The Forest: Kanibale, przeciwnicy The Forest poradnik
Ostatnia aktualizacja: 9 lipca 2020
W The Forest, na chwilę obecną (wersja 1.0), napotkać można całkiem sporo rodzajów przeciwników. Podzieleni są oni na dwie grupy - Kanibali i Mutanty. Druga grupa opisana zostanie w kolejnych rozdziałach, w tym skupimy się na przeciwnikach, których spotykać będziesz najczęściej - kanibalach.
- Regular Cannibal
- Skinny Cannibal
- Fire Thrower Cannibal
- Pale Cannibal i Pale Skinny Cannibal
- Masked Cannibal i Masked Skinny Cannibal
- Zachowanie kanibali
Regular Cannibal
Pierwszą grupę przeciwników spotkasz już na samym początku rozgrywki (od 1 dnia gry). Regularni kanibale nie wyróżniają się na tle innych przeciwników niczym szczególnym - wyglądają najbardziej "ludzko" (o czym w dalszej części tego rozdziału), zadają średnie obrażenia i posiadają średnią wytrzymałość. Najczęściej spotkać można ich w grupie 2-5 osobników, w skład której wchodzi też przywódca (Cannibal Leader), którego odróżnić można od reszty po jego ubiorze, czy czaszce zawieszonej nad jego głową.
Pod względem bojowym, przywódca nie różni się od towarzyszących mu kanibali, jednak związanych jest z nim kilka mechanizmów. Po pierwsze - przeciwnik ten preferuje atak na zabudowę gracza, szczególnie gdy ten jest zajęty walką z regularnymi wrogami. Po drugie, przeciwnik często pozostaje neutralny, atakuje gracza dopiero wtedy, gdy zostanie sprowokowany. Najważniejszym jest jednak fakt, iż jego zabicie rozbije szeregi wrogów - uciekną oni z pola walki (wrócą jednak, by pomścić lidera). Wróg ten może budować kukły (Effigy).
Skinny Cannibal
Kolejna grupa kanibali, których spotkać można od początku gry. Przeciwnicy ci różnią się od poprzedniej grupy budową ciała - są znacznie chudsi, przez co są w stanie poruszać się najszybciej ze wszystkich kanibali. Jednakże, zadają przez to znacznie mniejsze obrażenia i są w stanie przyjąć na siebie mniej ciosów, nim zostaną posłani do piachu.
Patrole tych wrogów składają się maksymalnie z 5 jednostek i są znacznie gorzej zorganizowane, niż pozostałych grup - członkowie grupy patrolującej idą w bardzo luźnym szyku, często w odległości dziesiątek metrów od siebie. Sprawia to, iż łatwiej jest ich wyeliminować, jednak znacznie trudniej uniknąć wykrycia. Wrogowie z tej grupy są także najbardziej irytującymi z całej gry - uwielbiają bawić się z graczem, dobiegając do niego, wykonując jeden atak i uciekając, by po chwili ponowić atak. Na tych przeciwników lepiej wykorzystać słabsze, lecz szybsze bronie, które znacznie zwiększą szansę na trafienie wychudzonych kanibali.
Fire Thrower Cannibal
Grupa Kanibali, która atakuje z dystansu - miotają oni w stronę gracza pociski zapalające. Grupa ta najczęściej pojawia się, by zaatakować zabudowania gracza, bądź jego samego, gdy znajduje się w bazie. Pociski, które miotają, mogą podpalić zarówno gracza, jak i okoliczne obiekty, powodując obrażenia obszarowe i często uszkadzając wzniesione konstrukcje. Z tego też powodu przeciwników tych powinno eliminować się możliwie najszybciej.
Przeciwnicy z tej grupy korzystają z broni dystansowej, jednak gdy gracz zbliży się do nich wykorzystają pochodnie do walki wręcz. By ich wyeliminować, wykorzystać możesz broń dystansową, jednak cały czas trzeba przebywać w ruchu - lepszym rozwiązaniem jest wiec dobiec do nich i wybić przy pomocy broni białej.
