Tunic: Przedmioty - lista wszystkich Tunic poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Tunic poznacie wszystkie rodzaje przedmiotów dostępnych w grze.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do Tunic możecie zapoznać się z listą wszystkich używalnych przedmiotów możliwych do znalezienia w grze, podstawowych elementów wyposażenia oraz kart wraz z opisem ich zastosowania.
Przedmioty podstawowe
W Tunic znajdziecie całą masą przedmiotów, ale funkcjonalność mało którego z nich zostaje w grze dokładnie opisana. Choć możecie się raczej spodziewać, do czego służą miecz i tarcza, tak zastosowanie owoców, magicznych kul czy złotych monet może już budzić wątpliwości. Rozwiejmy je zatem - oto spis używalnych przedmiotów i elementów wyposażenia:
- Miecz (Sword). Główna broń biała w grze. Służy do ataku.
- Kij (Stick). Pierwsza broń biała dostępna w grze. Służy do ataku, ale zadaje nikłe obrażenia.
- Tarcza (Shield). Służy do blokowania i parowania. Posiada własny pasek wytrzymałości.
- Różdżka (Wand). Główna broń magiczna w grze. Służy do ataku dystansowego. Wykorzystuje punkty magii.
- Magiczny sztylet (Magic Dagger). Alternatywna broń magiczna w grze. Zamraża przeciwnika w pobliżu i zadaje mu obrażenia. Wykorzystuje punkty magii.
- Magiczna kula (Magic Orb). Przedmiot umożliwiający przyciąganie się do elementów otoczenia. Pozwala również na przyciąganie przeciwników do siebie. Wykorzystuje punkty magii.
- Magiczny eliksir (Magic Potion). Mikstura, która umożliwia wyleczenie punktów zdrowia (w przypadku posiadania także punktów magii). Jej porozrzucane części można znaleźć w skrzyniach ze skarbami. Wszystkie jej zużyte ładunki odnawiają się przy kapliczce (punkcie kontrolnym)
- Owoce (Fruits). Przedmioty jednorazowego użytku przywracające śladowe ilości zdrowia bądź many.
- Broń (Gun). Szotgun strzelający na obszarze przed liskiem. Wykorzystuje punkty magii.
- Bomba (Bomb). Rodzaj miotanej broni jednorazowego użytku. Można znaleźć jej trzy rodzaje: bombę zamrażającą, bombę podpalającą i dynamit. Ta pierwsza unieruchamia przeciwnika, druga zadaje obrażenia czasowe, a trzecia może pochwalić się największą siłą rażenia.
- Klucze (Keys). Przedmioty, dzięki którym można otworzyć zamknięte drzwi do niektórych pomieszczeń i lokacji.
- Ostra papryczka / bluszcz (Hot Pepper / Ivy). Przedmiot chwilowo zwiększający statystyki liska.
- Wizerunek (Effigy). Przedmiot, po którego użyciu uzyskacie garść kryształków będących walutą w grze bądź losowy prezent.
- Przynęta (Lure). Przedmiot w postaci poruszającego się liska odwracający uwagę wrogów i skupiający na sobie ich ataki.
- Złota moneta (Golden Coin). Przedmiot umożliwiający jedną z ukrytych interakcji. Więc o tym aspekcie przeczytacie na stronie: Ukryte interakcje i mechaniki.
Karty
Najbardziej enigmatycznym rodzajem przedmiotów dostępnych w Tunic są bez wątpienia karty ukryte w wielu zakątkach lokacji oraz studniach. Po wyekwipowaniu każdej z nich sterowana przez Was postać zostanie ogarnięta pasywnym efektem, którego działania musicie domyślić się sami, bowiem to nie zostało nigdzie opisane. Jeżeli jednak chcecie poznać dokładniej zastosowanie tychże przedmiotów, to zapoznajcie się z poniższą listą:
- Maska Zbieracza (Scavenger's Mask). Zapewnia niewrażliwość na świecące się fioletowe i różowe kryształy zmniejszające punkty zdrowia.
- Nalewka (Tincture). Zwiększa atak, zmniejsza obronę.
- Pomarańczowy Pierścien Zagrożenia (Orange Peril Ring). Zapewnia zwiększony atak, jeśli macie mało punktów zdrowia.
- Turkusowy Pierścień Zagrożenia (Cyan Peril Ring). Zapewnia zwiększoną obronę, jeśli macie mało punktów zdrowia.
- Bracer (Naramiennik). Zmniejsza utratę punktów wytrzymałości podczas blokowania ataków.
- Pochwa na sztylet (Dagger Strap). Skraca czas rzucania umiejętności z magicznego sztyletu.
- Magiczne Echo (Magic Echo). Po interakcji z duchem w miejscu śmierci odzyskujecie część swoich punktów magii.
- Łańcuszek na nogę (Anklet). Zwiększa prędkość ruchu.
- Klejnot Aury (Aura's Gem). Ułatwia parowanie, wydłużając okienko czasowe, w którym można go użyć.
- Perfumy (Perfume). Sprawia, że punkty wytrzymałości regenerują się szybciej.
- Głośniejsze Echo (Louder Echo). Po interakcji z duchem w miejscu swojej śmierci zadajecie większe obrażenia i ogłuszacie wrogów na dłużej.
- Pył Zmian (Inverted Ash). Sprawia, że magiczne mikstury przywracają punkty magii zamiast punktów zdrowia.
- Puchar Szczęścia (Lucky Cup). Daje 15% szans na wypadnięcie z zabijanych przeciwników serduszek przywracających punkty zdrowia.
- Dzwonek Wyciszenia (Muffling Bell). Sprawia, że stajecie się mniej wykrywalni dla okolicznych wrogów.