Samozatrudnienie i stare zawody | Kariery w The Sims 3 Kariera poradnik The Sims 3: Kariera
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Samozatrudnienie
Dodatek daje możliwość samozatrudnienia przez rzemieślników, artystów i innych twórców. Dzięki temu Sim nie będzie już pozostał fikcyjnie bez pracy, chociaż na swoich książkach, rybach, zdjęciach czy owocach zarabia tygodniowo fortunę.
199
| 200
|
Aby przejść na samozatrudnienie w danej umiejętności przede wszystkim musisz ją znać. Kliknij następnie na komputer (bądź telefon czy Ratusz ) wybierz "prace i profesje" > "zarejestruj samozatrudnienie", a następnie wybierz jako kto chcesz się zarejestrować [199] . Możesz to zrobić w ramach aż ośmiu umiejętności - możesz więc być pisarzem, malarzem, ogrodnikiem, wynalazcą, rzeźbiarzem, fotografem, wędkarzem lub wytwórcą nektaru. Aby dokończyć formalności Sim musi udać się do ratusza [200] .
201
| 202
|
Potwierdź swój wybór, a formalnie staniesz się samozatrudniony [201] . Oczywiście masz nienormowany czas pracy, a twoim jedynym celem jest sprzedawanie stworzonych przez siebie rzeczy [202] .
203
| 204
|
Twórz więc książki, obrazy, butelki nektaru, rzeźby [203] , wynalazki, fotografuj otaczający cię świat, łap ryby, bądź uprawiaj rośliny - co tylko chcesz. Osiąganie kolejnych poziomów nic nie daje poza satysfakcją i wpisem w historię karier Sima. Aby awansować musisz sprzedać swoje wytwory za odpowiednią kwotę, dzięki czemu pasek doświadczenia zawodowego wypełni się, a ty uzyskasz awans. Ile brakuje ci do awansu przedstawia kwota na panelu pracy [204] .
Stare typy karier
W grze pojawia się jedna zupełnie nowa kariera, którą prowadzi się w starym stylu tzn. Sim na czas pracy znika w budynku i otrzymuje stałą pensje. Kariera medyczna została natomiast zmodyfikowana - pojawia się w niej mnóstwo okazji dla ciebie jako lekarza.
Edukacja
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Opiekun placu zabaw | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
2 | Pomocnik nauczyciela | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
3 | Nauczyciel na zastępstwo | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
4 | Nauczyciel w szkole podstawowej | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
5 | Nauczyciel w gimnazjum | 08:00 - 15:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
6 | Nauczyciel w szkole średniej | 08:00 - 15:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
7 | Szef wydziału | 08:00 - 15:00 | P, W, Ś, Cz, Pt |
8 | Zastępca dyrektora | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz |
9 | Dyrektor | 08:00 - 14:00 | P, W, Ś, Cz |
10 | Kurator Okręgowy | 08:00 - 11:00 | P, W, Cz |
205
| 206
|
Początkowo praca jest naprawdę prosta - wystarczy że udasz się do szkoły [205] , która jest twoim miejscem pracy, w wyśmienitym nastroju a będziesz awansował z dnia na dzień. Jednak już wtedy w wolnej chwili możesz ćwiczyć przemowy przed lustrem by nauczyć się charyzmy [206] .
207
| 208
|
Na czwartym poziomie kariery pojawia się jeszcze logika - jak zawsze najłatwiej ją ćwiczyć przy stoliku do szachów bądź na komputerze [207] . Warto wykorzystywać wszystkie nadarzające się okazje, które mogą polepszyć ocenę w pracy czy znajomość umiejętności. Dbaj jednocześnie o dwie wcześniej wspomniane umiejętności. Od 6 poziomu kariery edukacyjnej musisz jeszcze dawać wykłady. Po wyjściu z pracy kliknij na budynku szkoły i wybierz "daj wykład" [208] , a Sim powróci do budynku jeszcze na trochę czasu, a jego ocena pracy się polepszy.
209
| 210
|
Staraj się dawać wykłady regularnie po pracy. Możesz też poprawić sobie ocenę z tego elementu podczas pracy wybierając odpowiednią opcję [209] . Szybkie osiągnięcie szczytu kariery wymaga zdobycia 10 poziomu logiki i charyzmy.
Kariera zawodowa w edukacji [210] jest nad wyraz opłacalna. Na ostatnim poziomie pracujemy zaledwie trzy dni po trzy godziny zarabiając tygodniowo grubo ponad 5000. Coś idealnego dla kogoś, kto preferuje stary typ karier.
Stanowisko | P | G | D | T | U | A |
Opiekun placu zabaw | 20 | 6 | 5 | 30 / 600 | Ocena: nastrój | 276 |
Pomocnik nauczyciela | 27 | 6 | 5 | 30 / 810 | Ocena: nastrój | 324 |
Nauczyciel na zastępstwo | 32 | 6 | 5 | 30 / 960 | Um.: charyzma (3) Ocena: nastrój | 384 |
Nauczyciel w szkole podstawowej | 38 | 6 | 5 | 30 / 1140 | Um.: charyzma (4); logika (3) Ocena: nastrój | 516 |
Nauczyciel w gimnazjum | 44 | 7 | 5 | 35 / 1540 | Um.: charyzma (5); logika (4) Ocena: nastrój | 528 |
Nauczyciel w szkole średniej | 51 | 7 | 5 | 35 / 1785 | Um.: charyzma (6); logika (5) Ocena: nastrój, dawaj wykłady | 652 |
Szef wydziału | 73 | 7 | 5 | 35 / 2555 | Um.: charyzma (7); logika (6) Ocena: nastrój, dawaj wykłady | 876 |
Zastępca dyrektora | 121 | 6 | 4 | 24 / 2904 | Um.: charyzma (8); logika (8) Ocena: nastrój, dawaj wykłady | 1452 |
Dyrektor | 177 | 6 | 4 | 24 / 4248 | Um.: charyzma (9); logika (9) Ocena: nastrój, dawaj wykłady | 2520 |
Kurator Okręgowy | 582 | 3 | 3 | 9 / 5238 | Um.: charyzma (10); logika (10) Ocena: nastrój, dawaj wykłady | - |
Legenda:
P - pensja za godzinę w simoleonach
G - liczba godzin pracy w dniu
D - liczba dni pracy w tygodniu
T - w przeliczeniu: liczba godzin pracy w tygodniu / tygodniowa pensja
U - wymagania do następnego awansu (um. = umiejętność; w nawiasie poziom)
A - premia przy awansie na kolejne stanowisko