Zbroje | Przewodnik Rzemieślnika | Starbound Starbound poradni, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Zbroje
Podstawowe ubranie otrzymywane na początku gry, nie stanowi najlepszej osłony przed hordami przeciwników z którymi będziesz musiał się zmierzyć. Z tego powodu już na samym początku warto zaopatrzyć się w podstawowy rodzaj zbroi.
Głównymi zadaniami zbroi w Starbound, jest zapewnienie ochrony oraz pasywnych umiejętności do statystyk, takich jak zwiększenie życia, regeneracji energii czy ciepła. Każdy rodzaj pancerza posiada własne bonusy i statystyki. Jedne rodzaje pancerzy nadają się najlepiej do walki w zwarciu (Wysoka obrona), a inne lepiej współgrają z walką dystansową (Wysoka energia/regeneracja energii).
Zbroje nie są generowane przez grę i nie posiadają losowych statystyk, tak jak w przypadku broni. Można je znaleźć w podziemiach, skrzyniach, nabyć u kupców lub stworzyć samemu przez system craftingu.
Zbroje dzielą się na 4 części, każdy z odpowiednim slotem:
- Head (Głowa) - znajdują się tu czapki, hełmy, bandany itp. Zapewnia bonusy do energii, obrony i ciepła.
- Chest (Tułów) - cała część znajdująca się na tułowiu i ramionach postaci. Zapewnia bonusy do życia, obrony i ciepła.
- Pants (Spodnie/Nogi) - pokrywa nogi i stopy postaci. Zapewnia bonusy do regeneracji energii, obrony oraz ciepła.
- Back (Plecy) - znajdują się tu plecaki, płaszcze itp. Może pełnić funkcje czysto estetyczne lub zapewniać specjalne zdolności, jak np. świecenie w ciemności czy większa ilość miejsca w ekwipunku.
Zbroje można podzielić na kilka typów: Clothing, Basic armor, Racial armor oraz Vanity armor. Wszystkie opisane są w podrozdziałach.
Clothing
Clothing jest podstawowym rodzajem pancerza i zarazem najsłabszym. Każda postać zaczyna w swoim rasowym stroju, wybieranym przy tworzeniu postaci. Zestawy ubrań są identycznie w kwestii statystyk i różnią się tylko wyglądem.
Każdą część ubrania początkowego, wymaga 20x Fabric oraz stacji Yarn Spinner. Ubranie można również pokolorować przy pomocy odpowiedniego barwnika (Dye).
Basic armor
Podstawowe rodzaje pancerze, które można wytworzyć ze złóż dostępnych w sektorze Alfa. Wszystkie te zbroje wyglądają identycznie dla każdej z ras i posiadają te same statystyki. Są również składnikami wysokopoziomowych zbroi rasowych, jak np. Copper Armor wymagany jest do stworzenia zbroi z żelaza (Iron).
Nazwa | Życie | Obrona | Ciepło | Energia | Regeneracja energii | Materiały |
Copper Armor | 8 | 8 | 3 | 0 | 8 | 67x Copper Bar |
Silver Armor | 25 | 23 | 5 | 0 | 25 | 67x Silver Bar, 60 Pixels |
Gold Armor | 53 | 43 | 3 | 1 | 53 | 67x Gold Bar, 800 Pixels |
Platinium Armor | 118 | 110 | 3 | 1 | 118 | 67x Platinium Bar, 1600 Pixels |
Racial armor
Zbroje rasowe tworzy się z jednego z 10 rodzajów poziomowych metali. Każda rasa posiada 10 zestawów takich zbroi z własnym stylem i specjalnymi pasywnymi umiejętnościami za posiadanie pełnego zestawu.
Na początku gry można tworzyć jedynie zbroje własnej rasy, jednak z czasem można odkryć zbroje pozostałych ras i wytwarzać je tak jak wszystkie inne.
Specjalne bonusy za komplet rasowej zbroi:
- Apex: Zwiększa szybkość biegu i wysokość skoku.
- Avian: Daje możliwość szybowania w powietrzu.
- Floran: Zamienia promienie słoneczne na energię.
- Glitch: Zwiększa prędkość kopania i wydobywania złóż.
- Human: Zwiększa pojemność plecaka.
- Hylotl: Zwiększa prędkość pływania i pozwala oddychać pod wodą.
Vanity armor
Vanity armor to części zbroi pełniące głównie funkcje estetyczne. Można je umieścić w vanity slot, by uzyskać odpowiedni wygląd bez konieczności zdejmowania normalnego pancerza.
Niektóre ozdobne części zbroi posiadają pewne specjalne bonusy. Dla przykładu: Oxygen Tank pozwala oddychać pod wodą i w kosmosie, a Lantern Stick oświetla otoczenie bez konieczności wyjmowania latarki lub pochodni. Większość jest jednak tylko dla ozdoby.