[Pars I] Scriptorium Deliberationis cz.1 | The Abbey poradnik The Abbey
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
1. Pars I: Scriptorium Deliberationis
Brama Podejdź do bramy klasztoru i pociągnij za linę (rope). Gdy zjawi się odźwierny, porozmawiaj z nim. Teraz czeka Cię rozmowa z opatem (Abbot). Poznasz też podejrzanego typa, Segundo, który jest tu przeorem. | |
Zwiedź opactwo Twoim zadaniem jest zwiedzić opactwo, rozejrzeć się po wszystkich miejscach i przesłuchać świadków w sprawie śmierci poprzedniego odźwiernego. Po klasztorze możesz przemieszczać się, korzystając z mapy (klawisz "M") i klikając na miejsce, w które chcesz się udać. |
|
Szpital (Hospital): Zacznij od rozmowy z Eladio. Nie dowiesz się, póki co, niczego konkretnego. Eladio jest rozsądny i twierdzi, że diabeł nie ma nic wspólnego ze śmiercią Anselmo. Weź patelnię (pan) ze ściany na prawo od wejścia. Przejdź do komnaty na tyłach szpitala (rear) i obejrzyj szafę (cabinet). |
|
Stajnia (Stables): Porozmawiaj z Egidio, który twierdzi, że śmierć Anselmo to nieszczęśliwy wypadek. Na prawo od osła leży lina (rope). Weź ją. Idź w prawo i przyjrzyj się kadzielnicy (censer). Przyjrzyj się końcówce liny (end of rope) i śladom (stain). Wyjdź ze stajni i wejdź do budynku obok. |
|
Biblioteka (Library): Porozmawiaj z mnichem ukrywającym się za słupem. To Godfried. Przepytaj go dokładnie i koniecznie zapytaj o czerwony tusz (red ink). Idź dalej w lewo, miń Godfrieda i wejdź do kolejnego pomieszczenia (index). Weź kartkę papieru ze stołu (paper). Wróć do pomieszczenia z Godfriedem i wejdź na górę. Porozmawiaj z Umberto. Niczego nowego się od niego nie dowiesz. Rozejrzenie się po komnacie też niewiele da, bo Umberto zabroni Ci czegokolwiek dotknąć. Wejdź na górę do skryptorium. Na schodach zatrzyma Cię mnich Marcello i powie, że tylko kopiści mają wstęp do środka. Porozmawiaj z nim o bibliotece i Anselmo. Możesz teraz opuścić bibliotekę. |
|
Kuchnia i winiarnia (Kitchen/Wine cellar): Zacznij od zwiedzenia kuchni. Porozmawiaj z Martinem. Wypytaj go o Anselma oraz pochwal jego zupę. Na pytanie, jaki wyczuwasz zapach, wymigaj się i użyj ostatniej odpowiedzi (My sense...) Nad paleniskiem leży wałek (weź go). Wyjdź w kuchni i zejdź do winiarni. Obejrzyj wszystko i zwróć uwagę na śpiącego mnicha. Przejdź dalej i obejrzyj urządzenie do destylacji (alembic). |
|
Dom opata (Abbot's house): Wejdź do środka i porozmawiaj z Segundo. Wejdź do recepcji (reception room) i obejrzyj znajdujące się tutaj przedmioty. |
|
Kościół (Church): Idź w lewo, zbliż się do ołtarza i weź świeczkę (candle) ze świecznika po prawej. Zauważ, że na prawo od ołtarza znajduje się wejście do katakumb. Niestety zamknięte. Wyjdź do ogrodu i porozmawiaj z Arcadio. Wypytaj go dokładnie o wszystko i wróć do kościoła. Wejdź teraz do wieży (belfry) i obejrzyj dzwon i piórko w gnieździe. W tej chwili nie możesz go jeszcze zdobyć. |