Tryby gry | Podstawy rozgrywki w War Thunder War Thunder poradnik
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
--------
Bitwa zręcznościowa
Bitwa zręcznościowa to standardowy tryb walki. Zastosowane sterowanie niczym nie odbiega od gier zręcznościowych.
Samoloty: Amunicja jest nieskończona należy jednak poczekać na "przeładowanie" w celu uzupełnienia amunicji. Model lotu nie jest skomplikowany dla nowego gracza, trudno wpaść w niekontrolowany korkociąg, a jeśli już się nam to przytrafi bardzo łatwo z niego wyjść cało. HUD gracza jest naszpikowany różnego rodzaju wspomagaczami np.: znacznik ostrzeliwania samolotu z wyprzedzeniem, obszar trafienia bomb oraz wspomaganie steru, dzięki któremu nie musimy na bieżąco korygować toru lotu. Ponadto mamy możliwość wyjrzenia z kokpitu i rozglądania się z perspektywy trzeciej osoby.
Czołgi: Podstawowy tryb bitew arcade. Wyświetlany jest znacznik pojazdu wroga. Podczas celowania mamy do dyspozycji kolorowy krzyżyk oznaczający penetrację. W zależności od odległości krzyżyk sam zmienia miejsce, abyśmy wiedzieli jak wysoko podnieść celownik, żeby pocisk doleciał do celu. Automatycznie kontrolowana jest skrzynia biegów.
Bitwa realistyczna
Bitwa realistyczna to połączenie poprzednich dwóch trybów, sterowanie zostało zapożyczone z trybu zręcznościowego.
Samoloty: Najważniejszą różnicą jest to, że waliki odbywają się nacja na nację, nie tak jak w poprzednich trybach. Wszystkie wspomagacze z trybu zręcznościowego zostały usunięte i podobnie jak w trybie realistycznym, jedyną opcją "przeładowania" broni jest nasze lotnisko.
Czołgi: Połączenie bitwy zręcznościowej z symulacyjną. Waliki odbywają się nacja na nację Mamy do dyspozycji celownik z arcadowym krzyżykiem ułatwiającym celowanie. W tym trybie gramy przeciw samolotom kontrolowanym przez graczy.
Bitwa symulacyjna
Bitwa symulacyjna jest to bitwa, w której ustawienia automatycznie przełączają się w tryb symulatora.
Samoloty: Drążek zachowuje się jak w prawdziwym samolocie, czyli następuje zmiana osi Y i X np.: żeby poderwać samolot musimy pociągnąć ster w dół. Automatyczny pilot nie koryguje za nas toru lotu, przez co sami musimy go kontrolować w trakcie lotu. Wszelakie pomoce z trybu zręcznościowego znikają. Również użycie kamery zostaje ograniczone do minimum, nie mamy dostępu do zewnętrznej kamery możemy jedynie obracać głowę w naszej kabinie.
Czołgi: Nie mamy do dyspozycji kolorowego krzyżyka pomagającego przy celowaniu i określającego zakres penetracji pancerza. Musimy sami określić odległość, a następnie podnieść odpowiednio celownik, aby trafić wroga. Nie występuje również znacznik pojazdu wrogich maszyn. W tym trybie gramy również przeciw samolotom kierowanym przez graczy.