Fiordy w War Thunder | Mapy - samoloty War Thunder poradnik
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Fiordy
Jest to jedna z najstarszych map, która oferuje przepiękne widoki i możliwości akrobacyjne. Twoim celem jest zniszczenie wszystkich jednostek naziemnych, czyli bunkrów, czołgów oraz okrętów. Aby to zrobić musisz poznać tę mapę i wszystkie jej zakamarki, gdyż nie jest to lokacja o dużej prostej powierzchni, tylko z licznymi górami, skalnymi mostami i kanionami.
Podział mapy
Jak widzisz mapa Fiordy została podzielona na trzy strefy, "A", "B" oraz "C". Pomoże Ci to poznać techniki grania oraz ułatwi orientację. Podział jest taki sam dla obu drużyn, gdyż walki powietrzne nie dzieją się w jednym miejscu jak to jest w grach o tematyce pancernej, więc każdy plan dla każdego rejonu jest dla obu składów identyczny.
Strefa A
Pierwsza strefa składa się z wylotu lotniska jednej z drużyn, drugim na mapie skalnym mostem oraz wzgórzem na środku z wieżą. Podobnie jak w przypadku "C" unikaj walki przy granicy z "B". Musisz bardzo uważać by nie stać się wolnym fragiem, a stanie się tak jeśli sam polecisz i zostawisz całą drużynę z tyłu. Jeżeli jednak możesz walczyć i masz z kim, to wykorzystaj siłę natury, czyli grawitację oraz ukształtowanie terenu. Wyobraź sobie, że przeciwnik leci wprost na Ciebie, face-to-face. W takim przypadku nie warto ryzykować walki czołowej, gdyż Twój pilot może tego nie przeżyć, a jak nawet, to uszkodzenie silnika jest bardzo prawdopodobne. Dlatego lecąc przy wyspie lekko do góry, a następnie opadając otaczając ją, wykiwasz przeciwnika gdzie będziesz mógł spokojnie otworzyć ogień. Jak już zestrzelisz przeciwnika, wróć się do członu Twojej drużyny, by chwilę odsapnąć, a następnie szybko przeanalizuj minimapę, i zastanów się ponownie, którą strefę wybierzesz do walki.
Strefa B
Właśnie analizujesz najbardziej krwawe i dzikie miejsce w tej mapie. Wszystkie największe walki dzieją się właśnie tutaj, więc jeżeli jeszcze nie potrafisz współpracować z drużyną, poleć stroną "A" lub "C". Jednak jeśli spróbujesz tędy uderzyć, nie wychylaj się jako pierwszy. Na środku mapy jest duży skalny most, przy którym możesz manewrować. Tak jak widzisz powyżej, lecąc w kierunku dolnej strzałki znajdziesz się tam gdzie byłeś przed chwilą. Wróg będzie miał wtedy dwie możliwości. Albo poleci za Tobą i znajdzie się w strefie Twoich sojuszników, lub poleci nad Tobą chcąc Ci usiąść na ogonie, lecz nie uda mu się to z powodu Twoich sprzymierzeńców, którzy natychmiast zajmą się tym delikwentem. Lecąc do góry, znajdziesz się "na ziemi" bronionej wrogą ręką. Twoim celem jest zniszczenie jednostek pływających, jeżeli zrzucisz bombę bądź torpedę, możesz już nie zdążyć wrócić tą samą drogą, dlatego skorzystaj ze strefy "A" lub "C" by bezpiecznie powrócić, bądź też lataj w szwadronach z innymi graczami, to pozwoli bezpiecznie wrócić lub podjąć dzielną walkę. Pamiętaj że taktyka sprawdza się na obie drużyny, więc musisz uważać by nie stać się ofiarą!
Strefa C
Ostatnia strefa to "C". Jest to duży kanion składający się z dwóch części, tak jak widzisz to dzięki strzałkom. Jeżeli lecisz prawą stroną staraj się latać jak najniżej jak tylko to możliwe. Mapa jest pofałdowana z licznym zalesiem i zabudowaniem. Dzięki temu masz możliwość schowania się przed widokiem przeciwnika, a nawet na ucieczkę przed jego pociskami. Jednakże lecąc przy środkowej górze, która dzieli ten sektor na dwie części, manewruj przy wierzchołkach. Ta taktyka da Ci czas do ucieczki bądź wymanewrowania samolotu przeciwnika. Manewrując zmieniaj wysokość, lecąc raz to w górę, a raz w dół. Da Ci to okazję do zdezorientowania przeciwnika, a tym samym będziesz mógł wyskoczyć na jego ogonie otwierając pełen ogień. Jeżeli polecisz lewą stroną tak jak to jest pokazane na zrzucie, uważaj na wrogie jednostki, która są w strefie "B", gdyż główne czynności militarne dzieją się właśnie tam. Więc musisz uważać by nie stać się samotną okazją do zestrzelenia.
Zadania myśliwców
Znając już mapę, powinieneś znać swoją rolę w przestworzach. Pamiętaj, że myśliwiec jest maszyną bardzo zwinną w porównaniu do samolotów szturmowych czy też bombowców, lecz za to słabiej opancerzoną. Zgodnie z przeznaczeniem myśliwiec powinien szybko się wznosić i niemalże jak w filmach, z chmur się wyłaniać pędząc ku ziemi strzelając niebezpiecznymi seriami w przeciwnika. Ale jak to zrobić na mapie Fiordy?
- Wykorzystaj strefy, które poznałeś,
- Lataj ze skrajnych stref w kierunku "B", a następnie uciekaj do kolejnej strefy skrajnej (np. A > B > C),
- Metoda Boom and Zoom przydaje się dla maszyn z dużym kalibrem (ponad 20mm),
- Wzleć się ponad walczącego kołowo przeciwnika, a następnie go zaznacz (domyślnie X lub ŚPM),
- Będąc za nim ale też ponad nim, nurkujesz i przy odległości około 300m otwierasz ogień,
- Pamiętaj by strzelać od przodu kadłuba wrogiego samolotu ku ogonowi,
- Następnie wzlatujesz z powrotem ku niebiosom, wykorzystując prędkość z nurkowania.
Pamiętaj jednak, że jeżeli cel w ostatniej chwili zawróci, to nie rób tego samego, tylko też się wycofaj gdyż przeciwnik zna Twoje zamiary. To zaś oznacza, że wie jak się bronić. Dlatego wznieś się ponownie i wybierz sobie nowy cel.
Cele dla bombowców
Podsumowanie
- Staraj się nie latać samemu,
- Jak najszybciej zniszcz wrogie bunkry,
- Przeanalizuj plan drużyny, następnie wspomóż słabszy sektor,
- Korzystaj z licznego ukształtowania terenu,
- Nigdy nie wychylaj się samemu, zrób to z drużyną,
- Broń swoich okrętów i czołgów,
- Nie bój się wycofać, lepiej przeżyć i ponownie zaatakować, niż zginąć.