Karty (Burn Cards) | Podstawy Titanfall poradnik Titanfall
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Burn Cards są to jednorazowe karty, które zmieniają Twoje uzbrojenie, ulepszają umiejętności, bądź wyposażają w całkiem nowe zdolności. Odpowiednio wykorzystane mogą zapewnić poważne wzmocnienie podczas sieciowych potyczek. Nie jest jednak możliwe używanie ich zbyt często - możesz zabrać ze sobą maksymalnie 3 karty na jeden mecz. Każda karta może zostać użyta tylko raz i po jej wykorzystaniu bezpowrotnie znika. Aby wybrać swój "deck", w Lobby przejdź do zakładki Burn Cards, która zostaje odblokowana wraz z siódmym poziomem doświadczenia. Kolejne sloty zostają odblokowane odpowiednio na 9 i 11 levelu. Tylko 3 wybrane karty będą dostępne do użycia w meczu, dlatego dobrze się zastanów, co przyda Ci się najlepiej (dla przykładu - czy karta wyposażająca w lepszą broń przyda się w trybie Last Titan Standing?).
Karty przyznawane są losowo, głównie za wykonywanie określonych czynności - zabijanie graczy, niszczenie Tytanów, zapobiegnięcie ewakuacji, itp. Inną możliwością zdobycia określonych kart jest wykonywanie wyzwań. Raz użyta karta pozostaje aktywna do momentu, w którym zostaniesz zabity lub do końca spotkania, jeśli utrzymasz się przy życiu do tego czasu. Na poziomach 25,30,35,40,45,50 otrzymasz zestawy rzadkich kart, dlatego upewnij się, że posiadasz odpowiednią ilość miejsca w decku.
Poniżej lista dostępnych kart wraz z krótkim opisem ich działania.
Ulepszające broń
Karty tego typu zmieniają broń pilota na jej lepszą wersję, np. zadaje wtedy ona większe obrażenia lub ilość pocisków w magazynku zostaje zwiększona.
Nazwa: Amped Archer
Działanie: Zmienia broń przeciw Tytanowi na wyrzutnię rakiet Archer Heavy Rocket, która strzela pociskami zadającymi znacznie większe obrażenia niż standardowa wersja.
Nazwa: Amped Sidewinder
Działanie: Zmienia broń przeciw Tytanowi na broń Sidewinder, posiadającą zwiększony magazynek, co umożliwia dłuższe prowadzenie ognia.
Nazwa: Amped Mag Launcher
Działanie: Zmienia broń przeciw Tytanowi na wyrzutnię Mag Launcher posiadającą zwiększony magazynek (8 pocisków), a także zmienia tryb wystrzału na automatyczny. Zwiększa to znacząco skuteczność broni, gdyż jej szybkostrzelność pozwala na błyskawiczne wystrzelenia magazynka w stronę wrogiego Tytana i szybkie ukrycie się za osłoną, celem przeładowania.
Nazwa: Amped Charge Rifle
Działanie: Zamienia broń przeciw Tytanowi na Charge Rifle, której czas potrzebny na oddanie strzału jest dwukrotnie krótszy, co znacząco wpływa to na skuteczność tej broni.
Nazwa: Amped C.A.R.
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na C.A.R. SMG, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped Kraber
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na Kraber-AP Sniper, która strzela wybuchającymi pociskami. Znacząco zwiększa to zadawane przez nią obrażenia, które zadawane są również w przypadku trafienia w ścianę lub podłogę wystarczająco blisko przeciwnika.
Nazwa: Amped Hemlok
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na Hemlok BF-R, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped R-101C
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na R-101C Carbine, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped Smart Pistol
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na Smart Pistol MK5, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped DMR
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na Longbow-DMR Sniper, która wyposażona jest w celownik sonarowy. Po przybliżeniu można więc zobaczyć sylwetki zarówno sojuszników jak i przeciwników, którzy znajdują się za ścianami. Można w ten sposób przykampić i poczekać, aż przeciwnik wychyli się zza rogu, nie dając mu szans na reakcję.