Ta grupa przeciwników pojawia się po mniej więcej tygodniu gry (po upływie 7 dni).
Pale Cannibal i Pale Skinny Cannibal
Pale Cannibal i Pale Skinny Cannibal to dwie grupy kanibali, które są po prostu wzmocnioną wersją Regular i Skinny. Posiadają większą ilość punktów zdrowia i zadają większe obrażenia, lecz pod względem reszty atrybutów są praktycznie identyczni. Zasadniczą różnicą jest fakt, iż są to jedyni mieszkańcy (prócz mutantów) jaskiń i głównie tam można ich znaleźć - na powierzchni wyspy pojawiają się sporadycznie.
Masked Cannibal i Masked Skinny Cannibal
Podobnie jak poprzednia grupa (Pale), Masked Cannibal i Masked Skinny Cannibal to po prostu wzmocnione wersje regularnych kanibali. W tym wypadku są to najmocniejsi wrogowie (nie licząc mutantów), których spotkasz w grze - posiadają jeszcze więcej punktów zdrowia i zadają większe obrażenia. Tak jak regularni kanibale, spotkać ich można wyłącznie na powierzchni - nie uświadczysz ich wewnątrz jaskiń.
Ta grupa przeciwników pojawia się mniej więcej 22 dnia gry.
Zachowanie kanibali
Na przeciwników tych możesz natrafić w kilku sytuacjach:
- Wrogi patrol - pojedynczy wrogowie (występujący sporadycznie), bądź grupy od 2 do nawet 6 (w których skład wchodzi jeden dowódca) osobników. Jak sama nazwa wskazuje, przeczesują oni połacie wyspy w poszukiwaniu ofiary, którą naturalnie jesteś ty. Warto wspomnieć, iż nie ma możliwości, by całkowicie uniknąć z nimi kontaktu - wrogowie są zaprogramowani w taki sposób, by ich patrole cały czas, stopniowo, zbliżały się do twojej pozycji. Nie znajdą cię od razu, szczególnie, jeśli ustawisz kryjówkę na odludziu, ale w końcu cię zlokalizują.
- Grupa kanibali znajdująca się w jednym z ich obozów - na wyspie znajdują się obozy kanibali, w których odprawiają oni specyficzne rytuały. Po wszystkim wyruszają na patrol - bardzo często więc zdarzy się, że trafisz do takiego obozu, który okaże się zwyczajnie w świecie opustoszały.
- Kanibale w jaskiniach - będąc w jaskini, natrafisz na uśpionych (bądź zajętych swoimi sprawami) kanibali. Są oni bierni dopóki cię nie zlokalizują (by ich uniknąć wystarczy się skradać).
Zachowanie kanibali różni się w zależności od kilku czynników:
- Twoja agresja - jeśli będziesz rzucał się na grupę kanibali niczym wściekły pies i szlachtował ich jak bydło, istnieje spora szansa, że kanibale będą zwyczajnie w świecie uciekać na twój widok (szczególnie, gdy idą małą grupą). Możliwe także jest, że będą bardziej agresywni w stosunku do ciebie.
- Kukły (Effigy) - jeśli postawisz w jakimś miejscu Kukłę (a następnie ją podpalisz), to kanibale, którzy się na nią natkną z dużą szansą się wycofają. Jednakże, ich zachowanie w takiej sytuacji uzależnione jest od tego, jak liczną grupą podróżują, od twojego zachowania, a także od ich rodzaju.
- Pora dnia - wrogowie stają się dużo agresywniejsi w nocy, co nie oznacza jednak, że będą całkowicie pasywni w dzień.
- "Etap gry" - czyli najogólniej ujmując, czas, który udało ci się przetrwać. Im więcej nocy przeżyjesz (zabijając przy okazji pokaźną ilość wrogów), tym większymi grupami będą podróżować i tym agresywniejsi będą. Pojawią się także ich mocniejsze wersje.