Kopalnia | Unmechanical Unmechanical poradnik
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Poglądowa mapa planszy
Tuż po rozpoczęciu planszy [#1] leć cały czas wzdłuż rury. Powinieneś dotrzeć do pierwszej zamkniętej bramy [#2]. Użyj tłoku, aby wypuścić bombę. Chwyć ją przy pomocy wiązki naprowadzającej, po czym ustaw tuż obok niewielkiego organu przy przejściu - bomba nic Tobie nie zrobi, możesz nawet ją wciąż trzymać podczas wybuchu. Eksplozja naruszy organ, po czym otworzy się przejście.
Leć dalej wzdłuż rury - trafisz do nieco większej otwartej przestrzeni. Po lewej stronie znajdziesz kolejny mechanizm wypluwający bomby [#3], zaś po prawej kocioł [#4]. Twoim celem jest wrzucenie sześciu węgli do kotła. Cztery z nich znajdują się w tej części planszy, do pozostałych dwóch dostaniesz się za chwilę. Powyższy obrazek ilustruje lokalizację wszystkich węgli.
Aby je wyrwać musisz ponownie użyć bomby. Każdy węgiel dorzuć do kotła, w celu zwiększenia temperatury - przyda Ci się to w dalszym etapie gry.
Kiedy dorzucisz do kotła cztery węgle czas wyruszyć po pozostałe dwa. Zleć na dół i skieruj się w lewo [#5], do mechanizmu z dwoma kołami zębatymi. W pierwszej kolejności musisz je zatrzymać, co dodatkowo spowoduje otwarcie włazu do kanału. Aby tego dokonać podnieś leżącą na ziemi metalową belkę, po czym wsuń ją między koła zębate (od góry).
Właz powinien się odblokować - możesz go teraz otworzyć. Ustaw wajchę w takiej pozycji, aby pierwsza blokada znalazła się na górze (pozostawiła przejście w rurach). Następnie chwyć ponownie za belkę i wleć z nią do rury, ustawiając ją na drodze blokady.
Powróć na powierzchnię i przełącz wajchę - pierwsza blokada powinna pozostawić odblokowaną rurę niżej, druga zaś odblokuje dalsza drogę.
Przedostaniesz się do dalszej części planszy [#6], gdzie przejdziesz przez pole siłowe. Od razu zabierz ze sobą belkę, którą to za chwilę wykorzystasz umieszczając ją na przycisku [#7], który to odblokuje przejście dalej. Przycisk musi być cały czas wciśnięty, w przeciwnym wypadku zapadnie się zamknie.
Kolejna łamigłówka [#8] wymaga nieco zręczności. Przy pomocy bomby, którą możesz pozyskać poprzez wyciągnięcie tłoku, musisz uszkodzić wszystkie pięć organów, które to podniosą zapadnie. Problem tkwi jednak w tym, że każda z zapadni ma inna prędkość opadania, a więc musisz wszystko wykonać w odpowiedniej kolejności - ta została zaprezentowana na obrazku powyżej.
Kiedy uda Ci się przelecieć przez zapadnie, wciśnij przycisk po drugiej stronie - podniesiesz je już na stałe. Zleć na dół, gdzie natrafisz na kolejną zapadnię oraz wajchę po drugiej stronie przeszkody [#9]. Nie masz co usilnie próbować przecisnąć kamień na drugą stronę. Zabierz go i powróć do przycisku, na którym zostawiłeś belkę [#7], po czym podmień te dwa przedmioty.
Wraz z belką raz jeszcze udaj się do przeszkody [#9] - musisz ją wprowadzić w wąską szparę przełączając tym samym wajchę i odblokowując sobie dalszą drogę.
Kolejne wrota [#10] otworzysz pociągając za tłok. Znajdziesz tutaj również dwa brakujące węgle - teraz możesz użyć bomby aby je oderwać od skał. Węgiel, który wisi u góry możesz oderwać trzymając bombę wiązką naprowadzającą, jak na obrazku powyżej.
Kiedy wrzucisz ostatnie dwa węgle do kotła, w dalszej części aktywuje się zagadka - czas tam dotrzeć. Zleć na sam dół, gdzie dostrzeżesz jeszcze większy metalowy kocioł [#11], przy którym znajdziesz dzbanek. Sam kocioł posiada dwa oznaczenia - ognia i wody. Dalsza część planszy jest zablokowana (nie jesteś w stanie przepłynąć), a więc musisz obniżyć poziom wody.
Dokonasz tego przy pomocy tego kotła. Jedyne co musisz zrobić, to dwukrotnie wrzucić doń wodę, którą to nabierzesz przy pomocy dzbanka, a także ogień, czyli kamień wulkaniczny (co chwila wylatują z małych wulkanów).
Gdy poziom wody opadnie, udaj się dalej - odblokowując drzwi przy pomocy tłoku. Kawałek dalej zostaniesz zeskanowany przez kamerę - kolejne wrota staną przed Tobą otworem. Dotrzesz do czegoś w rodzaju centrum monitoringu [#12]. Przy pomocy tłoku wyciągnij zużytą, ledwo świecącą, kulę.
Wajchą otwórz sobie kolejne wrota, po czym wprowadź zużytą kulę do otwartego kanału po prawej [#13]. Po chwili powinieneś otrzymać całkiem nową, świeżą kulę. Zabierz ją z powrotem i umieść we chwytaku. Po kilku chwilach powinny się otworzyć wrota prowadzące na górę.
Nadszedł czas ulepszyć nieco robota - otrzymasz strój do nurkowania. Na wodzie [#14] unosi się skrzynka - podnieś ją za pomocą wiązki naprowadzającej i umieść w ogromnym kotle. Następnie pociągnij za tłok - nastąpi montowanie stroju, od tego momentu możesz bezproblemowo pływać pod wodą.
Przepłyń w ten sposób do kolejnej dwuetapowej zagadki [#15]. Twoim zadaniem jest przeprowadzenie świecącej kuli na drogą stronę aktywując i deaktywując olbrzymie magnesy. Pierwsza część jest w miarę prosta i nie powinieneś mieć z nią żadnych kłopotów. Pamiętaj tylko, że kiedy dezaktywujesz magnesy, to działa siła grawitacji. Jeśli kula dotknie magnesów - wraca na początek.
Druga część [#16] jest już trudniejsza. Wpierw musisz puścić kulę, aby zaczęła spadać - nim dotrze na dół aktywuj magnesy dosłownie na chwilę. Nim kula upadnie ponownie wykonaj taki sam manewr. Zadanie jest dość trudne, gdyż bardziej zależy od umiejętności gracza i ciężko jest przekazać, w którym momencie należy aktywować magnesy.
Kiedy kula przeleci dalej, popędź na lewo i ją złap. Musisz ją wprowadzić do tunelu na górze. Następnie udaj się na sam dół, odblokuj wrota przy pomocy tłoku, po czym powróć na sam początek planszy [#1] - najlepiej udaj się wzdłuż tunelu.
Kula powinna tam już na Ciebie czekać - przy pomocy tłoku przepuść ją dalej, otworzy się również drugi tunel, który zabierze Cię z powrotem do planszy Rozrusznik.