Stellar Blade: Tryb NG+ Stellar Blade poradnik, porady
W Stellar Blade dostępny jest tryb Nowa Gra Plus. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie najważniejsze cechy NG+ – co można przenieść z pierwszego przejścia, jakie są nowe elementy i jakie rzeczy nie zapisują się w Nowej Grze+.
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2024
Dzięki Nowej Grze+ możecie kontynuować przygodę z grą Stellar Blade po pierwszym ukończeniu jej kampanii. Ta strona poradnika skupia się na wyjaśnieniu jakie rzeczy można przenieść do NG+, a które elementy związane z wcześniejszymi postępami mogą przepaść. Opisaliśmy też nową lub zmienioną zawartość Nowej Gry Plus.
- Przeniesienie postępów do NG+
- Nowości w ramach Nowej Gry Plus
- Co nie zostanie zapisane z pierwszego przejścia gry?
Przeniesienie postępów do NG+
Nową Grę Plus odblokujecie po ukończeniu gry po raz pierwszy - możecie tego dokonać grając na dowolnym poziomie trudności. NG+ wybiera się z menu głównego i tryb ten pozwala rozpocząć nową kampanię z zachowaniem dużej części postępów z pierwszego przejścia. Zapisywane są następujące rzeczy:
- Zgromadzone XP, PU i wszystkie odblokowane umiejętności - Nie musicie ponownie rozwijać EVE od poziomu 1. Możecie też od razu korzystać z bardziej zaawansowanych umiejętności, np. z drzewka szału czy trybu tachionowego.
- Cała zawartość inwentarza i wyposażenia - Są to m.in. złoto, vitcoiny, przedmioty zużywalne, rdzenie, sprzęty, egzokręgosłupy czy kombinezony EVE.
- Permanentne ulepszenia EVE - zapamiętywane są postępy m.in. w odnajdywaniu rdzeni broni, rdzeni ciała, rdzeni bety, omniboltów czy modułów rozszerzających do bukłaka.
- Wszystkie zebrane znajdźki i wpisy bazy danych - Chodzi tu m.in. o puszki, dokumenty, bestiariusz czy karty pamięci. Sekrety te możecie ponownie odnajdywać w grze, ale nie zostaną dodane do listy jako nowe znajdźki.
Nowości w ramach Nowej Gry Plus
- Tryb trudny - To nowy najwyższy poziom trudności, który możecie wybrać rozpoczynając NG+ (lub po raz drugi "zwykłą" nową grę). Przeciwnicy są śmiertelnie niebezpieczni i EVE może łatwiej zginąć.
Nowa Gra+ oferuje pełną swobodę wyboru poziomu trudności oraz zmiany go w menu opcji. NG+ możecie rozgrywać także w Trybie fabularnym.
- Kombinezon Raven - Jest on nagrodą za przejście gry po raz pierwszy i jest od razu dodawany do listy posiadanych strojów. Możecie go założyć po rozpoczęciu prologu w ramach NG+.
- Zmieniony wygląd strojów EVE - Nową Grę Plus rozpoczynacie ze wszystkimi kombinezonami zdobytymi podczas pierwszego przejścia. Możecie docierać ponownie do miejsc, w których zdobywaliście wcześniej wzory strojów. Po ponownym wyprodukowaniu tego samego kombinezonu może on mieć np. nieco inną kolorystykę w porównaniu do oryginału.
- Nowe umiejętności EVE i ulepszenia drona - Możecie przede wszystkim kupować nowe topowe umiejętności dla EVE. Są one w stanie np. wzmocnić lub zmienić działanie znanych ataków.
- Gra poszerzy też drzewko umiejętności drona. Uzyskacie dostęp do najpotężniejszych wariantów ataków dystansowych.
- Sprzęt i egzokręgosłupy wyższej jakości - Na miejsce "zwykłego" lootu możecie odnajdywać wyposażenie wyższej jakości, np. z oznaczeniem Mk2. Cechuje się ono zwiększonymi statystykami w stosunku do oryginalnych wersji znanych z pierwszego przejścia.
- Dalszy rozwój EVE i jej broni - Zbieranie nowych rdzeni czy modułów pozwoli Wam podnosić dalej statystyki, także dla tych rzeczy, dla których rozwój zatrzymał się podczas pierwszego przejścia.
Co nie zostanie zapisane z pierwszego przejścia gry?
- Postępy w głównej fabule - Musicie ponownie przejść cały wątek fabularny. W grze nie ma endgame.
- Poboczne questy - Musicie je wszystkie ponownie odblokowywać i zaliczać. Gra nie zapamiętuje ukończonych opcjonalnych questów z pierwszego przejścia. Pozytywem jest to, że możecie ponownie zdobyć nagrodę za ukończenie danej misji.
- Obozy i punkty szybkiej podróży - Wszystkie tego typu lokacje musicie w NG+ na nowo odblokować.
- Pasek relacji z Lily - Po przyłączeniu jej do drużyny na Eidos 7 musicie ponownie budować relacje z nią od 0%. Ma to dla przypomnienia wpływ na wygląd jednego z możliwych zakończeń gry.