Dzień 5 w Starbound | Przewodnik Przetrwania Starbound poradni, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Dzień 5
Nauczyłeś się kontrolować swoją postać, opanowałeś proces rozmieszczania bloków oraz tworzenia nowych przedmiotów, wyruszyłeś na polowanie, zapoznałeś się z systemem głodu, walczyłeś z groźnymi przeciwnikami, a nawet poznałeś zawód górnika i rolnika. Pozostała jeszcze jedna, ostatnia lekcja. W dniu 5 dowiesz się wszystkiego o najistotniejszym elemencie Starbounda - statku kosmicznym.
Statek kosmiczny
Dotychczas swoją eksploracje ograniczyłeś do jednej planety. Świat Starbounda to jednak o wiele więcej niż to. W grze istnieją setki tysięcy proceduralnie generowanych układów słonecznych. Każdy układ posiada pewną liczbę niepowtarzalnych planet z własnymi biomami, grawitacją, potworami i mieszkańcami, a wszystko to podzielone jest na 5 sektorów o oddzielnych poziomach trudności. W tej chwili znajdujesz się na swojej planecie startowej w sektorze Alfa, jednak wcześniejszy brak paliwa nie stanowi już problemu i, jeśli tylko chcesz, możesz odpalić silnik statku i wyruszyć na sąsiednie planety lub do kompletnie innego systemu.
Zacznij od powrotu na swój statek. By tego dokonać, kliknij na symbol teleportacji umiejscowiony w pasku zakładek po prawej stronie. Musisz znajdować się na powierzchni planety, aby móc się teleportować. Gdy już znajdziesz się na pokładzie, przejdź na mostek statku znajdujący się po prawej stronie. Zaraz przed siedzeniem pilota, zobaczysz biały panel ze wskaźnikiem - Fuel Hatch. Tutaj umieszczasz złoża paliwa, które są następnie przerabiane na jednostki paliwa potrzebne do podróży między planetami. W tej chwili masz dostęp do podstawowego rodzaju paliwa - Coal. Jedna bryłka węgla, odpowiada 2 jednostkom paliwa. Aby polecieć do sąsiedniej planety, wystarczy jedna jednostka paliwa. Lot do innego układu planetarnego kosztuje 50 jednostek paliwa, a przelot do innego systemu słonecznego lub sektora - 200 jednostek paliwa. Z zebranego kilka dni wcześniej węgla, powinieneś uzyskać ok. 200-400 jednostek paliwa. Taka ilość wystarczy na przelot do innego układu słonecznego, choć warto napełnić zbiornik do pełna. Niektóre planety posiadają stosunkowo małe zasoby węgla, dlatego bezpieczniej podróżować z zapasem paliwa. Zbiornik może pomieścić 1000 jednostek paliwa, co odpowiada 500 bryłkom węgla. Aby dodać paliwo, aktywuj panel, a następnie umieść węgiel w jednym ze slotów i kliknij na przycisk Fuel.
Skoro napełniłeś już zbiornik paliwa i silnik jest gotowy do drogi, pozostaje jedynie opanować zasady działania panelu nawigacji (Navigation Console) . Aby go aktywować, kliknij na siedzenie pilota. Panel nawigacji posiada kilka bardzo przydatnych funkcji. Pierwszą z nich jest Set Home. Pozwala to wyznaczyć jedną planetę jako swoją główną bazę i zapisać jej lokację, dzięki czemu można do niej wrócić wybierając opcję Go Home. Kolejna funkcja, to mapa galaktyczna. Możesz dzięki niej zdobyć informacje o pobliskich planetach oraz ręcznie zaznaczyć cel swojej podróży. Ostatnia funkcja, to panel współrzędnych. Istnieją dwie współrzędne: X i Y. Jeśli posiadasz dokładne współrzędne jakiejś planety, możesz wprowadzić je w te pola, aby odnaleźć daną planetę i oznaczyć jako cel podróży. Możliwe jest też wybranie losowych koordynat, klikając na przycisk Find Random.
To wszystkie informacje potrzebne do obsługi statku kosmicznego. Jeśli masz zamiar sprawdzić inne planety, a będziesz chciał w przyszłości wrócić na swoją startową planetę, pamiętaj o możliwości oznaczenia planety funkcją Set Home.