Łowca duchów | Kariery w The Sims 3 Kariera poradnik The Sims 3: Kariera
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Łowca Duchów
Łowca Duchów to wyjątkowe zajęcie. Przede wszystkim pracujesz w nocy, a twoim celem jest rozprawianie się ze zjawami, duchami i innymi paranormalnymi zjawiskami. Złapane zjawy możesz oddawać nauce, czyli sprzedawać w Ośrodku Naukowym .
W tej karierze masz trzy zasadnicze obowiązki:
1) Badania - badaj zjawiska paranormalne;
2) Zjawy - łap zjawy;
3) Logika - rozwijaj umiejętność logika.
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Znawca Tarota | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
2 | Czyściciel Ektoplazmy | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
3 | Uciszacz Strasznych Hałasów | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
4 | Sprzątacz zjaw | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
5 | Prowadzący Seanse | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
6 | Porywacz Duchów | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
7 | Poszukiwacz Straszliwości | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
8 | Rzadkie Medium | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
9 | Wybitny okultysta | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
10 | Ekspert paranormalny | 17:00 - 03:00 | Po, Wt, Śr, Cz, Pt |
147
| 148
|
Każdego wieczora musisz wyruszyć na poszukiwanie nadprzyrodzonych zjawisk. Dzień pracy rozpoczynasz o godz. 17:00. Wtedy też pojawią ci się dwa lub trzy zlecenia [147] . Musisz udać się na miejsce, najczęściej dom zakryty przez mgłę, i rozwiązać problem. Generalnie są cztery rodzaje zleceń:
1. łapanie zjaw [148] ;
2. egzorcyzmowanie nawiedzonych przez polterglasty przedmiotów;
3. znajdywanie i wypędzanie duchów;
4. badanie zjawisk paranormalnych;
W przypadku łapania zjaw sprawa jest naprawdę prosta. Udaj się do domu gdzie masz się ich pozbyć, a po lewej pojawi się informacja o zleceniu oraz o liczbie zjaw, które musisz złapać.
149
| 150
|
Zjawy wyglądają jak mała chmurka [149] . Wystarczy, że po zlokalizowaniu jednej klikniesz na niej myszką i wybierzesz "wypędź". Sim użyje swojego specjalistycznego sprzętu i po chwili walki [150] ją schwyta. Po schwytaniu jednej inne się przemieszczą i będziesz musiał ich szukać.
151
| 152
|
Złapane zjawy znajdą się w twoim ekwipunku [151] . Możesz je oczywiście wypuścić, ale aby mieć dodatkowy zarobek (nie licząc stypendium i pieniędzy za zlecenie) możesz je sprzedać dla dobra nauki. Kliknij na Ośrodku Naukowym lub Laboratorium Naukowym (w zależności od miasta) i wybierz odpowiednia opcję [152] .
153
| 154
|
Następnie wybierz zjawy do przekazania zaznaczają kolejne przyciskiem myszki [153] - pamiętaj, że im starsza zjawa tym więcej warta. To da ci dodatkowy zarobek.
Drugim typem zleceń jest nawiedzenie przez poltergesty. Udaj się do danego domu, a menu po lewej zobaczysz ile obiektów musisz egzorcyzmować. Przyjrzyj się obiektom - unoszą się lekko w powietrzu, poruszają się oraz owiane są delikatną mgiełką. Kliknij na takim obiekcie i wybierz "egzorcyzmuj". Wtedy Sim ruszy do ataku [154] .
155
| 156
|
Pamiętaj, że twój egzorcyzm może się nie powieść i poltergesty mogą przejść na inne obiekty. Zwracaj uwagę na wszystkie rzeczy - obiektami, które będą wymagały egzorcyzmów mogą być nawet bieżnia [155] czy zabawka dla dziecka.
Kolejny typ dotyczy duchów. Często będzie tak, że po przybyciu na miejsce będziesz musiał najpierw zlokalizować ducha. Klikaj myszką w kolejnych pomieszczeniach i wybieraj "szukaj duchów" [156] .
157
| 158
|
Sim po chwili zabawy swoim urządzeniem je zlokalizuje [157] . Nawiedzające dom duchy mogą być różnie nastawione, włączając w to gniewnych. Po znalezieniu wszystkich duchów w domu [158] czas by je z niego wypędzić.
159
| 160
|
Możesz zacząć z duchami rozmawiać [159] . Najlepszym sposobem jest stosowanie dwóch interakcji: "uspokój o najbliższych" oraz "rozmawiaj o spełnionym życiu" [160] .
161
| 162
|
To oraz inne przyjazne interakcję mogą w mgnieniu oka zmienić nastawienie ducha do nas [161] . Wtedy pozostaje ci już wybrać "przekonaj do odejścia" i duch powinien odejść sam. Oczywiście są standardowe, drastyczniejsze, metody - możesz ducha potraktować swoim Postrachem Strzyg [162] .
163
| 164
|
Ostatnim typem zleceń jest badanie zjawisk paranormalnych. Kliknij na budynek, który wskazuje ikonka zlecenia na mapie i wybierz "badaj zjawiska paranormalne" [163] . Sim wejdzie do niego i po pewnym dłuższym czasie (będzie to obrazować pasek pod ikonką budynku [164] ) wyjdzie po wykonaniu zadania.
165
| 166
|
Wraz z wykonywaniem obowiązków będziesz zapraszany do Ratusza po kolejne nagrody. Pamiętaj, że w wolnych chwilach w weekend sam możesz się wybrać na miasto i szukać zjaw - wystarczy że klikniejsz myszką na jakiejkolwiek parceli i wybierzesz "szukaj zjawy", a możesz mieć szczęście i ją znaleźć nawet na parkingu obok szpitala [165] . Z duchami możesz również pobawić się na cmentarzu [166] .
167
| 168
|
Przez cały czas w każdej wolnej chwili dbaj o logikę. Przypomnę, możesz to robić za pomocą książek kupionych w księgarni lub wypożyczonych w bibliotece , bądź też korzystając z lunety [167] lub gry w szachy na stoliku do szachów [168] bądź na komputerze .
169
| 170
|
Gdy dotrzesz na szczyt kariery otrzymasz Lokalizator Zjaw, który będzie w twoim ekwipunku [169] . Gdy klikniesz na nim i wybierzesz "aktywuj" na mapie miasta zobaczysz ikonki prezentujące zjawy. Te mające szare tło oznaczają zjawy ukryte - odkrywasz jest, gdy klikniesz w rejonie wskazanym przez ikonkę i wybierzesz "szukaj zjaw". Zjawy odkryte oznaczone są ikonkami z tłem zielonym [170] .
Poziom | Stanowisko | Tygodniowe stypendium |
1 | Znawca Tarota | 280 |
2 | Czyściciel Ektoplazmy | 344 |
3 | Uciszacz Strasznych Hałasów | 400 |
4 | Sprzątacz zjaw | 520 |
5 | Prowadzący Seanse | 640 |
6 | Porywacz Duchów | 840 |
7 | Poszukiwacz Straszliwości | 1144 |
8 | Rzadkie Medium | 1480 |
9 | Wybitny okultysta | 1840 |
10 | Ekspert paranormalny | 2480 |
Początkowe stypendium jest bardzo niskie. Jednak pamiętaj, że otrzymujesz pieniądze za wykonane zlecenia oraz za zjawy oddane do laboratorium naukowego , więc zarobki mogą być naprawdę duże.