Porady na start gry Tropico 6 Tropico 6 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 kwietnia 2019
W Tropico 6 podobnie jak w większości gier city builder, początek rozgrywki ma ogromne znaczenie. Jeśli zainwestujesz w złe budynki, twój tropikalny raj szybko zacznie generować straty. Przełoży się to nie tylko na brak możliwości budowania kolejnych budowli, ale także odbije się na zaufaniu jakim darzą cię mieszkańcy państwa. Poniżej znajdziesz porady, które pomogą ci nie doprowadzić do takiej sytuacji.
- Szybka inwestycja w fabrykę
- Stawiaj odpowiednie budynki mieszkalne
- Rozwijaj transport towarów
- Kontroluj almanach
- Jak najszybciej zbuduj Library
- Nie rozbijaj od razu swojego państwa na kilka wysp
- Nie stawiaj dużej ilości budynków
- Jak najszybciej rozpocznij edukację obywateli
- Zapoznaj się z położeniem surowców
- Kontroluj zasięg działania budynków
Szybka inwestycja w fabrykę
Utrzymanie się tylko i wyłącznie z produktów rolnych oraz eksploatujących złoża naturalne jest możliwe, jednak mało opłacalne. Ceny towarów podstawowych są relatywnie niskie, przez co wypracowanie dużego przychodu z eksportu, będzie wymagać postawienia dużych ilości budynków wyrządzających dany surowiec.
Przetworzenie podstawowych surowców w fabrykach, pozwala na wypracowanie większych zysków. W początkowych etapach rozgrywki opłacalna jest produkcja rumu. Rum Distillery - fabryka rumu jest dostępna od Epoki Kolonialnej. Nie wymaga ona także wyedukowanych pracowników [1]. Do wyprodukowania tego alkoholu potrzebujesz cukru [2], które pozyskasz stawiając Plantation w odpowiednim miejscu i ustawić je w odpowiedni tryb pracy.
Stawiaj odpowiednie budynki mieszkalne
W początkowych etapach rozgrywki większość twoich mieszkańców, będą stanowić biedniejsze warstwy społeczeństwa. Dlatego istotne jest abyś na początek odpuścił budowanie domów przeznaczonych dla osób bogatych. Stracisz jedynie pieniądze na mieszkania, w których nikt nie zamieszka. W zależności od epoki, w której rozpoczynasz możesz stawiać inne budynki mieszkalne. O tym jakie budynki są przeznaczone dla biednych, informuje opis danego budynku.
Domy dla bogatszych zacznij stawiać w momencie, gdy w twoim mieście pojawią się osoby o wyższym statusie majątkowym jak np. lekarze. Majętność mieszkańców możesz sprawdzić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest klikanie na konkretnego mieszkańca. W panelu z podstawowymi informacjami, będzie określona jego majętność [1]. Drugim sposobem jest sprawdzenie w zakładce ludzie w almanach. Wśród możliwych do wyboru opcji uporządkowania mieszkańców Tropico, znajdziesz także ich sytuację finansową [2]. Po kliknięciu w tą zakładkę zobaczysz podzieloną ze względu na ilość posiadanych pieniędzy listę obywateli.
Rozwijaj transport towarów
Transport odgrywa w Tropico 6 bardzo ważną rolę. Umożliwia on sprawną wymianę towarów, między źródłami surowców podstawowych, a punktami docelowymi. Często droga ta jest kilkuetapowa, a na każdym odcinku wymagane jest przewiezienie produktu między kolejnymi obiektami. Wymaga to kierowców. Dlatego przy każdym większym skupisku zakładów przemysłowych, stawiaj Teamster's Office. Dzięki temu unikniesz zastojów w transporcie. Jeśli dodatkowo zacząłeś także rozwijać swoje państwo na innych wyspach, to nie zapomnij także o Teamster Port, który usprawni wymianę towarów w obrębie archipelagu.
Kontroluj almanach
Almanach stanowi kompletny zbiór informacji odnośnie twojego państwa. Znajdziesz tutaj wszystko co jest potrzebne do nadzorowania wszystkich aspektów funkcjonowania twojej bananowej republiki. Będziesz miał więc wgląd w relacje z frakcjami i supermocarstwami, poznasz kompletny podział społeczeństwa ze względu na wybrany parametr lub zapoznasz się z zagrożeniami ze strony rebeliantów. Pozwoli to na szybką reakcję w przypadku wystąpienia problematycznej sytuacji.
Jak najszybciej zbuduj Library
Library czy najprościej rzecz ujmując biblioteka, stanowi podstawowe miejsce, gdzie generowane są punkty wiedzy. Wymagane są one do odblokowywania kolejnych dekretów oraz ulepszeń budynków. Dlatego postaw ten budynek jak najszybciej. Jest on dostępny już od Ery Kolonialnej. Nawet jeśli nie planujesz przeprowadzać na początku, żadnych badań to zgromadzisz już punkty na poczet opracowywania późniejszych technologii.
Nie rozbijaj od razu swojego państwa na kilka wysp
W początkowych etapach rozgrywki skup swoje państwo na wyspie startowej. W ten sposób ograniczysz długość szlaków transportowych jakie rozwiniesz na wyspie. Przełoży się to na mniejszą ilość potrzebnych kierowców co jednocześnie pozwoli ci zaoszczędzić. Dopiero, kiedy twoje państwo zacznie generować przychody zacznij ekspansję na inne wyspy archipelagu.
Nie stawiaj dużej ilości budynków
Każda budowla potrzebuje pracowników. W początkowej fazie rozgrywki będziesz mieć ich deficyt. Dlatego nie przesadź z ilością budynków. Konsekwencją tego byłyby spadki efektywności każdego z nich spowodowane szczątkową obsadą. Liczbę wolnych etatów i bezrobotnych znajdziesz w Almanach.
Jak najszybciej rozpocznij edukację obywateli
Z każdą kolejną epoką zapotrzebowanie na wyedukowanych pracowników będzie wzrastać. Dlatego High School oraz College stawiaj, gdy tylko będzie to możliwe. W innym wypadku będziesz zmuszony korzystać z rajdów oraz płacić za pracowników zza granicy (sprowadzić ich możesz klikając na wolne miejsce pracy w danym budynku). Dodatkowo możesz wprowadzić dekrety Literacy Program, który przyspieszy proces nauczania.
Zapoznaj się z położeniem surowców
W momencie, gdy rozpoczynasz rozgrywkę zapoznaj się z rozłożeniem surowców na poszczególnych wyspach. Pomoże ci rozplanować przyszłe rozmieszczenie większości ośrodków przemysłowych. Unikniesz w ten sposób przypadkowego zabudowania złóż.
Kontroluj zasięg działania budynków
Budynki takie jak Fire Station czy Newspaper mają określony zasięg działania. Oznaczony jest on niebieskim okręgiem. Budynki tego typu zawsze stawiaj tak, by obejmowały one jak największy obszar. Unikaj stawiania tego typu budynkach, w miejscach gdzie możliwości rozbudowy są ograniczone.