Opis broni | Unreal poradnik Unreal
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Twój arsenał to podstawa Unreal'a. Gra ta po raz pierwszy wprowadziła do branży możliwość podwójnego wykorzystywania broni. Każda broń ma dwa sposoby strzelania: Normalny (lewy przycisk myszy) - zużywający mniej amunicji, bardziej precyzyjny, ale odejmujący mniej energii przeciwnikowi oraz Alternatywny (prawy przycisk myszy) - bardziej amunicjożerny, mniej precyzyjny, ale bardziej niebezpieczny (wyjątkiem jest tu snajperka). Pierwszego sposobu strzelania najlepiej używać na odległość. Drugi jest doskonały z bliska. Omówmy pokrótce każdą z broni:
DISPERSION PISTOL | OPIS: Przydatna na pierwszych levelach gry. Później przydaje się jedynie do rozświetlania pomieszczeń. Jednak wartość tej broni zmienia się w końcowej fazie gry, kiedy zajdziemy do niej upgrade (szczegóły w opisie). STRZAŁ NORMALNY (w skrócie SN) - prosta wiązka, z czasem staje się coraz mocniejsza. STRZAŁ ALTERNATYWNY (w skrócie SA) - broń ładuje się, by przekazać jak najsilniejszą wiązkę. Po kilku sekundach trzeba oddać strzał, inaczej stanie się to automatycznie. |
AUTOMAG | OPIS: Solidna broń jedynie na początek, później staje się coraz bardziej bezużyteczna. Nie można używać dwóch pistoletów na raz. SN - klasyczny strzał, nie do uniknięcia. SA - seria strzałów, pistolet traci stabilność i trudniej jest trafić. |
STINGER | OPIS: Naprawdę dobra broń, przez całą grę. Szybkostrzelne żądła są nie do uniknięcia. Można łatwo skupić serię strzałów na danym przeciwniku, jednocześnie robiąc uniki. SN - seria żądeł wysyłana z zawrotną prędkością. SA - pakiet żądeł wystrzeliwany na zasadzie strzelby, do uniknięcia, ale odejmujący dużo energii jeżeli trafi. |
ASDM | OPIS: Dobra broń wiązki skondensowanej energii, są do uniknięcia, ale nie zdarza się to często. Broń także dobra do odrzucania przeciwników w tył i do przepaści. SN - pojedyncza wiązka, szybka, klasyczny rail gun. SA - mocniejsza, ale i wolniejsza wiązka energii. Doskonale odrzuca wroga. |
EIGHTBALL CANNON | OPIS: Broń szalenie przydatna na większych przeciwników - jak każdy granatnik, z bliska jest dla Gracza śmiertelny. SN - jeden granat, jedno trafienie. Łatwy do uniknięcia. SA - granatnik ładuje się, aż do ośmiu granatów. Taka wiązanka jest doskonała na każdego większego przeciwnika. |
FLAK CANNON | OPIS: Doskonała broń. Najlepsza w całej grze. Działa na zasadzie strzelby, z super mocnymi strzałami oraz granatnika. Trudna od uniknięcia i silna. SN - strzał niczym ze strzelby, ale odłamki odbijają się od ścian (ostrożnie). SA - wystrzeliwuje silny i szybki granat, o dużym zasięgu. Świetne i skuteczne. |
RAZOR JACK | OPIS: Ciekawa broń. Strzela wirującymi ostrzami, które odbijają się od ścian. Można to wykorzystać, ale nie ma wiele takich miejsc w grze. SN - pojedynczy strzał, słaby, ale szybki. SA - większa seria, skutecznie wymierzona, kończy się dekapitacją! |
BIORIFLE | OPIS: Broń wystrzeliwująca ładunki zielonej mazi, które dodatkowo przyklejają się do ścian. Po chwili ładunki eksplodują. Podstawowa seria z bliska jest trudna do uniknięcia. SN - pojedynczy ładunek - mało groźny. Cała seria natomiast staje się bardziej użyteczna. SA - strzelba ładuje się i po kilku sekundach dostarcza zabójczego ładunku mazi. Zabójcze z bliska. |
RIFLE | OPIS: Klasyczny karabin snajperski. Headshoty są jak najbardziej możliwe i pożądane. Przeładowanie strzelby trwa z cztery sekundy, dlatego pamiętaj o wycofaniu się. SN - pojedynczy strzał, z tzw. "barku". Bez dokładnego celowania. SA - po naciśnięciu prawego przycisku myszy. Ma miejsce zoom. Nie trzeba pisać, co z tą funkcją można zrobić. Headshoty jednak wychodzą po dwóch, trzech strzałach w głowę. |
MINIGUN | OPIS: Ulubiona broń wszystkich, od czasów filmu Predator. Ciągła seria z kilkulufowego działka jest nie do uniknięcia, a jednocześnie pozwala ona na łatwe robienie uników. SN - jeden strzał to kilka naboi, dlatego lepiej stosować ciągła serię. SA - minigun wystrzeliwuje jeszcze więcej naboi podczas jednej serii. Stosować tylko na silnych przeciwników. |