The Forest: Zdrowie psychiczne, parametr Sanity The Forest poradnik
Ostatnia aktualizacja: 9 lipca 2020
Sanity jest jednym z kilku parametrów, które opisują postać gracza w grze The Forest. Opisuje po prostu stan zdrowia psychicznego głównego bohatera - im niższy, tym bardziej szalona będzie postać. Jest to także jedyny w grze parametr, który warunkuje dostęp do wznoszenia konkretnych konstrukcji - jeśli jego poziom będzie wyższy niż 90%, nie będziesz mieć dostępu do zakładki Effigy, gdzie znaleźć można konstrukcje służące do odstraszania wrogów.
- Jak sprawdzić parametr Sanity
- Jak zwiększać parametr Sanity
- Jak zmniejszać parametr Sanity
- Wpływ parametru Sanity na rozgrywkę
Jak sprawdzić parametr Sanity
By sprawdzić stan parametru Sanity, wystarczy otworzyć dziennik przetrwania (Survival Guide) przy pomocy klawisza "B" i przejść do zakładki statystyk (Stats). Tam, prócz pozostałych statystyk opisujących postać, znajdziesz też poziom Sanity, wyrażony wartością procentową.
Jak zwiększać parametr Sanity
By zwiększyć parametr Sanity, wykonać należy następujące czynności:
- Słuchanie muzyki z odtwarzacza (Cassette Player). Za każdą sekundę tej czynności odnowisz 0.01 punktu Sanity.
- Siedzenia na ławce, krześle czy kanapie. Za każdą sekundę tej czynności odzyskasz 0.15 Sanity.
- Spanie w łóżku. Za każdą przespaną godzinę odzyskasz 0.75 Sanity.
- Spożywanie świeżego, nie-ludzkiego mięsa. Za każdą sztukę spożytego w ten sposób mięsa odzyskasz 1 punkt Sanity.
Jak zmniejszać parametr Sanity
By zmniejszyć parametr Sanity (by, na przykład, zyskać dostęp do zakładki Effigy), możesz wykonać następujące czynności:
- Spędzanie czasu w jaskiniach. Każda sekunda zmniejszy poziom Sanity o 0.001.
- Zjadanie części ciała (ręce i nogi) zabitych kanibali. Każda taka czynność zmniejsza Sanity o 3 punkty.
- Odcinanie części ciała kanibali. Każda odcięta część ciała (lecz nie uderzenie zwłok) odbiera 1 punkt Sanity.
- Zabijanie kanibali. Za każdego zabitego kanibala utracisz 0.5 Sanity.
Wpływ parametru Sanity na rozgrywkę
Na chwilę obecną (wersja 1.0), parametr Sanity nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę (prócz blokowania dostępu do zakładki Effigy). W Internecie znaleźć można informacje, iż gracz doświadczał będzie halucynacji, jeśli spadnie on na wystarczająco niski poziom, jednak są to, póki co, niepotwierdzone plotki.