Nazwa: Amped G2A4
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na G2A4 Rifle, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped LMG
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na Spitfire LMG, który jest bardziej szybkostrzelny. Idealnie nadaje się do czyszczenia grup przeciwników sterowanych przez SI oraz w ciasnych pomieszczeniach na bliskich dystansach, gdzie z powodzeniem można strzelać "full auto".
Nazwa: Amped Eva-8
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na EVA-8 Shotgun, która strzela w pełni automatyczny sposób. Oznacza to, że wystarczy przytrzymać przycisk strzału, aby w stronę wroga poleciało kilka pocisków naraz. Pozostając w ciągłym ruchu można z powodzeniem "kosić" przeciwników.
Nazwa: Amped R-97
Działanie: Zmienia broń podstawową pilota na R-97 Compact SMG, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped P2011
Działanie: Zmienia broń boczną pilota na Hammond P2011, strzelającą w trybie Burst Fire (zamiast jednego pocisku wystrzeliwane są 3 na raz). Znacząco zwiększa to skuteczność owej broni, gdyż dobrze wymierzona "salwa" od razu kładzie przeciwników na łopatki.
Nazwa: Amped RE-45
Działanie: Zmienia broń boczną pilota na RE-45 Auto Pistol, która zadaje zwiększone obrażenia.
Nazwa: Amped Wingman
Działanie: Zmienia broń boczną pilota na rewolwer B3 Wingman, ze znacząco zwiększoną szybkostrzelnością. Broń niemal natychmiast wypluwa pociski, co dzięki dużym obrażeniom czyni z niej zabójczą spluwę.
Nazwa: Bottomless Frags
Działanie: Zastępuje broń ciężką (Ordnance) pilota nieskończonymi granatami, które zadają ponadto zwiększone obrażenia. Granaty odnawiają się co kilka sekund.
Nazwa: Shock Rocks
Działanie: Zastępuje broń ciężką (Ordnance) pilota nieskończonymi granatami magnetycznymi. Granaty odnawiają się co kilka sekund.
Nazwa: Surplus Satchels
Działanie: Zastępuje broń ciężką (Ordnance) pilota nieskończoną ilością ładunków wybuchowych, które zadają również większe obrażenia niż standardowe i mają większy zasięg rażenia. Idealne w trybie Hardpoint - ustawienie ładunków w przejętym punkcie, zajęcie dobrej pozycji i odpalenie w momencie, gdy wróg będzie próbował przejąć punkt. Można jednocześnie wystawić 3 ładunki - kolejne powodują zniknięcie tych pierwszych.
Nazwa: Personal Alarm System
Działanie: Zastępuje broń ciężką (Ordnance) Pilota nieskończoną ilością min łukowych, które zadają większe obrażenia na większym obszarze rażenia. Idealne w trybie Hardpoint oraz w Capture The Flag, w którym aż prosi się, aby zostać przy obronie flagi i od czasu do czasu rozkładać miny. Maksymalnie można rozłożyć ich 4, gdyż rozłożenie każdej kolejnej powoduje zniknięcie wcześniejszej.
Ulepszenia pilota
Karty te zmieniają umiejętności pilota na dużo lepsze, trwające dłużej oraz regenerujące się szybciej lub w ogóle wyposażają w daną umiejętność na stałe, niezależnie od wybranej.
Nazwa: Prosthetic Legs
Działanie: Znacząco zwiększa prędkość poruszania się pilota. Idealnie nadaje się do przejmowania flag w trybie Capture The Flag.
Nazwa: Smuggled Stimulant
Działanie: Zastępuje umiejętność Pilota dłużej trwającą umiejętnością Stim, co szczególnie przydaje się wtedy, gdy potrzebujesz szybko się gdzieś przemieścić (np. aby zdobyć wrogi punkt, bądź odzyskać flagę).
Nazwa: Adrenaline Transfusion
Działanie: Niezależnie od wybranej umiejętności Twój pilot cały czas może poruszać się szybciej (działanie umiejętności Stim). Z racji tego nie warto używać karty mając wybraną właśnie umiejętność Stim, a raczej połączyć ją z inną (np. Cloak). Idealne połączenie w trybie Capture The Flag.
