Tunic: Przeciwnicy - lista wszystkich Tunic poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Tunic poznacie wszystkie rodzaje przeciwników dostępnych w grze.
Ostatnia aktualizacja: 6 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do Tunic przedstawiamy Wam listę wszystkich rodzajów przeciwników, których możecie spotkać na swojej w drodze, wraz z opisem ich ataków oraz sposobem na pokonanie każdego z nich.
Na tej stronie znajdziesz wszystkich przeciwników dostępnych w grze Tunic z wyjątkiem bossów. Starcia z bossami opisujemy w rodziale: Bossowie.
- Śluzak (Slorm)
- Autogrom (Autobolt)
- Wróżki (Fairies)
- Krokodylognom (Chompignom)
- Podlec (Rudeling)
- Opiekunowie (Custodians)
- Cichacz (Husher)
- Spiryt i szafirach (Spyrite & Sappharach)
- Krabbo / krabbik (Crabbo / Crabbit)
- Wysłannik (Envoy)
- Żaby (Frogs)
- Zbieracze (Scavengers)
- Szkieleciaki (Fleemers)
- Swojak (Phrend)
- Zaginione echo (Lost Echo)
- Lustrzane odbicia liska (bez nazwy w grze)
- Czworonogie kosmiczne istoty (bez nazwy w grze)
- Złoci rycerze z Wielkiej Biblioteki (bez nazwy w grze)
- Roboty (bez nazwy w grze)
Śluzak (Slorm)
Kręcące się ośmiorniczki poruszające się w zawrotnych prędkościach i atakujące swoimi kończynami. Tuż przed śmiercią wybuchają na niewielkim obszarze, zadając obrażenia wszystkim dookoła. Ich mniejsze warianty, bez macek i przypominające szlam, potrafią jedynie skakać. To bardzo podatni na obrażenia przeciwnicy - powinniście się ich pozbyć kombinacją szybkich ataków. Nie zapomnijcie tylko o oddaleniu się od ośmiornic przed ich zgonem.
Autogrom (Autobolt)
To coś w rodzaju mikrowieżyczki oblężniczej, która uruchamia się, kiedy tylko do niej podejdziecie. Jej jedynym atakiem jest wyprowadzana seriami kanonada pocisków, ale tą możecie zablokować tarczą. Autogrom najlepiej eliminować na dystans.
Wróżki (Fairies)
Malutkie latające istoty magiczne wystrzeliwujące raz na jakiś czas pojedynczy pocisk. W grze znajdziecie dwa rodzaje tychże oponentów - jedni używają zamrażających, a drudzy zadających obrażenia ładunków. Wróżki najlepiej wyeliminować na dystans. Zwykle występują w grupach.
Krokodylognom (Chompignom)
Dwunogi krokodyl, który atakuje zębami. Zadaje spore obrażenia, ale ugryzienie jest na tyle sygnalizowane, że łatwo go uniknąć. Po prostu obserwujcie ułożenie jego pyska. Atakujcie go jednym, maksymalnym dwoma atakami, a następnie przygotujcie się do bloku bądź przewrotu.
Podlec (Rudeling)
Coś na wzór spowitego mrokiem rycerza. Można go spotkać w paru różnych wariantach - z mieczem, z mieczem i tarczą oraz w wersji nieco silniejszej ze specjalnym atakiem w postaci szarży. To dość przewidywalny oponent, ale nie lekceważcie go. Atakujcie krótkimi seriami i nie zapominajcie o okazjonalnym bloku (uniku w przypadku tych potężniejszych rycerzy)
Opiekunowie (Custodians)
Przynależący do sekty okultyści spotykani głównie w grupach. Podstawowe wersje tychże przeciwników posiadają świece, które potrafią podpalić liska. Na swojej drodze spotkacie także opiekunów-magów dysponujących obszarowym zaklęciem zadającym obrażeniem. Jedynym sposobem na jego uniknięci jest przewrót spoza obszaru działania. Starajcie się jak najszybciej dostać się do czarodziejów i zasypać ich atakami, zanim przeteleportują się w inne miejsce.
Cichacz (Husher)
Ptak będący jednym z najbardziej irytujących przeciwników w całej grze. Jeżeli Was dostrzeże, nie odpuści Was nawet o krok, co chwilę szarżując w stronę liska, by potem oddalić się na bezpieczną odległość i znów przygotować atak. Jedynym komfortowym sposobem na walkę z cichaczem jest strzelanie do niego z broni dystansowych. Jeżeli chcecie zabić go bronią białą, musicie stanąć przed jakąś ścianą i liczyć, że w nią wleci. Wtedy zdążycie go zaatakować z parę razy. Silnie polecamy jednak przekraść się obok tego adwersarza - w większości przypadków jest to w stu procentach możliwe.
Spiryt i szafirach (Spyrite & Sappharach)
Rodzaj pająków niemalże zawsze trzymających się w stadach. Śmiertelnie niebezpieczne na samym początku gry, zadające bardzo duże obrażenia i dysponujące dużą szybkością. Jeżeli je spotkacie, to ucieczka nie wchodzi w grę - musicie się bronić. W tym celu przyda się tarcza i spore ilości dynamitu. Bombami najlepiej celujcie w kilka pająków naraz.
