Oasis Landing - 3 wersje przyszłości | Miasto przyszłości poradnik The Sims 3: Skok w Przyszłość
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Oasis Landing - 3 wersje przyszłości
Podróże w czasie
Portal Podróży w Czasie pojawia się na terenie Twojej własnej posiadłości lub gdzieś w zamieszkiwanej przez Ciebie okolicy (da się go również znaleźć w trybie kupowania, w dziale zajęć poza domem). Klikając go, możesz wzywać podróżnika w czasie oraz samodzielnie przenosić się w przyszłość (całą rodziną lub solo). Po osiągnięciu dziesiątego poziomu technologii zaawansowanej Twój Sim będzie potrafił resetować kontinuum czasowe, czyli niwelować wszystkie dokonane w przyszłości zmiany i przywracać Oasis Landing do stanu normalnego.
Przy pierwszym kontakcie z portalem Sim musi go zbadać. Pojawi się wówczas podróżnik w czasie - Emit Relevart, który wręczy Twojemu Simowi Almanach Czasu. Za pomocą tego obiektu możesz zmieniać wersje przyszłości, zdobywać informacje o potomkach swojego Sima oraz o tym, w jaki sposób zostać uhonorowanym Posągiem Dziedzictwa (szerzej na ten temat w odpowiednim rozdziale). Almanach znajdziesz w inwentarzu, w zakładce wyposażenia (obok dziennika kolekcji).
Zanim Sim wyruszy w przyszłość, zostanie poproszony o zebranie 5 akumulatorów (porozrzucanych na terenie posesji). Po oddaniu ich Emitowi możesz swobodnie korzystać z Portalu, przenosząc się w czasie (o ile posiadasz 1 poziom technologii zaawansowanej) i wzywając podróżnika. Portal jest przenośny i można go przechowywać wraz z resztą wyposażenia oraz ustawić w dowolnym miejscu na parceli.
Kiedy Sim przebywa w Oasis Landing, czas w teraźniejszości ulega zatrzymaniu, co oznacza, że po powrocie do swojego otoczenia Twój podopieczny zacznie zabawę w tym momencie, w którym ją przerwał. W Oasis Landing można przebywać dowolnie długo, a nawet zakupić tam dom, mieszkać i pracować.
Tajemnicze Drzwi na Pustkowiach
Zaraz po pierwszym zjawieniu się w przyszłości porozmawiaj z Emitem. Otrzymasz kilka zleceń (każde warte 100 simoleonów), które doprowadzą Cię do Tajemniczych Drzwi statku kosmicznego na Pustkowiach. Jako pierwsze dostaniesz zadanie polatania z plecakiem rakietowym (uwaga: jeśli nie jesteś mistrzem technologii zaawansowanej, lepiej zapisz wcześniej grę, bo lot może skończyć się śmiercią Sima).
Następnie Emit zleci Twojemu podopiecznemu spotkanie się z plumbotem. Udaj się więc do jakiegoś miejsca publicznego (ze względu na kolejne misje warto zajrzeć do restauracji Syntezowane Smakołyki Sama), przywitaj plumbota i nakaż mu wyjaśnić swoje przeznaczenie. Potem dostosuj chipy cech bota i przybij z nim piątkę. Emit poprosi Twojego Sima, by zamówił sobie drinka z syntezatora (w Syntezowanych Smakołykach Sama jest mnóstwo syntezatorów drinków), a następnie, by przeczytał inskrypcję na Posągu Dziedzictwa (to ostatnie zrobisz w Parku Dziedzictwa).
Potem otrzymasz polecenie zbadania Tajemniczych Drzwi na Pustkowiach. Przenieś się więc tam (najszybciej pociągiem Zefir) i dotrzyj do lokacji o nazwie miejsce katastrofy. Zbadaj owe drzwi i przekop stos gruzu (za statkiem kosmicznym). Po rozmowie z Emitem możesz zakończyć misję (i samodzielnie badać statek) lub ją kontynuować.
W każdym razie wróć jeszcze na miejsce katastrofy i przekop stosy gruzu (te dwa za statkiem i cztery nieco przed statkiem). Jeśli dalej realizowałeś zadania od Emita, zachorujesz i wylądujesz w szpitalu. Po wyleczeniu i znalezieniu czterech tajemniczych fragmentów złóż je w całość i wsuń klucz w drzwi.