Nazwa: Ghost Squad
Działanie: Wyposaża pilota na stałe w umiejętność Cloak, niezależnie od wybranej umiejętności, dlatego też najlepiej połączyć tą kartę z inną, np. Stim. Takie połączenie będzie idealnym sposobem na zdobycie wrogiej flagi lub szybkie i prawie niewidzialne poruszanie się po polu bitwy w pogoni za innymi pilotami. Po oddaniu strzału kamuflaż zostaje na chwilę zneutralizowany, dlatego w miarę możliwości lepiej zachodzić przeciwników od tyłu i zabijać ich atakiem wręcz.
Nazwa: Active Camo
Działanie: Zastępuje umiejętność taktyczną pilota aktywnym maskowaniem (Cloak), które trwa dłużej i szybciej się regeneruje. Pamiętaj, że po oddaniu strzału kamuflaż zostaje zneutralizowany do momentu ponownego użycia, dlatego wykorzystuj go głównie do szybkiej ucieczki bądź przemieszczenia się do jakiegoś strategicznego miejsca.
Nazwa: WIFI Virus
Działanie: Przechodząc obok wrogich Spectres automatycznie zostają oni shakowani i przechodzą na Twoją stronę. Aby łatwiej wyszukiwać wrogie roboty dobrze użyć umiejętności Minion Detector.
Nazwa: Conscription
Działanie: Pobliscy sojuszniczy piechurzy (Grunts) walczą po Twojej stronie, a ich zabójstwa są zaliczane na Twoje konto. Dobrze pozostawać z grupką "swoich" żołnierzy, gdyż wrodzy piloci widząc grupkę przeciwników SI zwykle strzelają do nich niedbale, bądź w ogóle ich ignorując, nie spodziewając się wśród nich wytrawnego pilota.
Nazwa: Satellite Uplink
Działanie: Co 10 sekund ujawnia wszystkich wrogów na minimapie. Pokazywani są oni na kilka sekund po czym znikają. Karta bardzo pomocna przy wchodzeniu do ciasnych pomieszczeń, zdobywania punktów umocnień (tryb Hardpoint) bądź wybrania drogi ucieczki z flagą, tak, aby nie natrafić na przeciwników.
Nazwa: Map Hack
Działanie: Na stałe ujawnia wrogów na minimapie, co pozwala Ci zaplanować każde następne posunięcie oraz obrać odpowiednią drogę do celu (np. w trakcie ucieczki z flagą).
Nazwa: Spider Sense
Działanie: W momencie, gdy przeciwny pilot znajdzie się w Twoim pobliżu zostanie to zasygnalizowane dźwiękowym alarmem, który będzie "pikał" do czasu zabicia przeciwnika bądź jego oddalenia się.
Nazwa: Double Agent
Działanie: Wszyscy przeciwnicy sterowani przez sztuczną inteligencję, a więc Grunts, Spectres, Auto-Tytani oraz wieżyczki ignorują i nie atakują Twojego pilota.
Nazwa: Packet Sniffer
Działanie: Co kilka sekund generujesz impuls sonarowy, który pokazuje przeciwników oraz sojuszników znajdujących się za najbliższymi ścianami. Strzelając uważaj, aby się nie pomylić, gdyż pomarańczowy obrys wroga pokazuje jego pozycję ZA ścianą.
Nazwa: Echo Vision
Działanie: Sonar jest aktywny cały czas, niezależnie od wybranej umiejętności (dlatego też warto używać karty, gdy wybrana jest inna, np. Stim).
Nazwa: Aural Implant
Działanie: Zmienia umiejętność pilota na dłużej trwającą i szybciej się regenerującą możliwością wysyłania impulsu sonarowego, który pokazuje wrogów i sojuszników znajdujących się za najbliższymi ścianami.
Nazwa: Rematch
Działanie: Odradzasz się w miejscu swojego zgonu, co umożliwia szybką zemstę na wrogu, który jednakże zostanie poinformowany stosownym komunikatem o Twoim powrocie.
Nazwa: Spectre Camo
Działanie: Wyglądasz jak widmo (Spectre). Dla wzmocnienia efektu można biegać wraz ze swoimi robotami, bądź shakować kilka, które będą wtedy za Tobą podążać.
Zwiększające punkty doświadczenia i skracające czas montażu Tytana
Karty te premiują atakowanie określonych typów przeciwników zwiększoną liczbą doświadczenia oraz skróconym czasem potrzebnym na wezwanie Tytana na pole bitwy.
