GPS, menu podręczne i pory roku | Elementy gry Symulator Farmy 2014 poradnik Symulator Farmy 2014
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
GPS, menu podręczne i pory roku
GPS
W lewym-dolnym rogu ekranu znajduje się podręczna mapa, gdzie prócz najbliższego terenu widzisz także ile posiadasz pieniędzy, jaka jest pora roku, pora dnia oraz pogoda ([F1]).
W drugiej zakładce ([F2]), gdy znajdziesz się na jakimś polu, wyświetlane są szczegóły dotyczące tego danego pola: czy zostało oraz w jakim procencie zaorane, spulchnione, użyźnione, obsiane zbożem, a także informacja jakie zboże tu zasiano. Podczas żniw wyświetla się tu informacja ile do skoszenia jeszcze pozostało. To bardzo przydatny panel umożliwiający sprawdzenie jak zaawansowane są prace na danym polu. Dzięki wyświetlającym się procentom wiesz jak dokładny byłeś w pracach rolnych.
Na trzeciej zakładce ([F3]) wyświetlają się informacje o posiadanych pieniądzach i wysokości kredytu do spłacenia, liczba posiadanych przez Ciebie pól oraz ich łączny areał w hektarach. W końcu jest tu także liczba posiadanych zwierząt: krów, kaczek i kur. Gdy w sklepie rolniczym zakupisz stację pogodową to tu wyświetlana jest prognoza pogody na trzy najbliższe dni.
Menu podręczne
W pierwszej zakładce obok mapy znajdują się cele. Jeśli włączyłeś tryb kariery widzisz tam listę zadań, na górze jest to aktualne, a poniżej wcześniej wykonane.
W drugiej zakładce możesz przeczytać szczegółowe informacje o każdym polu. Wystarczy najechać na jedno z nich by dowiedzieć się czy jest zaorane, spulchnione, zasiane, nawożone oraz jakie zboże tam zasiano.
Trzecia zakładka przedstawia wszystkie pojazdy w grze. Jest to bardzo przydatne narzędzie. W momencie gdy wybierzesz na mapie pojazd i klikniesz na nim myszką przeniesiesz się do niego. W ten sposób możesz błyskawicznie przemieszczać się pomiędzy różnymi pojazdami, a więc i różnymi punktami na mapie.
W czwartej zakładce zatrudniasz pracowników do różnych prac. Aby jednak mieć taką możliwość musisz znajdować się na terenie swojej farmy. Wybierasz tu co ma zrobić pracownik, a następnie na którym polu. Praca jest wykonana błyskawicznie, a z konta gospodarstwa znika zapłata. Jak z tego narzędzia sprytnie korzystać omówiono w innym rozdziale pod koniec poradnika.
Pory roku, sterowanie czasem i pomoc drogowa
W ostatniej zakładce, "Mechanika", sterujesz kluczowymi procesami w grze: zmianą pór roku (przejście do następnej rundy) oraz przejściem do następnego dnia. W grze jest sześć pór roku: wczesna wiosna, późna wiosna, wczesne lato, późne lato, wczesna jesień i późna jesień. Gdy zakończysz prace w polu w danej rundzie (etapie, czyli porze roku), klikasz przycisk następne runda i w mgnieniu oka np. wczesne lato zamienia się w późne lato.
W każdej z pór roku zwykle prowadzi się poszczególne prace:
- wczesna wiosna: oranie, spulchnianie i zasiew;
- późna wiosna: nawożenie;
- wczesne lato: przygotowanie do żniw (ściągnięcie na pole kombajnu oraz ciągnika z przyczepą);
- późne lato: żniwa (6 z 7 dostępnych roślin), belowanie słomy i jej sprzedaż;
- wczesna jesień: żniwa (kukurydza), sprzedaż skoszonego zboża;
- późna jesień: przygotowanie się do następnego sezonu, albo jeśli chcesz siać zboża ozime oranie, spulchnianie i sianie zboża, którego zbiór nastąpi wczesnym latem.
Jeśli danego dnia prace będą trwać i zastanie cię noc klikając "Czekaj" czas przyspieszy i zatrzyma się na ranku dnia następnego.
W "Mechanice" są jeszcze dwie funkcjonalności. Jeśli zdarzy ci się zablokować pojazdem możesz skorzystać z pomocy - "Wezwij pomoc". Niestety jest to kosztowne - to wydatek aż 500 Euro. Zablokowany pojazd natychmiast znajdziesz się tuż obok na drodze. Druga sytuacja to wyczerpanie się paliwa w baku. Także możesz wezwać pomoc ("poproś o paliwo"), ale jest to równie kosztowne, dlatego pilnuj stanu zbiornika z paliwem we wszystkich pojazdach.