Wejdź do środka i zejdź po schodach. Z 4 postumentów (po 2 z każdej strony statku) zabierz znaleziska: mogą to być m.in. torby z simoleonami, fragmenty Gnoma Lama, holoskrzat, książka "Drukowane kopie internetu" i chip ze snem o The Sims 4. Sen stanie się dostępny w kapsule sypialnej po użyciu opcji "zaprogramuj" na chipie. (Więcej informacji na ten temat w rozdziale o snach).
Uwaga: możesz wielokrotnie odwiedzać statek kosmiczny i zdobywać nagrody, wystarczy każdorazowo odnaleźć nowy klucz i otworzyć drzwi. W ten sposób da się bez problemu zebrać wszystkie części (w liczbie 5) Gnoma i złożyć Lamę w całość. Mechagnom ten jest bardzo przydatny, sprawia bowiem, że Sim nabywa kolejne poziomy każdej umiejętności w szybszym tempie.
Pozostałe okazje u Emita pozwolą na poprawę umiejętności technologia zaawansowana i przybliżą futurystyczny świat. W nagrodę uzyskasz holodysk. Następna linia zadań zwiększy Twoją wiedzę na temat botów i doświadczenie w ich tworzeniu, a ostatecznym bonusem będzie stacja ładowania botów. Ostatnia z misji dotyczy potomków, których należy powitać w przyszłości, po czym powrócić do przeszłości i dokonać zmiany cechy, wielkości rodziny lub stanu finansów, by zmanipulować linię czasu, a następnie znów wybrać się do przyszłości i raz jeszcze porozmawiać z Emitem.
Tworzenie dziecka w przyszłości
Zaawansowana inżynieria genetyczna przyszłości pozwala na modyfikowanie DNA dziecka. W tym celu dwójka przyszłych rodziców (wystarczy, że są zaprzyjaźnieni) musi udać się do szpitala i wybrać opcję "stwórz dziecko". Koszt to 5000 simoleonów - możesz samodzielnie zmodyfikować DNA dziecka lub zdać się na los. Wybierasz płeć malucha, kolor oczu, kolor włosów i 2 cechy, z jakimi przyjdzie on na świat. Po pobycie w szpitalu natychmiast (bez czasu ciąży i oczekiwania) otrzymasz upragnionego noworodka.
Uwaga: posiadanie dziecka w przyszłości, czy to na skutek inżynierii genetycznej, czy tradycyjnego zajścia w ciążę, zmienia linię czasową i ma wpływ na potomków Sima.
Posągi Dziedzictwa
Posągi Dziedzictwa znajdują się w Parku Dziedzictwa w Oasis Landing. Za zdobycie każdego z nich otrzymujesz nagrodę oraz stosowny nastrójnik, np. honorowy plumbotyk lub honorowy filantrop (warte +15 punktów poprawiających nastrój). Posągów jest 5, tak więc posiadanie ich wszystkich skutkuje 75 punktami zadowolenia. Nastrójniki pojawiają się tylko w Oasis Landing i są obecne przez cały czas, dopóki Sim tam przebywa. Poniżej lista wszystkich Posągów Dziedzictwa wraz z sposobem ich pozyskania i nagrodami.
Posągi Dziedzictwa
Posąg Dziedzictwa | Jak go zdobyć | Nagroda |
Pionier plumbotyki | Zbuduj w teraźniejszości plumbota o jakości "technologia jutra" i zainstaluj mu chip samoświadomości | Szybsza poprawa relacji z botami i wyższe ceny uzyskane za ich sprzedaż |
Strażnik czasu | Podróżnik w czasie musi być najlepszym przyjacielem Twojego Sima Zmień przyszłość na dystopię lub utopię, po czym przywróć ją do stanu normalnego | Pilot kontroli czasu zmieniający przyszłość za naciśnięciem guzika |
Trendsetter | Ustaw postument z ubraniami w teraźniejszości i niech 4 Simów użyje go, by zmienić swoje stroje | Simowie w otoczeniu Twojego podopiecznego będą od czasu do czasu nosić podobny do jego ubiór |
Wybitny wykonawca | Osiągnij mistrzostwo w laserowym rytmotronie i pozwól 10 Simom słuchać, jak na nim grasz | Poprawa relacji z Simami słuchającymi Twojej gry na rytmotronie |
Znany filantrop | Wygraj na loterii* w teraźniejszości i przekaż 50 000 simoleonów na Fundusz Planowania Przyszłości w ratuszu | Możliwość przekazywania simoleonów innym Simom |
* zanim zagra się w teraźniejszości, warto najpierw poszukiwać archiwalnych kuponów w ratuszu w Oasis Landing, gdyż znacząco zwiększa to szansę na wygraną.
