[MISJA 11] Last Train Home cz.1 | The Great Escape poradnik The Great Escape
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
MISJA 11: Last Train Home
Rodzaj etapu: skradanie i akcja
Przeciwnicy: kontrolerzy biletów; mnóstwo niemieckich żołnierzy, w dalszej części misji polujących na gracza :-)
Stopień trudności: 10/10 (momenty z eskortowaniem Blythe'a są najbardziej frustrującymi w całej grze...)
Długość misji: średnia (25-35 minut)
Opis przejścia:
Zanim w ogóle będziesz mógł ruszyć dalej musisz opanować wydawanie rozkazów. W tej misji musisz zająć się opieką nad niedowidzącym przyjacielem. Niestety, model wydawania rozkazów nie jest do końca dopracowany. W rzeczywistości jak tak, że walczy się z ochranianą osobą a nie wrogami :-) Na początek opanuj rozkazywanie podążania za sterowanym bohaterem i zatrzymywania się. Nie martw się jeśli będziesz musiał przez to zacząć misję od nowa. Bardzo ważne jest tu sprawne operowanie wydawaniem rozkazów. A więc do dzieła!
Nowy cel: Jump from the train (Zeskoczcie z pociągu)
Zaczynacie w jadącym pociągu. Zignoruj kontrolera biletów. Rozkaż Blythe'owi wstać i iść za Tobą. Musicie jak najszybciej oddalić się od kontrolera ponieważ w przeciwnym przypadku nabierze podejrzeń. |
Nowy cel: Hide from the Gestapo (Schowajcie się przed Gestapo)
Zadanie polega na ukryciu Blythe'a. W tym czasie Twój heros będzie musiał wykombinować jak wydostać się z pociągu. Biegnij prosto. Po dotarciu do nowego przedziału pojawi się Gestapo. Otwórz drzwi prowadzące do toalety i błyskawicznie się tam schowajcie. Rozkaż koledze tu zostać. Ty zaś spokojnie odczekaj aż Niemcy odejdą (nie radzę zerkać przez dziurkę od klucza). | |
Kiedy oficer Gestapo sobie pójdzie otwórz drzwi i wyjdź do przedziału. Nie zapomnij zamknąć za sobą drzwi do toalety! Ruszaj prosto. Zignoruj pasażerów pociągu. | |
Dojdziesz w końcu do drzwi, które nie będzie można w żaden sposób otworzyć (nieaktywne, zlewają się z tłem). Na szczęście obok znajdziesz drabinkę. Wejdź po niej na dach pociągu. UWAGA! Nie możesz cały czas stać. Co jakiś czas pociąg przejeżdża pod różnymi przeszkodami (np. mostem). Kontakt oznacza oczywiście natychmiastową śmierć. Musisz cały czas kucać a wstawać tylko w wyjątkowych sytuacjach. | |
Posuwaj się do przodu. Aby dostać się na dach sąsiedniego wagonu będziesz musiał wykonać skok. Aby to zrobić wstań, cofnij się trochę i w trakcie biegu wciśnij klawisz używania. Jeśli się pomylisz najprawdopodobniej będziesz mógł wejść z powrotem na górę po drabinie (o ile nie wpadniesz pod pociąg :-)). W sumie musisz wykonać dwa takie skoki. | |
Gdy dojdziesz do widocznego na screenie miejsca skręć w prawo. Powinieneś zauważyć niewielką drabinkę. Czym prędzej z niej skorzystaj. Uwaga! Kładka, na której się znajdziesz jest bardzo wąska tak więc uważaj, aby z niej nie spaść! | |
Ostrożnie kucnij. NIE IDŹ jeszcze do wnętrza wagonu. Znajduje się tam pojedynczy niemiecki oficer. Odczekaj (możesz się wychylać) aż podejdzie do znajdującej się na ścianie tabliczki, ostrożnie się do niego zbliż a następnie go uduś. Zabierz znajdujące się tu apteczki. Niestety, do składziku z bronią nie możesz się jeszcze dobrać. Musisz znaleźć odpowiednie klucze. |