Część pierwsza - Wspomnienie przeszłości | Część pierwsza i druga poradnik The Suffering: Zniewolony
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016
Część pierwsza
Wspomnienie przeszłości
Na początku czeka Cię dość długi wstęp. Oto spacerniak Zakładu Karnego Wschodniego Baltimore. Słuchaj uważnie, co mówi Miles - w pewnym momencie będziesz w stanie rozejrzeć się na boki. Krótko po starciu z bandą Blackmora w Zakładzie wybuchnie bunt - możesz biegać po spacerniaku, zaczekaj jednak z akcjami do momentu, gdy Miles poprosi więźniów po drugiej stronie ogrodzenia o pomoc. Gdy metalowa bramka zostanie otwarta, biegnij za Milesem do środka więzienia. Skieruj się w prawo - ku drzwiom, przy których widnieje tabliczka SECURITY. Usłyszysz dialog - gdy skończy się, odsuń się od drzwi, które wpadną na korytarz wraz z ciałem strażnika i strzelbą.
Podnieś broń i spenetruj pomieszczenie - znajdziesz tu xombium i mapę. Potem biegnij za Milesem - niestety, krata zatrzaśnie Ci się tuż przed nosem. Po chwili uchylą się drzwi na końcu korytarza. Zbiegnij po schodach - nawiedzi Cię dziwna wizja...
Wejdź przez drzwi do pomieszczenia z telefonem, a potem do kolejnego - podejdź do siedzącego tu psa - kolejna wizja, zaraz po niej rozlegnie się dzwonek telefonu. Cofnij się i odbierz go - ostrzegam, nic przyjemnego. Wyjdź z pomieszczenia z powrotem na korytarz... niespodzianka!
Wybór - albo strzelasz do strażnika, albo do bandytów. Niezależnie od decyzji czeka Cię przeprawa, w czasie której nagle zacznie przygasać światło, a w pomieszczeniu pojawi się Rzeźnik. Gdy go pokonasz, Żarłok wyważy drzwi.
Wybiegnij na korytarz. Przejdź przez drzwi i skieruj się ku siedzącej kobiecie. Następnie zbiegnij na dół - możesz spojrzeć w ekrany monitoringu. W małej hali obok więźniowie obrzucają strażników koktajlami Mołotowa.
Obojętnie, kogo wspomożesz, w pomieszczeniu pojawi się Podpalacz i zniknie. Po chwili nad wyjściem po lewej pojawi się Miles, gdy zniknie odczekaj chwilę - pojawią się bandyci i przystąpią do ataku. To moment, gdy po raz pierwszy w grze możesz dokonać transformacji - tym bardziej, że po bandytach pojawią się Rzeźnicy. Gdy pokonasz ostatniego, podejdź do wyjścia.