Rośliny kryształowe
Rośliny kryształowe nie są obiektami kolekcjonerskimi, bo nie zostały ujęte w albumie kolekcjonera, ale odnajdziesz je dzięki nagrodzie pomocnik kolekcjonera. Rośliny te zawierają kryształy przydatne do tworzenia pewnych chipów cech (więcej na ten temat w rozdziale o budowie botów), które da się naładować śmiechem, gniewem, życzliwością oraz miłością (potrzeba 70% naładowania, by kryształ zmienił kolor).
Jeśli zbierzesz kryształy, to możesz je zasadzić i wyhodować własne rośliny. Naładować kryształ daną emocją da się raz na 20 minut, istnieje również opcja zneutralizowania i przywrócenia kryształu do stanu obojętnego. Rośliny te, tak jak i wszystkie inne, potrzebują nawodnienia, nawozu, pielenia i pielęgnacji. Hodowanie ich nie wymaga posiadania umiejętności ogrodnictwo. Kiedy kryształ znajdzie się w ekwipunku Sima, ten może użyć go na sobie - opcja "zbierz wściekłość/życzliwość/miłość/śmiech (w zależności od naładowania) lub na innych Simach - opcja "obdarz Sima".
Poniżej lista wszystkich rodzajów kryształów wraz opisem działania.
Kryształy i ich działanie
Kryształ | Działanie |
Kryształ naładowany śmiechem | Każdy żart Sima okazuje się zabawny, daje nastrójnik prawdziwa histeria (+10) |
Kryształ naładowany życzliwością | Niweluje negatywne nastrójniki (z wyjątkiem permanentnych), daje nastrójnik świetny nastrój (+15) |
Kryształ naładowany gniewem | Wprawia Sima w stan wściekłości, daje nastrójnik wściekłe pięści (+10) |
Kryształ naładowany miłością | Wszystkie romantyczne interakcje są skuteczne, daje nastrójnik emanacja miłości (+10) |
Rośliny kryształowe znajdziesz na Pustkowiach, wiele z nich jest usytuowanych wokół miejsca katastrofy.
Utopia
Jeśli posiadasz już pierwszy poziom technologii zaawansowanej, to możesz, klikając w Almanachu, wywoływać wydarzenia zmieniające przyszłość. Kliknij opcję "wywołaj wydarzenie" pod ramką utopii. Otrzymasz zlecenie przeskanowania 3 Simów (opcja "zmierz wesołość), po czym użycia rosy (pojawi się w wyposażeniu) na sobie i sześciokrotnie na innych Simach. Następnie udaj się do bazy wojskowej i wprowadź rosę do środowiska. Pora przenieść się do Oasis Landing i zobaczyć rezultat swoich poczynań.
Oasis Landing w wersji utopijnej staje się miastem, nad którym nieustannie widnieje tęcza, pełno jest bajecznie kolorowych drzew i kwiatów, a szczęśliwi mieszkańcy wolno spacerują i podskakują z radości (zaleca się używanie grawideski, w przeciwnym wypadku Twój podskakujący Sim spóźni się do pracy). Charakterystycznym elementem krajobrazu stają się także rośliny, z których Simowie zbierają rosę. Występuje ona w wielu barwach, zmieniających kolor skóry i nastrój Sima. Oprócz zbierania rosy na kwiatach dostępna jest też opcja "potrząśnij", efektem której jest niekiedy negatywny nastrójnik przemoczony (-5), trwający 2 godziny. Rosą można rzucać w innych Simów, toczyć bitwy na rosę, a także wydmuchiwać z niej bańki. Poniżej lista wszystkich kolorów rosy wraz ze skutkami, jakie one powodują.
