 2001

Celem ludzi z Blue Byte było stworzenie gry o takiej głębi, jakiej nie dorównuje żaden inny gatunek gier komputerowych. Postanowiono połączyć elementy dwóch popularnych obecnie gatunków strategii: RTS ze starą, poczciwą turówką.

Battle Isle: The Andosia War - recenzja gry

Alone in the Dark: Koszmar powraca - recenzja gry

recenzja gry31 lipca 2001

Seria Alone in the Dark stoi zdecydowanie ponad konkurencją pod względem wyrazistości kreowanego przez grafików i pisarzy świata gry. Mroczny klimat wyraźnie wskazuje, że programiści byli tylko wykonawcami nadrzędnej artystycznej koncepcji...

Alone in the Dark: Koszmar powraca - recenzja gry

Railroad Tycoon II - recenzja gry

recenzja gry14 września 2001

RailRoad Tycoon 2 jest kontynuacją Sid Meier's RailRoad Tycoon wydanej przez MicroProse. Gracz wciela się w rolę przedsiębiorcy kolejowego, którego celem jest zostanie tytułowym magnatem kolejowym.

Railroad Tycoon II - recenzja gry

Alien Nations 2 - recenzja gry

recenzja gry24 września 2001

W bajecznie kolorowym i ślicznie wyrysowanym świecie macie okazję poprowadzić jedną z trzech ras. Bardziej do zwycięstwa ekonomicznego i socjalnego niż militarnego. Nie sterujecie bezpośrednio swymi obywatelami, lecz stwarzacie im tylko warunki rozwoju.

Alien Nations 2 - recenzja gry