Poradnik do gry - Ogólne wskazówki | Unreal poradnik Unreal
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
- Początkowe ustawienia sterownia w grze różnią się od dzisiejszych standardów. Strafe funkcjonuje pod osobnymi klawiszami. Dlatego warto przed rozpoczęciem zabawy wejść po włączeniu gry do options\controls i ustawić, używaną dzisiaj kombinację WASD (dla praworęcznych) lub strzałki (dla leworęcznych).
- W beczkach, skrzyniach, pakunkach, często ukryta jest amunicja i apteczki. Dlatego warto rozwalać wspomniane rzeczy. Najlepiej przy użyciu podstawowej broni z nieskończoną amunicją. Ale ostrożnie, w późniejszej fazie gry w niektórych skrzyniach czają się pająki.
- Unreal to gra z dużą ilością ciemnych lokacji. Oprócz rozjaśnienia monitora :-) do rozpoznania drogi można używać flar (zawsze ograniczona ilość) oraz latarki (niestety szybko się wyczerpuje). W razie braku tych przedmiotów trzeba uciec się do sztuczki i używać podstawowej broni, z nieskończonym ammo. Każdy strzał rozświetla drogę.
- W Unreal'u nie ma opcji quicksave. Każdego save'a trzeba robić "ręcznie". Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo.
- Unreal daje możliwość podwójnego strafe (wystarczy szybko nacisnąć klawisz odpowiedzialny za ten ruch). Jest to szalenie przydatne w niektórych walkach, ale niesie za sobą niebezpieczeństwo. Podczas spaceru po wąskich krawędziach, podwójny strafe może doprowadzić do upadku lub kąpieli w lawie.
- Pamiętaj o dokładnym przeszukaniu lokacji, w celu znalezienia przydatnych przedmiotów. W opisie podaje miejsca ukrycia niektórych skrytek i komór. Ale większość przedmiotów znajdziesz na swojej drodze. Uzupełniane zapasów to podstawa.