Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Underrail - poradnik do gry

Underrail - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Umiejętności | Jak stworzyć i rozwijać postać w Underrail poradnik Underrail

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Umiejętności

Punkty umiejętności określają w jakim stopniu Twój bohater będzie zaznajomiony z określonymi zdolnościami, jak np - Umiejętności | Jak stworzyć i rozwijać postać w Underrail - Underrail - poradnik do gry

Punkty umiejętności określają w jakim stopniu Twój bohater będzie zaznajomiony z określonymi zdolnościami, jak np. z kradzieżą kieszonkową, hakowaniem urządzeń elektrycznych, czy też w posługiwaniu się bronią. Na starcie otrzymasz do rozdysponowania 120 punktów, a z każdym kolejnym lvlem postaci będzie dochodzić dodatkowe 40 punktów. Punkty możesz rozdzielać dowolnie, ale część umiejętności łączy synergia dzięki której wartość ich statystyk wzrasta. Na starcie możesz rozdać maksymalnie 15 punktów w jedną umiejętność, a z każdym kolejnym poziomem doświadczenia możesz dodać do jednej z nich kolejne 5 punktów. Rodzaje umiejętności prezentują się następująco:

Offense (Ofensywa)

Ofensywne umiejętności to takie, które zwiększają wartość Twojego ataku przy pomocy różnego typu broni lub w walce wręcz. Można do nich zaliczyć:

Guns (Pistolety)

Zwiększa skuteczność postaci w posługiwaniu się pistoletami lub strzelbami (zarówno broń palna, jak i elektryczna). Im większa wartość tej umiejętności tym lepszych broni będzie mógł używać Twój bohater.

Throwing (Rzucanie)

Umiejętność ta jest niezbędna do sprawnego posługiwania się bronią miotaną (noże do rzucania), jak i do odpowiedniej obsługi granatów.

Crossbows (Kusze)

Zwiększa skuteczność postaci w posługiwaniu się kuszami i różnego rodzaju bełtami, które można do nich załadować (np. bełty paraliżujące).

Melee (Broń biała)

Umiejętność ta odpowiada za sprawną walkę w bliskim kontakcie. Zwiększa zarówno obrażenia przy pomocy broni białej (noże, młoty, bronie naręczne), jak i walce gołymi pięściami. Redukuje również szansę na uniknięcie ciosu przez przeciwnika.

Deffense (Defensywa)

Defensywne umiejętności zwiększają szansę na przetrwanie Twojego bohatera w trakcie walki. W tej grupie znajdują się następujące umiejętności:

Dodge (Unik)

Zwiększa szansę na uniknięcie ciosów w trakcie walki w bliskim kontakcie. Wartość ta dotyczy jedynie broni białej.

Evasion (Unikanie)

Zwiększa szansę na uniknięcie pocisków dalekiego zasięgu, jak np. bełty wystrzeliwane z kusz lub różnego rodzaju amunicji z pistoletów. Dodatkowo, umiejętność ta edukuję obrażenia, które Twoja postać może otrzymać z ataków AoE (Area of Effect), jak np. od granatów czy specjalnych zdolności PSI.

Subterfuge (Matactwo)

Grupa umiejętności, która najlepiej pasuje do szpiegów i złodziei. Znajdziesz tutaj przydatne tricki (nie do końca uczciwe), które mogą zapewnić Ci dodatkowe profity. Za pomocą tych umiejętności możesz włamywać się do zamkniętych pomieszczeń, kraść dane z komputerów lub okradać niczego nieświadomych NPC, jeśli tylko Twoje sumienie Ci na to pozwoli.

Stealth (Krycie się w cieniu)

Umiejętność, która pozwoli Twojemu bohaterowi na ukrycie się w cieniu, jeśli pozostanie na pewien czas poza wzrokiem przeciwników lub NPC. Rozdawanie punktów w tę umiejętność zwiększa szansę postaci na pozostanie nieodkrytym w trakcie wykonywania różnych akcji pod osłoną cieni.

Kiedy przebywasz pod osłoną cieni i chcesz wykonać jakąś akcję, jak np - Umiejętności | Jak stworzyć i rozwijać postać w Underrail - Underrail - poradnik do gry

Kiedy przebywasz pod osłoną cieni i chcesz wykonać jakąś akcję, jak np. przejście obok przeciwnika lub próba kradzieży, musisz zwracać uwagę na ryzyko, jakie się z tym wiąże. Stopień ryzyka określany jest przez ikonę oka, która wyświetla się nad przeciwnikami lub NPC. Wyróżniamy następujące stopnie zagrożenia:

Kolor zielony - Przeciwnik lub NPC totalnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że przebywasz w jego pobliżu więc możesz spokojnie wykonywać swoją pracę.

Kolor żółty - Przeciwnik lub NPC nie widzi Cię i nie wie co się dzieje, ale jest czujny i zaczyna coś podejrzewać. Możesz wciąż wykonywać swoją pracę, ale istnieje już tutaj ryzyko wykrycia.

Kolor pomarańczowy - Przeciwnik lub NPC wie, że w jego pobliżu znajduje się ktoś ukryty w cieniu. Często też zdaje sobie sprawę z tego, gdzie dokładnie się znajdujesz.

Kolor czerwony - Przeciwnik lub NPC doskonale zdaje sobie sprawę z tego co się dzieje i może Cię widzieć pomimo tego, że używasz umiejętności krycia się w cieniu.