Nazwa: Urban Renewal
Działanie: Za strzelanie do robotów (Spectre) zyskujesz więcej punktów doświadczenia oraz skracasz czas montażu Tytana o dodatkowe sekundy. Najlepiej używać posiadając umiejętność Minion Detector, która pozwoli na szybkie lokalizowanie przeciwników tego rodzaju.
Nazwa: Thin The Ranks
Działanie: Za strzelanie do piechurów (Grunts) zyskujesz więcej punktów doświadczenia oraz skracasz czas montażu Tytana o dodatkowe sekundy. Podobnie jak z kartą Urban Renewal najlepiej używać posiadając umiejętność Minion Detector, która pozwoli na szybkie lokalizowanie przeciwników tego rodzaju.
Nazwa: Most Wanted List
Działanie: Za asysty oraz zabójstwa pilotów otrzymujesz dodatkowe PD, a także skracasz czas montażu o dodatkowe sekundy.
Nazwa: Titan Salvage
Działanie: Za obrażenia zadawane Tytanom otrzymujesz dodatkowe PD, a także skracasz czas montażu o dodatkowe sekundy. Najlepiej jest aktywować tą kartę wtedy, gdy na polu bitwy znajdują się wrodzy Tytani, a także sojusznicze maszyny. Dzięki temu możesz być prawie pewnym, że Tytani zajmą się walką między sobą, co pozwoli Ci na zadawanie obrażeń "z partyzanta".
Nazwa: Outsource
Działanie: Za obrażenia zadawane wszystkim rodzajom przeciwników skracany jest czas potrzebny na wezwanie Tytana, bądź aktywowanie jego umiejętności rdzenia. Bardzo przydatne, gdy chcesz jak najszybciej wezwać swojego Tytana.
Nazwa: Fast Learner
Działanie: Za każdą akcję otrzymujesz podwójną ilość punktów doświadczenia.
Wpływające na Tytana
Karty znajdujące się w tym akapicie mają wpływ głównie na opcje związane z własnym Tytanem, np. wyposażenie go w inną umiejętność, bądź skrócenie czasu potrzebnego na załadowanie zdolności rdzenia.
Nazwa: Massive Payload
Działanie: Po udanym katapultowaniu się z własnej maszyny zostanie uruchomiona eksplozja nuklearna, o zwiększonej sile rażenia. Najlepszym momentem na użycie tej karty jest oczywiście moment, w którym na polu bitwy znajdują się wrogie Tytany. W przypadku niepowodzenia w walce (stan Doomed) postaraj się przed katapultą podejść jak najbliżej przeciwników.
Nazwa: Super Charger
Działanie: Twój Tytan będzie miał naładowaną umiejętność rdzenia. Najlepiej jest użyć tej karty, gdy właśnie rozmieściłeś swoją maszynę na polu bitwy i zaraz po tym zginąłeś lub w przypadku, gdy masz możliwość odrodzenia się na pokładzie Tytana.
Nazwa: Decisive Action
Działanie: Skraca czas potrzebny na wezwanie Tytana lub uruchomienie umiejętności jego rdzenia o 40 sekund.
Nazwa: Pull Rank
Działanie: Skraca czas potrzebny na wezwanie Tytana lub uruchomienie umiejętności jego rdzenia o 80 sekund.
Nazwa: Atlas Refurb
Działanie: Wezwanie Tytana (Atlas) staje się natychmiastowo dostępne. Najlepiej wykorzystać na samym początku bitwy i postarać się, aby wrodzy piloci długo nie mogli zasiąść za sterami swoich maszyn.
Nazwa: Spare Stryder
Działanie: Wezwanie Tytana (Stryder) staje się natychmiastowo dostępne. Najlepiej wykorzystać na samym początku bitwy i postarać się, aby wrodzy piloci długo nie mogli zasiąść za sterami swoich maszyn.
Nazwa: Reserve Ogre
Działanie: Wezwanie Tytana (Ogre) staje się natychmiastowo dostępne. Najlepiej wykorzystać na samym początku bitwy i postarać się, aby wrodzy piloci długo nie mogli zasiąść za sterami swoich maszyn.