Opis | Pierwsza jaskinia | Secret of the Lost Cavern poradnik Secret of the Lost Cavern: Tajemnica Zaginionej Jaskini
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Pierwsza jaskinia - Opis
Zwą Cię Arok i opuściłeś swój klan w poszukiwaniu mięsnej przekąski. Napotkany na drodze jeleń wprawdzie czmychnął ale jakież to było zdziwienie i radość kiedy już po chwili zdecydował się wrócić. Problem jednak w tym, że w okolicy pojawił się drugi myśliwy - wygłodniała lwica. Przestraszony młodzieniec potykając się o kamienie i wypuszczając z rąk prymitywną broń wpada do jaskini. Tak zaczyna się Twoja prehistoryczna przygoda.
Pierwsze co się rzuca w oczy to wszechobecna ciemność. Rozjaśnienie monitora jest tu więc więcej niż wskazane, choć na dłuższą metę nie minie dużo czasu jak postarasz się o stosowne oświetlenie kryjówki. Spójrz pod swoje stopy, poniżej wyjścia z jaskini znajdziesz oparty drąg (#1 ), który oczywiście w te pędy podnieś. Chwyć także kawałek lodu (#2 ) zwisający obok otworu. Obracając się i dostrzegając odbłysk z wnętrza jaskini poszukaj na ziemi chrustu (#3 ). Udaj się teraz po omacku w jedyną możliwą lokację (02) gdzie czeka na Ciebie palenisko. Zanim jednak wzniecisz ogień potrzebne są jeszcze dwa przedmioty. Po lewej stronie od przyszłego piecyka natkniesz się na kupkę siana (#4 ), a po prawej na kawałek miękkiego drewna (#5 ). Mając już wymagany komplet (piece of firewood, soft wood, dry grass), wrzuć wszystko do okręgu. Wyciągnij drąga i użyj go na drewienku. Gotowe, masz już tak przydatne światło.
Nie odchodząc od ogniska, zwróć uwagę na pobliską ścianę. Kliknij na malowidło co przywoła wspomnienia Aroka i skojarzy różnokolorowy układ z sygnaturą Klema. Coś jest jednak nie tak, bowiem niektóre kwadraty są odmiennej barwy niż te namalowane na dodanym do Twojego ekwipunku kamieniu. Podnieś więc czerwony pigment (#6 ) leżący nieopodal po czym udaj się na sam koniec jaskini (04) - tam leży kolejny, brązowy (#7 ). Przejdź do ekranu oznaczonego w poradniku cyfrą 05, weź ostatni, czarny pigment (#8 ) i zapamiętaj ścienny rysunek. Przy okazji zaopatrz się w okoliczne gałęzie (#9 ) i rzemyk (#10 ) w centralnej (03) części pieczary. Odwiedzając ponownie źródło ognia rozłóż wszystkie trzy pigmenty na skale pod zdeprawowanym obrazkiem. No ale przecież nie masz jeszcze do czynienia z farbą z pełnym tego słowa znaczeniu. Musisz wyciągnąć kawałek lodu zza swojego paska i włożyć go do naczyńka przy ognisku. Żar z niego płynący rozpuści zastygłą wodę, którą idealnie nada się do rozcieńczenia pigmentów. Nie pozostaje Ci nic innego jak nałożyć farbę na ścianę zgodnie z kamieniem lub obrazkiem widocznym poniżej.
Po obejrzeniu następnej animacji, poznasz swoje przeznaczenie. Teraz nie tylko musisz przepędzić czuwającą ciągle przy jaskini lwicę ale także odnaleźć Klema. Najpierw jednak trzeba uporać się z pierwszym zadaniem. Wróć do ekranu, w którym kazałem Ci zapamiętać rysunek na ścianie (05). Przedstawia on trójkę ludzi walczących z dzikim zwierzem i co ważne jest on bardzo interaktywny. Rozwiązanie pierwszej tego typu zagadki jest na pozór bardzo łatwe. Wystarczy przekazać obojętnie którą włócznię osobnikowi położonemu najbardziej na lewo, co zresztą doskonale widać na dołączonej ilustracji i uruchomić malowidło.
Już wiesz, że aby powalić Twojego przeciwnika, potrzebna jest wyrzutnia. Podejdź do ogniska i zapal pozyskane wcześniej gałęzie. Przepędź płomieniem bestię wychodząc na zewnątrz jaskini (06), po czym zabierz poroże jelenia (#11 ), upuszczoną na wstępie broń (#12 ) i wracaj z powrotem. Lwica znów się pojawiła ale to w tej chwili nie powinno Cię obchodzić. Odwiedź ekran z trzema ociosanymi kamieniami (04) i połóż przed nimi ledwo co zdobyte rogi. Przyjdzie Ci teraz przygotować oręż iście godny myśliwego. Jak to zrobić nie będę tłumaczył i nabijał liczby znaków w edytorze tekstu, postępuj zgodnie z zaprezentowanymi screenami. W obrobioną kość wpleć z prawej strony rzemyk (do dziurki), ponownie przegoń lwicę ogniem i z ukończoną wyrzutnią opuść swoją kryjówkę.