Kolor biały - Przed tymi przeciwnikami lub NPC nie da się schować. Widzą wszystko jak na dłoni.

Przeciwnicy lub NPC mogą zareagować w różny sposób, jeśli podejrzewają, że coś się dzieje. Część z nich może po prostu Cię zaatakować, a inni np. uciec w popłochu.

Hacking (Hakerstwo)

Umiejętność ta pozwola Ci przejąć kontrolę nas urządzeniami elektrycznymi dzięki czemu będziesz w stanie otworzyć elektronicznie zamknięte drzwi bądź wyłączyć kamery, zneutralizować wieżyczki strażnicze itd.

Lockpicking (Otwieranie zamków)

Pozwala na sprawne posługiwanie się wytrychem dzięki czemu Twoja postać będzie w stanie włamywać się do zamkniętych pomieszczeń lub skrzyń. Przed użyciem wytrycha warto zapisać grę ponieważ jeśli czynność ta się nie powiedzie to stracisz wytrych.

Pickpocketing (Kradzież kieszonkowa)

Umiejętność ta pozwala na kradzież przedmiotów od przeciwników lub NPC - Umiejętności | Jak stworzyć i rozwijać postać w Underrail - Underrail - poradnik do gry

Umiejętność ta pozwala na kradzież przedmiotów od przeciwników lub NPC. Akcja ta nie jest jednak wolna od ryzyka i tak, jak w przypadku umiejętności ukrywania się w cieniu, trzeba brać pod uwagę możliwość niepowodzenia całej akcji. Gdy skorzystasz z umiejętności kradzieży kieszonkowej, otworzy się dodatkowe okienko ukazujące zawartość kieszeni okradanej ofiary. Po najechaniu na któryś z przedmiotów na dole wyświetli się pasek określający stopień zagrożenia. Jeśli pasek jest koloru czerwonego (powyższy screen) to na pewno kradzież zostanie wykryta i zacznie się walka. Możesz zwiększyć szansę na udaną kradzież poprzez rozwijanie tej umiejętności, ale także należy zwracać uwagę na to, że łatwiej jest coś ukraść od przeciwnika o niższym lvlu od Twojego, niż na odwrót.

Traps (Pułapki)

Pozwala Twojej postaci zarówno na zastawianie i uzbrajanie pułapek, jak i unieszkodliwanie ich. Im wyższy poziom tej umiejętności tym trudniej będzie przeciwnikom rozbroić zastawione przez Ciebie pułpaki.

Technology (Technologia)

Technologia jest odpowiedzialna przede wszystkim za możliwość tworzenia nowych przedmiotów w trybie rzemiosła. W zależności od tego, co chcemy tworzyć, wyróżniamy następujące dziedziny:

Mechanics (Mechanika)

Poziom tej umiejętności odzwierciedla wiedzę, jaką Twój bohater posiada na temat tworzenia urządzeń mechanicznych, jak pistoley, zbroje lub pułapki.

Electronics (Elektronika)

Poziom tej umiejętności odzwierciedla wiedzę, jaką Twój bohater posiada na temat tworzenia urządzeń Elektrycznych, jak futurystyczne pistolety lub inna elektronika.

Chemistry (Chemia)

Większa wiedza na temat chemii pozwoli Twojej postaci na tworzenie coraz to lepszych ładunków wybuchowych.

Biology (Biologia)

Znajomość biologii pozwoli Twojemu bohaterowi na tworzenie preparatów uzdrawiających lub odnawiających energię PSI. Dodatkowo, umożliwi pozyskiwanie różnych przydatnych substancji z roślin lub ciał pokonanych przeciwników.

Tailoring (Krawiectwo)

Zaawansowana wiedza z dziedziny krawiectwa umożliwi tworzenie ze strzępków materiałów lekkie zbroje lub togi.

PSI

Umiejętności PSI to po prostu magia w świecie UnderRail. Aby Twoja postać mogła używać czarów niezbędną będzie do tego moc PSI, która regeneruje się po skończonej walce.

Thought Control (Kontrola myśli)

Swego rodzaju crowd control, czyli rodzaj umiejętności, które dają możliwość kontroli zachowań przeciwnika.

Psychokinesis (Psychokineza)

Umiejętności, które zadają obrażenia elektryczne lub emitujące pole elektromagnetyczne.

Metathermics (Kontrolowanie tempertatury)

Umiejętności za pomocą których Twoja postać będzie w stanie zadawać obrażenia od ognia, jak i lodu.

Social (Umiejętności społeczne)

Umiejętności społeczne wpływają na jakość dialogów, które będziesz przeprowadzać w trakcie gry. Duży poziom tej umiejętności sprawi, że będziesz mieć do wyboru więcej opcji rozwijania dialogu dzięki czemu uzyskasz dodatkowe korzyści.

Persuasion (Perswacja)

Perswazja wykorzystywana jest do rozwiązywania trudnych sytuacji poprzez dialog.

Intimidation (Zastraszanie)

Zdecydowanie mniej przyjazny sposób na rozwiązywanie konfliku poprzez dialog w którym często pojawiają się groźby pod adresem rozmówcy.

Mercantile (Umiejętności handlowe)

Umiejętności handlowe pozwalają na wynegocjowanie lepszych cen u handlarza, a także umożliwiają uzyskiwanie lepszych nagród za wykonywanie określonych zadań.