Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 kwietnia 2003, 12:21

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Enter The Matrix - zapowiedź - Strona 2

Enter The Matrix to przygodowa gra akcji, osadzona w realiach znanych z legendarnego filmu Matrix, stworzona w firmie Shiny Entertainment, znanej z takich tytułów jak: Sacrifice, Messiah czy MDK.

Przeczytaj recenzję Enter The Matrix - recenzja gry

Unfortunately, no one can be told what the Matrix is.

You have to see it for yourselfMorpheus.

Po premierze Matrixa kwestią czasu było ogłoszenie rozpoczęcie prac nad jego komputerową adaptacją. Kiedy producentem okazała się firma Shiny (seria MDK, Sacrifice, Messiah) po grze spodziewano się bardzo wiele. Zastanawiał tylko sens wydawania gry na podstawie Matrixa kilka lat po jego premierze. Producent bardzo długo skrywał wszelkie informacje na temat gry. Wiadomo było, że jest robiona, ale nic poza tym. Sytuacja uległa zmianie gdy Interplay (ówczesny wydawca) zaczęła mieć kłopoty finansowe i Shiny przeskoczyło do stajni Infogrames. Sprawa stała się jasna. Shiny tworzy Matrixa na pecety i konsole. Tyle tylko, że nie będzie to adaptacja pierwszej części, a coś zupełnie nowego. Coś, co ma nawiązywać do wydarzeń, jakie zobaczymy w Matrix: Reaktywacja – drugiej części filmu. Jest jeszcze coś... Enter The Matrix to pierwsza gra, do której scenariusz napisali twórcy filmów z serii Matrix – bracia Wachowscy. Oni też wyreżyserowali wszystkie przerywniki filmowe jakie zobaczymy w grze. Czy jest coś więcej? O tak! Znacznie więcej! I żeby się o tym przekonać, wcale nie musimy wybierać pomiędzy błękitną, a czerwoną pigułką!

Ostatni Lot Ozyrysa

Prace nad grą rozpoczęły się jeszcze w 2001 roku. Już wtedy Shiny współpracowała z braćmi Wachowskimi, którzy tylko czekali na producenta, będącego w stanie zrealizować ich wizję gry Matrix. Kiedy doszło do współpracy z Shiny, zespół developerski otrzymał gotowy scenariusz gry. Już wtedy ustalono, że akcja Enter The Matrix rozgrywać się będzie pomiędzy wydarzeniami opowiedzianymi w jednej z części Animatrix, a filmem Matrix: Reaktywacje. Chodzi o odcinek „Ostatni Lot Ozyrysa”, którego scenariuszem i reżyserią również zajęli się Wachowscy. Fabuła tegoż odcinka nie jest do końca znana – jego premiera ma nastąpić 21 marca wraz z amerykańską premierą filmu „Łowca Snów” na podstawie książki Stephena Kinga (emitowany jest przed seansem). „Ostatni Lot Ozyrysa” trwa 9 minut i nakręcony jest w tej samej technologii co film „Final Fantasy”. Warto dodać, że w Polsce odcinek ten będzie emitowany w kinach przed filmem „Oszukać Przeznaczenie 2”. Fani Matrixa obowiązkowo będą musieli wybrać się na ten film, żeby poznać fabułę „Ostatniego Lotu Ozyrysa”!

Akcja odcinka toczy się wokół okrętu Ozyrys, który lata w prawdziwym świecie, poza Matrixem. Jego załoga odkrywa, że maszyny robią odwierty w ziemi w celu odkrycie lokalizacji miasta Zion. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że ostatnie odwierty mają miejsce nieopodal miasta i groźba jego odkrycia przez roboty jest naprawdę wielka. Załoga musi ostrzec mieszkańców Zionu przed niebezpieczeństwem, jednakże nie może tego zrobić w prawdziwym świecie bez naprowadzenia na nie maszyn. Jedynym ratunkiem dla miasta jest włamanie się do Matrixa i odnalezienie w nim sposobu na ostrzeżenie Zionu. To właśnie jedni z bohaterów tego odcinka: Niobe (pilot okrętów w prawdziwym świecie) i Ghost (specjalista od broni i sztuk walki) odgrywają główne skrzypce w Enter The Matrix. Te same postacie biorą też udział w filmie Matrix: Reaktywacja. W rolę Niobe wcieliła się żona Willa Smitha: Jada Pinkett-Smith, zaś w Ghosta - Anthony Wong. Warto dodać, że zarówno Jada, jak i Anthony podkładają głosy w grze Enter The Matrix postaciom, w które się wcielają w filmie i odcinku Animatrix.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.