Działanie kolorów rosy
Kolor rosy | Efekt działania |
Żółta | Nastrójnik zżółcenie (+10), efekt działania 2 h |
Purpurowa | Nastrójnik spurpurowienie (+10), efekt działania 2 h |
Zielona | Nastrójnik zzielenienie (+10), efekt działania 2 h |
Niebieska | Nastrójnik zniebieszczenie (+10), efekt działania 2 h |
Pomarańczowa | Nastrójnik spomarańczowienie (+10), efekt działania 2 h |
Czerwona | Nastrójnik sczerwienienie (+10), efekt działania 2 h |
Jasnoniebieska | Nastrójnik lekkie zniebieszczenie (+10), efekt działania 2 h |
Różowa | Nastrójnik zróżowienie (+10), efekt działania 2 h |
Czarna | Czarna może okazać się dowolnym kolorem, w efekcie wystąpi stosowny nastrójnik |
Tęczowa | Pozytywny efekt - nastrójnik kraina cudów (+40) - permanentny, o ile przebywasz w utopijnym Oasis Landing, lub trwający 3 godziny w teraźniejszości Negatywny - Sim zachoruje i będzie wymiotować tęczą |
Czysta | Zmywa wszystkie kolory i efekty (poza chorobą na skutek działania rosy tęczowej) i przywraca Sima do naturalnego stanu |
Po zyskaniu nastrójnika kraina cudów Sim może rzucać confetti, obejmować siebie i innych oraz tańczyć fantazyjnego fokstrota.
Dystopia
Kliknij opcję "wywołaj wydarzenie" pod ramką dystopii. Otrzymasz zlecenie trzykrotnego użycia magnesu na meteory. Udaj się więc na parcelę publiczną i użyj go trzy razy (opcja "przyciągnij obiekt kosmiczny"). Następnie weź udział w spotkaniu piewców zagłady w ratuszu. Potem przekonaj 6 Simów, że niebo się wali i wyśmiej ochronę środowiska w rozmowie z 6 Simami. To wystarczy by Oasis Landing stało się dystopią.
Dystopijne miasto przyszłości to ponure miejsce pełne cuchnących Simów, stert śmieci i gejzerów. W śmieciach da się wyszukiwać rozmaite, niekiedy cenne przedmioty (opcja "szperaj"), bawić się nimi oraz skakać - wszystkie te interakcje skutkują obniżeniem poziomu paska higieny, tak więc w dystopijnej przyszłości dobrze poczuje się Sim niechluj.
Twój podopieczny może także sprzątać śmieci za pomocą nanita i efektem tej czynności często jest zamiana wykorzystanego nanita na jakiś inny gatunek (niekiedy nawet rzadki). Z kolei wyloty gejzerów da się badać, co skutkuje pozytywnym nastrójnikiem chichot (+10) lub znacznie częściej negatywnymi (osmalony -40 i chmurność -10).
Jest to także idealne miejsce dla kolekcjonerów skał kosmicznych - z uwagi na ciągłe deszcze meteorów. Trzeba jednak być ostrożnym - ze względu na meteory w dystopijnym świecie znacznie łatwiej zginąć. Dzięki opcji kalibrowania systemu obronnego w obserwatorium da się powstrzymać deszcz meteorów na 24 godziny, ale potrzeba do tego 3 kawałków metalu oraz 3 klejnotów.
Oprócz skał kosmicznych w tej wersji Oasis Landing znajdziesz także owady, które Simowie mogą łapać i zjadać (co skutkuje na ogół negatywnymi nastrójnikami typu zły posmak lub ma nudności, ale zdarza się też, że Sim trafi na wyjątkowo smacznego robala).
Powrót do normalności i sposoby zmiany przyszłości
Istnieją zasadniczo trzy sposoby zmiany przyszłości:
- korzystanie z Almanachu Czasu i propozycji Emita;
- sen o przyszłości w kapsule sypialnej (wymaga mistrzostwa w technologii zaawansowanej;
- pilot zmiany czasu, który dostajesz jako nagrodę szczęścia życiowego lub wraz z uzyskaniem jednego z Posągów Dziedzictwa (więcej w rozdziale o posągach).
Przyszłość możesz zmieniać, jedynie będąc w teraźniejszości. W przypadku gdy zdecydujesz się na przywrócenie Oasis Landing do stanu normalnego za pomocą Almanachu, wybierz opcję "wywołaj wydarzenie" pod ramką normalnego Oasis Landing. Jeśli zmieniasz dystopię w normalność, weź udział w spotkaniu przeciw apokalipsie w ośrodku badawczym i przekonaj 4 Simów, że niebo się nie wali. Natomiast jeśli chcesz mieć normalną rzeczywistość zamiast utopii, wystarczy, że odwiedzisz bazę wojskową i zamienisz próbki rosy.