Krabbo / krabbik (Crabbo / Crabbit)
W miarę niegroźne skorupiaki podążające za liskiem, kiedy tylko go dostrzegą. Mniejsze okazy możecie ściągnąć na jedną kombinację ataków, nieco większym respektem obdarzcie jednak krabich gigantów. Atakujcie je prosto pomiędzy szczypce, ale kiedy tylko zobaczycie, że zaraz zostaną one zaciśnięte, wykonajcie przewrót w tył.
Wysłannik (Envoy)
Potężny wróg dzierżący wielka tarczę i włócznię. Walka z nim na krótki dystans nie ma za wiele sensu, gdyż trudno przebić się przez jego gardę, a i obejście go nie należy do najłatwiejszych. Również ataki dystansowe z łatwością są przez niego blokowane. Silnie sugerujemy omijać tego wroga szerokim łukiem. Jeżeli jednak chcecie zdobyć za niego nieco kryształów, to spróbujcie go zamrozić magicznym sztyletem i wtedy wykonać parę ataków. Skuteczną bronią przeciw niemu są również różnorakie bomby - nie ucieknie przed nimi, to oponent statyczny.
Żaby (Frogs)
Noszące kaptury i śmiertelnie niebezpieczne płazy przebywające głównie w ukrytej jaskini. Większość z nich dysponuje dwoma ostrzami, wykonuje serie szybkich ataków, a następnie po nich odskakuje. Niektóre okazy mogą Was także przyciągnąć do siebie swoim długim językiem. Traficie również na żaby z włócznią i tarczą. Każde takie starcie musi być przemyślaną i cierpliwą wymianą ciosów. W przeciwnym wypadku skończycie mocno poobijani.
Zbieracze (Scavengers)
Spotykani w Kamieniołomie (The Quarry) zamaskowani przeciwnicy, dysponujący trzema rodzajami oręża. Jedni dzierżą wielki dwuręczny miecz potrafiący zabić nawet dwoma cięciami (tutaj przyda się Wam parowanie), drudzy używają karabinu snajperskiego (unikajcie strzałów przewrotami i jak najszybciej podejdźcie do strzelców), a trzeci rzucają bombami (tych najlepiej wykończyć na dystans).
Szkieleciaki (Fleemers)
Niby nieumarli, ale w rzeczywistości w miarę łatwi do pokonania przeciwnicy, będący tak naprawdę nieco ulepszoną wersją Podlców. Pojedyncze cięcia, uniki i bloki zrobią tutaj robotę - uważajcie jednak na gigantyczne szkielety, gdyż te potrafią zabić za jednym trafieniem i posiadają sporo punktów zdrowia.
Swojak (Phrend)
Latające, malusieńkie istoty występujące w grupach, które wyeliminujecie serią krótkich ataków. Łatwo uniknąć ich ataków, ale nie dajcie się trafić, gdyż zadają obrażenia czasowe.
Zaginione echo (Lost Echo)
Niewidzialny rodzaj przeciwnika, ujawniający się tylko podczas ataku, będącego w gruncie rzeczy szarżą. Oponenta tego zlokalizujecie na podstawie śladów, które pozostawia w otoczeniu. Jeżeli zobaczycie ślady w tafli wody czy poruszające się krzaki, to wiecie gdzie go znaleźć. Poza tym atakujcie zawsze miejsce, w którym ostatnio był widoczny. Istnieje duża szansa, że tam jeszcze stoi.
Lustrzane odbicia liska (bez nazwy w grze)
Wróg dysponujący tym samym zestawem podstawowych ruchów, co główny bohater gry. Potrafi używać miecza, wykonuje przewroty, a zadawane przez niego obrażenia są naprawdę potężne. Istnieją nieco prostsze wersje tegoż przeciwnika - poruszające się o wiele wolniej i bijące dużo słabiej.
Czworonogie kosmiczne istoty (bez nazwy w grze)
Świecące się nie białoróżowo potwory dysponujące ogromną szybkością i kąśliwymi atakami. Występują często w grupach, ale starajcie się je zdejmować pojedynczo. Po zabiciu każdego z nich pojawiają się dwa następne (o mniejszych obrażeniach i mniejszej ilości punktów zdrowia), a i po zabiciu dwóch następnych, pojawiają się łącznie cztery kolejne. Jeden z najbardziej wymagających przeciwników w grze, używajcie czarów dystansowych i pozostawajcie cały czas w ruchu - nie dajcie się otoczyć.
Złoci rycerze z Wielkiej Biblioteki (bez nazwy w grze)
Duet strażników o dużej ilości zdrowia. Ich ataki są dość wolne, a więc łatwo ich uniknąć, ale i tak nie decydujcie się na więcej niż dwa ataki w jednej kombinacji. Starcie z nimi wymaga cierpliwości i konsekwencji.
Roboty (bez nazwy w grze)
Najprawdopodobniej najpotężniejszy rodzaj przeciwnika występujący w grze z wyjątkiem bossów. Ma dwie fazy i szereg obszarowych ataków, których uniknięcie wymaga idealnego refleksu. Roboty mają też najwięcej punktów zdrowia ze wszystkich bazowych przeciwników. Tarcza tutaj raczej się Wam nie przyda, korzystajcie za to, ile wlezie, z bomb i czarów.