Podziemia | Unmechanical Unmechanical poradnik
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Grę rozpoczynasz od krótkiego filmiku ukazującego jak to mały robot został wciągnięty do podziemi. Kiedy uzyskasz kontrolę nad bohaterem [#1] otrzymasz także informację o systemie podpowiedzi - klawisz F1 aktywuje niewielki dymek, który zawiera drobną podpowiedź na temat zagadki, z którą się aktualnie borykasz (musisz być w jej pobliżu, w przeciwnym wypadku pojawi się znak zapytania). Klawiszologia jest dość uboga: sterować możesz przy pomocy klawiszy WASD, natomiast wiązkę naprowadzającą aktywujesz przy pomocy jednego z wielu przycisków - lewy bądź prawy przycisk myszy, [spacja], [ctrl].
Wznieś się i leć ku górze - aż natrafisz na pierwszą przeszkodę [#2], którą będą kamienie. Przy pomocy wiązki naprowadzającej "chwyć" kamienie i przerzuć je na bok w celu oczyszczenia zablokowanej ścieżki. Możesz też spróbować po prostu wlecieć w stertę kamieni, powinieneś bezproblemowo przedrzeć się dalej.
Nie masz co lecieć na dół, w żaden sposób nie odblokujesz tam przejścia. Na górze natkniesz się natomiast na zamknięte wrota [#3] - aby je otworzyć wystarczy tylko przesunąć dźwignię w prawo bądź lewo (możesz użyć do tego wiązki naprowadzającej bądź po prostu pchnąć robotem dźwignię).
Lecąc dalej natrafisz na pole siłowe - zapamiętaj na przyszłość, że nie jesteś w stanie przetransportować za nie żadnej innej materii, nawet malutkiego kamyczka.
Dalej dotrzesz do kolejnej zamkniętej bramy [#4]. Otwiera się ona tylko w momencie, gdy przycisk jest wciśnięty. Naturalnie nie jesteś w stanie jednocześnie wcisnąć przycisku i przelecieć dalej, musisz więc skorzystać z pomocy jakiegoś kamienia. Po lewej znajdziesz kilka leżących - podnieś jeden przy pomocy wiązki naprowadzającej i umieść go na przycisku. Kiedy wrota się otworzą - przejdź dalej.
Kawałek po prawej natkniesz się na ślepy zaułek [#5] oraz właz do kanału. Korzystając z wiązki naprowadzającej otwórz właz i przeleć przez tunel [#6].
Dotrzesz do dalszej części planszy [#7]. Fruń dalej w lewo, gdzie natrafisz na kolejne zamknięte wrota [#8]. Kiedy pociągniesz za tłok, na górze zostanie wystrzelona mała kuleczka - niestety wpadnie do drugiego tunelu. Musisz zablokować jej drogę.
Po lewej znajdziesz kilka kamieni - zabierz jeden i umieść go tuż przed tunelem po prawej stronie. Gdy ponownie wyciągniesz tłok, kuleczka uderzy w kamień i tym samym będziesz mógł ją wziąć.
Ostatnim krokiem jest umieszczenie kulki na przycisku (gdyż tylko ona zmieści się do wąskiej szczeliny). Wybierz wszystkie kamienie blokujące szparę, po czym wrzuć weń kulkę - wrota powinny stanąć przed Toba otworem.
Leć na dół, dofruniesz do czterech kolorowych żarówek [#9]. Łamigłówka sprawdza Twoją pamięć i jest niestety losowa. Zadanie zaś polega na trzykrotnym powtórzeniu sekwencji zapalania żarówek. Po pierwszym pociągnięciu za tłok w centrum, zapalą się trzy losowe żarówki - Twoim celem jest zapalenie ich w takiej samej kolejności. Jeśli się pomylisz, otrzymasz całkowicie nową sekwencję do powtórzenia. Za drugim razem zapalą się cztery, natomiast za trzecim pięć żarówek. Pomyłka nie resetuje całego Twojego postępu, powtarzasz tylko daną próbę.
Tuż za wrotami znajdziesz świecącą kulę [#10] - aby ją uwolnić pociągnij za tłok. Musisz ją teraz ciągnąć za sobą cały czas! Staraj się o niej nie zapomnieć.
Kieruj się dalej w prawo. Powinieneś minąć kolejny właz [#11] - otwórz go i tym razem wepchnij do środka świecącą kulę. Sam zaś kieruj się dalej (przelecisz przez pole siłowe, a więc tak czy owak nie byłbyś w stanie przefrunąć razem z kulą).
Następna zagadka [#13] jest w miarę prosta - musisz wcisnąć trzy z czterech przycisków aby przeprowadzić świecącą kulę przez tunel. Jedna blokada jest aktualnie otwarta, musisz więc wpierw odnaleźć, który przycisk jest za nią odpowiedzialny (on pozostanie niewciśnięty) - przeważnie jest to drugi lub trzeci przycisk od lewej.
Kawałek wcześniej [#12] (po prawej) znajdziesz trzy klocki - wykorzystaj dwa z nich ustawiając je na odpowiednich przyciskach. Następnie ułóż belkę poziomo na klockach - w ten sposób przyciski zostaną wciśnięte i świecąca kula wyleci. Zabierz ją i leć dalej.
Gdy kolejna wrota się otworzą przejdź dalej, do ostatniej już na tej planszy łamigłówki [#14]. Twoim zadaniem jest ułożenie trzech części w taki sposób, aby zmieściły się w dziurę w tle.
Zakładając, że te trzy ruchome części ponumerujemy następująco: 1 (najbliżej ekranu), 2 (środkowa) 3 (z tyłu), to sposób działania poszczególnych tłoków przedstawia się następująco (wszystkie części kręcą się zgodnie z ruchem wskazówek zegara):
Tłok po lewej: 1 - raz, 2 - dwa razy, 3 - cztery razy;
Tłok w środku: 1 - raz, 2 - dwa razy;
Tłok po prawej: 1 - dwa razy;
Aby ustawić części w prawidłowej konfiguracji musisz pociągnąć dwukrotnie za środkowy tłok.
Kiedy otworzy się ostatnie przejście, wprowadź świecącą kulę do otwartego tunelu [#15] - kiedy tylko ta zostanie wessana, otworzy się drugi właz, prowadzący do kolejnej planszy.