Znajdź Alexa | 22 - Zaginiony | Solucja Tomb Raider Tomb Raider poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Find Alex (Znajdź Alexa)
Wyjdź z tunelu i błyskawicznie schowaj się za niewielką skrzynką. Nie jest to wymagane, ale ułatwi ci to dalsze zmagania. Na początek postaraj się szybko wyeliminować dwóch "standardowych" przeciwników, odczekując aż nie będą oni obserwowani przez dryblasa przechadzającego się po pokładzie statku i używając do ich eliminacji łuku lub broni z tłumikiem.
Dopiero teraz zainteresuj się atakowaniem przerośniętego przeciwnika pełniącego rolę mini-bossa. Jedyny "wrażliwy punkt" na ciele tego przeciwnika to jego głowa i dlatego też najlepiej byłoby rozpocząć ten pojedynek oddając co najmniej jeden strzał w jej stronę.
Już po rozpoczęciu właściwego pojedynku zachowuj się tak samo jak w przypadku spotykanych w poprzednich etapach wrogów z tarczami, tak więc wykonuj częste uniki. Nie czekaj jednak z wyprowadzeniem każdego uniku do ostatniej chwili, bo jeśli pozwolisz bossowi się zbliżyć to może Cię złapać i zadać Larze poważne obrażenia (lub ją zabić jeśli jest już ranna).
Oprócz wykonywania uników możesz też dążyć do spowalniania przeciwnika poprzez wyprowadzanie specjalnych ataków (screen), przy czym jest to oczywiście możliwe tylko jeśli odblokowałeś stosowne umiejętności w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.
Niezależnie od tego w jaki sposób unikasz ataków bossa szukaj okazji do osłabiania jego głowy. Polecam używać strzelby, choć sprawdzi się tu też karabin szturmowy. Jako że bandyta jest bardzo wytrzymały musisz wyprowadzić co najmniej 3-4 udane ataki.
Walcz do momentu gdy nad głową mini-bossa pojawi się ikona symbolizująca możliwość wykonania egzekucji. Podbiegnij szybko do bandyty i wciśnij przycisk/klawisz odpowiedzialny za walkę wręcz. Musisz się z tym pośpieszyć, bo jeśli nie zdążysz przeciwnik powróci do pełni sił i pojedynek ulegnie tym samym niepotrzebnemu wydłużeniu.
To jeszcze nie koniec, bo w celu ostatecznego pozbycia się przerośniętego przeciwnika musisz wziąć udział w sekwencji QTE, wciskając dwukrotnie wskazany przez grę przycisk/klawisz (screen). Nagrodą za wygranie tego pojedynku jest wciągarka (rope ascender), która pomoże ci w odblokowaniu dostępu do nowych (także niedostępnych wcześniej) miejsc.
Gra pozwoli ci od razu przetestować działanie nowo odblokowanego elementu wyposażenia głównej bohaterki. Wyceluj w zawieszony na dźwigu ładunek i wyślij w jego stronę strzałę z liną. Musisz teraz użyć wciągarki i dokonuje się tego poprzez przytrzymanie przycisku/klawisza interakcji. Zaczekaj aż ładunek zrobi dziurę w pokładzie i wskocz do niej.
Ruszaj prosto, docierając po drodze do kajuty Lary, w której gra wyświetli krótką scenkę przerywnikową (nagroda: 150 punktów doświadczenia). Wyrusz dalej, przy czym zachowaj ostrożność, bo w pobliżu przebywają nowi wrogowie.
Zaatakuj z zaskoczenia przeciwnika rozstawionego po lewej stronie, a następnie szybko rozpraw się z widocznym w oddali drugim bandytą, używając w zależności od upodobań łuku lub broni palnej. Możesz już zjechać po linie.
Wznów bardzo liniowy przemarsz, zeskakując po kilku chwilach do częściowo zalanego korytarza (nagroda: 250 punktów doświadczenia). Nie musisz się tu zatrzymywać, bo po drodze nie spotkasz żadnych wrogów ani nie odnajdziesz żadnych sekretów. Wkrótce dotrzesz do nowego pomieszczenia statku, w którym przebywa ranny Alex. Czeka tu na Ciebie nieco trudniejsza zagadka, która składa się z dwóch głównych części.
Na początek udaj się w stronę pomieszczenia, w którym znajduje się Alex (nie zbliżaj się zbytnio do blokady żeby nie zostać porażonym prądem). Odwróć się i wyceluj w pokazaną na dołączonym screenie ruchomą konstrukcję, przyciągając ją do siebie dzięki wykorzystaniu strzały z liną oraz pozyskanej niedawno wciągarki (przytrzymanie przycisku/klawisza interakcji).
Przejdź w prawo, odwróć się w stronę przesuniętego przed chwilą obiektu i doskocz do jego drabinki (screen). Nie puszczaj się drabinki dopóki ruchoma konstrukcja nie dotrze w nowe miejsce.
Puść się drabiny, skieruj w prawo (w okolice miejsca startu) i ponownie użyj strzały z liną żeby przyciągnąć do siebie interaktywną konstrukcję.
Kolejny krok jest najważniejszy, bo musisz złapać się bardziej oddalonej prawej drabinki (screen), wprawiając ponownie całe urządzenie w ruch.
Jeżeli wszystkie poprzednie kroki bezbłędnie wykonałeś to przesuwany obiekt powinien znajdować się aktualnie pod otworem w suficie. Skorzystaj z obu drabinek żeby przedostać się do szybu znajdującego się nad głównym pomieszczeniem.
Przejdź przez szyb i po dotarciu do jego końcowej części zgodnie wciśnij kilkakrotnie wskazany przez grę przycisk/klawisz, doprowadzając do zniszczenia rury i awansowania do drugiej części zagadki.
Powróć do przesuwanej wcześniej konstrukcji, ustawiając się bliżej miejsca startu i w takiej pozycji żeby ponownie móc skorzystać ze strzały z liną (screen).
Obróć się w lewo, podbiegnij do narożnika pomieszczenia i ponownie zwróć się w stronę interaktywnego obiektu. Doskocz do mniejszej drabinki przesuwanej konstrukcji, wprawiając ją tym samym w ruch (nie puszczaj się przedwcześnie drabiny!).
Ponownie podejdź teraz do zablokowanego przejścia prowadzącego do pomieszczenia z Alexem. Po dotarciu do celu odwróć się i w dobrze poznany sposób wykorzystaj strzałę z liną żeby przyciągnąć do siebie interaktywną konstrukcję.
Do wykonania pozostała ci już tylko jedna czynność. Powróć mianowicie do miejsca startu i po raz ostatni przyciągnij do siebie ruchomy obiekt, używając do tego celu strzały z liną. Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem, to krótka cut-scenka oznajmi odblokowanie wejścia do pomieszczenia z Alexem (nagroda: 100 punktów doświadczenia).