Poradnik do gry - Współczynniki bazowe i umiejętności poradnik X-Men Legends II: Rise of Apocalypse
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Każda z postaci legitymuje się różnymi zdolnościami i współczynnikami. Od tych drugich właśnie zależy głównie siła ataku czy też żywotność postaci. Wyróżniamy cztery podstawowe współczynniki, które z kolei modyfikują przypisane im cechy postaci. Są to:
- Body (ciało) - od wysokości tego współczynnika zależy nasza żywotności, czyli ilość obrażeń, jakie nasza postać może otrzymać (HP);
- Focus (moc) - jest to siła psychiczna postaci, od tego współczynnika zależy, jak dużo będziemy posiadali energii na wykonywanie specjalnych czynności (EP);
- Strike (atak) - inaczej siła fizyczna postaci oraz ilość zadawanych obrażeń (DMG);
- Speed (szybkość) - od której zależy umiejętność zarówno atakowania (ATK) jak i obrony (DEF).
Oprócz powyższych cech mutanci posiadają też swoje cechy specjalne. Są one pogrupowane na następujące kategorie:
- Ability (zdolność) - dodaje postaci określoną, specyficzną zdolność;
- Beam (promień) - emituje promień energii w linii prostej;
- Blast (eksplozja);
- Charge (szarża) - atak z rozbiegu;
- Debuff (wyssanie) - odebranie wrogom umiejętności;
- Melee (walka wręcz);
- Passive (cecha pasywna) - zdolność objawia się poprzez wzrost skuteczności określonej w opisie cechy lub innych umiejętności;
- Projectile (pocisk) - pocisk o rozmaitych właściwościach;
- Radial (obszarowy - atak o działaniu obszarowym;
- Trap (pułapka) - efekt podobny do uderzenia obszarowego.