Przykładowy rozwój postaci | Jak stworzyć i rozwijać postać w Underrail poradnik Underrail
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Przykładowy rozwój postaci
Biorąc pod uwagę wszystkie zdobyte informacje na temat statystyk, umiejętności i cech pora przystąpić do tworzenia własnej postaci! Poniżej znajdziesz przykład dzięki czemu zyskasz pojęcie na temat kustomizacji postaci. Pamiętaj, że w UnderRail dostępnych jest pełno różnych kombinacji i tylko od Ciebie zależy, jak będzie prezentować się Twoja postać.
Statystyki
Jak widać na powyższym screenie, postać będzie się specjalizować w korzystaniu z mocy PSI ponieważ najwięcej punktów rozdano w Siłę Woli i Inteligencję. Co więcej, mądrąść pomoże w trakcie rozmów z napotkanymi NPC. Dodatkowe punkty rozdano w siłę dzięki czemu bohater będzie w stanie unieść więcej fantów, a dodatkowo korzystać z lepszych pancerzy. Będzie też w stanie zadawać spore obrażenia w walce wręcz, gdy zabraknie mu mocy PSI lub gdy walka przejdzie na bliski kontakt.
Umiejętności
Mając na uwadze wcześniej rozdane statystyki, umiejętności rozdzielono w następujący sposób:
Melee (Broń biała) - 15 punktów
Z racji tego, że rozdano pare punktów w siłę, bohater na pewno będzie korzystał z broni białej, a więc zwiększy to jego szansę na trafienie, a dodatkowo pozwoli na korzystanie z cięższego oręża, które będzie zadawać większe obrażenia. Siła redukuje również szansę na otrzymanie ciosu od przeciwnika.
Hacking (Hakerstwo) - 15 punktów
W świecie UnderRail znajduje się bardzo dużo urządzeń elektronicznych, a umiejętność hakowania pozwoli na otwieranie obiektów, które zabezpieczone są oprogramowaniem, jak np. Kontenery, drzwi. Umiejętnośc hakowania pozwoli również na przejmowanie kontroli nad wieżyczkami strażniczymi, kamerami lub komputerami.
Lockpicking (Otwieranie zamków) - 15 punktów
Na pewno każdego denerwuje fakt, jak nie może się dostać do pomieszczenia lub kufra, gdzie na pewno znajduje się coś użytecznego. Dzięki znajomości sztuki otwierania zamków przy pomocy wytrychów, każde drzwi lub kufry będą stać przed Tobą otworem!
Mechanics (Mechanika) - 15 punktów
Jak już wcześniej wspomniano, rozdano pare punktów w siłę, a więc bohater będzie w stanie nosić cięższe pancerze. Mechanika pozwoli mu na tworzenie w trybie rzemiosła lepszych pancerzy dzięki czemu zwiększy się jego defensywa.
Thought Control (Kontrola myśli), Psychokinesis (Psychokineza), Metathermics (Kontrolowanie temperatury) - po 15 punktów
Na początku tworzenia postaci ustalono, że będzie to swego rodzaju mag, a więc należało rozdać punkty w umiejętności PSI, aby bohater ten mógł korzystać z coraz to potężniejszych czarów.
Mercantile (Umiejętności handlowe)
Negocjowanie lepszych cen u handlarzy lub dodatkowe nagrody za wykonywanie zadań na pewno pomogą postaci w rozwoju. Wiadomo, zawsze lepiej jest mieć więcej niż mniej, tym bardziej w świecie w którym brakuje wszystkiego.
Umiejętności dodatkowe (Cechy)
Opportunist (Oportunizm)
W trakcie rozgrywki zawsze będziesz starać się wybierać najlepsze wyjścia z sytuacji, a dzięki umiejętności oporunizmu będziesz w stanie zadawać zwiększone obrażenia (bronią białą lub gołymi pięściami) na celach będących pod wpływem umiejętności ograniczających kontrolę ruchu. Jako, że stworzony właśnie bohater będzie korzystał z mocy PSI, które zapewniają dodatkowe efekty, jak np. ogłuszenie lub spowolnienie przeciwnika, w pełni wykorzysta potencjał tej dodatkowej umiejętności.
Snooping (Wścibianie nosa)
Bądźmy szczerzy, w grach tego typu zawsze szuka się ukrytych skarbów, a umiejętność ta pozwoli postaci na dostrzeganie rzeczy na pierwszy rzut oka zupełnie niewidocznych. Czasem uda się wywęszyć ukryte przejście, a kiedy indziej dodatkową skrzynkę w której można znaleźć coś fajnego.
Podsumowanie
Tak skonstruowana postać będzie sprawnie korzystać z mocy PSI, które zadają spore obrażenia magiczne i zapewniają dodatkowe efekty kontrolujące ruchy przeciwnika. Dodatkowo, jeśli zajdzie taka potrzeba, bohater będzie sprawnie walczyć w bezpośrednim starciu. Dzięki zwiększonej Sile będzie w stanie nieść więcej bagażu i korzystać z lepszych pancerzy, które na pewno wpłyną pozytywnie na jego defensywę. Co więcej, tak rozdane statystyki i umiejętności pozwolą na negocjowanie lepszych cen u handlarzy i wpływanie na wolę napotkanych NPC dzięki czemu za wykonane zadania często będzie można otrzymać dodatkową korzyść (jak np. dwa przedmioty zamiast jednego). Zamknięte skrzynie lub pomieszczenia (czy to w sposób mechaniczny, czy elektroniczny) nie będą stanowić bariery nie do przejścia ponieważ bohater jest zaznajomiony zarówno z hakowaniem, jak i otwieraniem tradycyjnych zamków przy pomocy wytrychów.