Misje poboczne związane z walką | Misje w X3 Konflikt Terrański poradnik X3 Konflikt Terrański
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Misje poboczne związane z walką
Te zadania należą do stosunkowo prostych i pozbawionych głębszego zamysłu. Plusy: szybki zarobek, bonus (także pieniężny) za zabicie wroga frakcji rządzącej w danym sektorze, nabijanie poziomu walki i reputacji zarządców danego sektora. Minusy: celów do zabicia może pojawić się sporo, łatwo zginąć bez przygotowania i umiejętności. Wśród nich wyróżnić można kilka podstawowych typów.
Patrol sektora/ów - Free Patrol Slot - zazwyczaj dość łatwe zadanie jeśli opanowałeś technikę walki i masz przyboczną flotę. Oznacza po prostu przemieszanie się po okolicy w towarzystwie kilku statków. Porada: jeśli masz flotę myśliwców i sam czujesz się mocny, wybieraj patrole tych sektorów, w których możesz oczekiwać pomocy sprzymierzonych sił, nie wylatuj naprzeciw wrogom, ale raczej wciągaj ich w walkę pomiędzy stacjami i sprzymierzeńcami, w ten sposób sprawa jest o wiele prostsza. O ile na niższych poziomach walki sprawa oznacza konieczność wykończenia kilku statków, to doświadczeni piloci muszą zmierzyć się aż z kilkudziesięcioma (patrz: zdjęcie powyżej). To może być problemem. Drugim motywem ważnym przy patrolach jest możliwość wzięcia ich kilku jednocześnie - otrzymujemy wtedy łączone bonusy za zabicie każdego wroga. W konsekwencji za kombinowany zestaw patrolów można zebrać dobrych kilka milionów, chociaż są one oczywiście dość trudne.
Obroń stację/farmę/fabrykę - [nazwa stacji] is under attack!, Defend Position, Defend [nazwa stacji] - piraci szykują atak na dany obiekt i jego załoga prosi o pomoc. Jedna z łatwiejszych misji o ile dobrze wybierzesz. Zależnie od poziomu trudności zaatakuje jedna lub kilka fal przeciwników, których trzeba wykończyć. Porada: w dobrym układzie, szczególnie na początku zabawy, gdy masz jeszcze niski poziom walki, można pokusić się o mały trik. Jeśli jesteś uzbrojony i masz parę pomocniczych myśliwców (w zasadzie da się nawet samemu), wybierz jeden z sektorów pełnych sprzymierzeńców ale nękanych przez piratów. Poszukaj tu misji z obroną obiektu. Sprawa polega na tym, że w takim układzie sił będziesz w stanie wykonać nawet zadania tego typu na poziomie bardzo trudnym, za które otrzymasz kilkaset tysięcy (później nawet ponad milion). Wystarczy rozpocząć zadanie, namierzyć piratów i poczekać aż zaatakują obiekt - przeważnie jest on na tyle wytrzymały, że piraci niewiele mu zrobią. W tej sytuacji mamy znaczną przewagę, gdyż wrogowie atakują bazę, nie interesując się nami. Do walki warto wciągnąć także lokalne jednostki.
Zabij osobę - Eliminate [nazwa osoby], Get Rid Of [nazwa osoby] - przeważnie oznacza konieczność udania się do sąsiedniego sektora i wykończenie statku, który często ma obstawę. Czasem ścigamy tu zbiegłego przestępcę. Porada: należy uważać jakiej rasy jest osoba dająca zadanie - czasem bowiem zleca zabicie jednostki sprzymierzonej z nami, lub lokalnymi siłami, co może skończyć się fatalnie głównie dla nas. Poza tym te misje są raczej łatwe, o ile wiemy jak posługiwać się laserami i rakietami. Istnieje druga wariacja tej misji, w której musimy wpierw udać się do informatora, a dopiero później dostaniemy cel do zniszczenia.
Zostań wojownikiem/eskortą - Fighter Needed/Fighter Escort Needed - wykończ dane statki/patrol/konwój. Porada: misja otrzymywana najczęściej w bazach piratów i oznaczająca bratanie się z tą frakcją oraz często utratę reputacji u innych ras, których statki musimy tutaj niszczyć. Stąd misja może zaszkodzić, jeśli nie chcesz zostać poszukiwanym przestępcą. Prócz tego oznacza przeważnie zwykły pojedynek - warto atakować wrogów tylko gdy są oddaleni od większych grup statków. W drugim wariancie za zadanie mamy obronić kilka statków - należy więc jak najprędzej wykańczać nadlatujące fale wroga, co czasem może być trudne - często bowiem statki jakie mamy ochraniać są dość słabe i przeciwnicy niszczą je przy pierwszym ataku.