08 - A Warm Welcome | The Hobbit poradnik The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2019
Kieruj się uliczką do środka miasta. Po drugiej stronie stoi bard wraz z grupką strażników. Porozmawiaj z nim. Zleca Ci zadanie śledzenia pewnego człowieka. Idź ulicą w lewo i schowaj się za skrzyniami. Po cut-scence idź za złodziejem, a gdy się obraca używaj pierścienia. Po rozmowie z Bardem wróć do miejsca, w którym skończyłeś pościg. Zapisz grę. Otwórz drzwi i wejdź do budynku. Rozwal wszytskie skrzynie i wyjdź przez okno. | |
Teraz będziesz walczyć z grupką goblinów. Sama walka nie jest trudna, wystarczy dużo skakać i uchylać się od ciosów. Otwórz drzwi przełącznikiem. Po prawej stronie znajdziesz punkt zapisu gry. Teraz przepchnij skrzynię tak, by dostać się na półkę po przeciwnej stronie do drzwi. Wskocz na górę i użyj przełącznika. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i po skrzyniach dostań się na półkę. | |
Z niej przeskocz na drugą, następnie na linę, z niej dostań się na kolejną półkę i użyj przełącznika. Przebiegnij po kolejnej półce i wskocz na linę, która zaczęła się bujać, z niej wskocz przez okno do pomieszczenia w którym zacząłeś i wyjdź przez drzwi. Teraz dostajesz następne zadanie - odnaleźć skradzioną broń i czarną strzałę. Wejdź do pobliskiej karczmy. Porozmawiaj w niej ze wszystkimi ludźmi - także z tym na górze. | |
Powiedzą ci, że broń jest w domu Rennara. Idź do niego i porozmawiaj z nim (stoi na molo niedaleko domu w którym stoczyłeś walkę z goblinami). Teraz idź do jego domu (jest bardzo blisko, na lewo od mola). W korytarzu zapisz grę. Wyczekuj momentów kiedy gaz przestanie ziać i biegnij dalej. | |
Przeskocz skrzynie i prześlizgnij się między zielonymi obłokami, nie zważając na zielone diamenty. Użyj przełącznika na końcu gazowego pola. Teraz, po wyłączeniu gazu, możesz spokojnie zebrać te kryształy. Zapisz grę. Teraz musisz szybko skakać po załamujących się deskach. Po wykonaniu trzech skoków wejdź na platformę. Z tego miejsca możesz doskoczyć do liny, a z niej na kolejną platformę. Teraz przygotuj broń i wskocz do dziury w ścianie. Czeka cię walka ze stworami przypominającymi żaby. | |
Wskakuj po linach i półkach wyżej i dalej, dopóki nie dojdziesz do drugiej półki z zapisem gry. Przełącz przełącznik. Wejdź do nowo otwartego pomieszczenia i po filmie użyj przełącznika. Stąd wskocz na linę, którą się tu dostałeś i na wysuniętą przed chwilą, a z niej na drewnianą półkę z kolejnym przełącznikiem. Użyj go. Stąd najłatwiej zeskoczyć na pudła pod półką, z których już bez problemów możesz zejść i opuścić dom Rennara wejściowym korytarzem. | |
Teraz, po cut-scence idź do karczmy i porozmawiaj z Malloc'em (stoi przy stole). Zleci Ci przynieść jego złoty sztylet, więc idź do jego domu (jest po drugiej stronie wody) i rozbrój skrzynię. W ten sposób zdobędziesz sztylet. |
Teraz wróć do Mallocka i oddaj mu go. Masz za zadanie zebrać 5 kolorowych butelek wina. Wejdź do otwartej piwnicy koło wejścia, zabierz pierwszą butlę i idź porozmawiać z właścicielem karczmy, który stoi za barem. On też da Ci butelkę. Teraz odnajdź domy ze znakiem czerwono-niebieskiego węża na drzwiach. W każdym tym domu, w kufrze znajduje się butelka. Dwa z nich umieszczone są na tym samym molo co nasza karczma (dookoła wody). Do trzeciego z nich docierasz idąc drogą jak do domu, w którym walczyłeś z goblinami, lecz zamiast wejść na mostek po lewej idź w prawo. Następnie pnij się po schodach w górę.
Po zdobyciu wszystkich butli wróć do piwnicy karczmy i ustaw je na stojaku w kolejności: żółta, niebieska, czerwona, czarna, fioletowa. Za tobą otworzy się tajemne przejście. Wejdź w nie, podejdź do drewnianego panelu kontrolnego i użyj go. Musisz tak zamieniać drewniane chodniki, by móc przejść od obrazu na lewej ścianie do drzwi po prawej. Teraz zostaw panel i podejdź do obrazu. Użyj dźwigni pod nim. |
Teraz bardzo szybko musisz biec do otwartych drzwi. Jedna pomyłka - wracasz do obrazu i znów go przyciskasz. Czas jest tak wymierzony, że nie może być ani jednego błędu czy zatrzymania. Gdy już dotrzesz do komnaty za drzwiami wciśnij dźwignię. Po tej czynności wróć do panelu sterującego i przestaw drogi tak, byś mógł dotknąć obrazu po przeciwnej stronie i wbiedz do drzwi w drugiej ścianie. Po otwarciu obydwu komnat otworzą się główne wrota.
Na tym screenie opisane jest, jak ustawiać drogi i chodniki i wreszcie rozwiązać łamigłówkę. Wejdź do następnej sali - jest to sala beczek. | |
Na kolejnych trzech screenach zobaczysz, jak je po kolei ustawiać. Po otwarciu wrót wejdź w nie, zapisz grę i idź dalej. | |
Teraz musisz ukraść czarną strzałę złodziejom i goblinom. To nie jest łatwe zadanie! Przeskocz na stos skrzyni z jednym kryształem. Użyj pierścienia, i biegnij przed siebie. |
Wskocz na pudło koło punktu zapisu. Uważaj, gobliny nawet nie widząc cię puszczają się za tobą w pogoń! Zeskocz na ziemię po drugiej stronie skrzyń i biegnij uważając na goblina w kierunku trzech niebieskich kryształów. Wejdź po skrzyniach, zeskocz po drugiej stronie, zabierz strzałę i wspinaj się na drugi stos pudeł. Stamtąd złap się liny, wejdź na półkę i zapisz grę. Po cut-scence skacz po linach. Z ostaniej wskocz na skrzynie, przeskocz na następną i dostań się do korytarza. Jeśli będziesz już chciał przejść do następnego poziomu (na tym możesz zebrać dużo kryształów), po prostu zagadaj do Barda.