Opis (4) | Biała grota | Secret of the Lost Cavern poradnik Secret of the Lost Cavern: Tajemnica Zaginionej Jaskini
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
To już kres jeżeli chodzi o zdolności malarskie Aroka. Porozmawiaj z Klemem, który zaanonsuje ceremonię obudzenia duchów zamieszkujących grotę. Do rytuału potrzebne są jeszcze dwie rzeczy - maska oraz lampa. Przedmioty te znajdziesz w zamkniętej białej grocie, do której naturalnie zostaniesz wysłany (46).
Wejście zablokowane jest przez paliki (cyfry) oraz przegrody (litery) pod postacią konarów. Wprawdzie chodzi tylko o to aby odsłonić przestrzeń między tyczkami 5 i 6 ale wiąże się to niestety z koniecznością ingerencji w cały układ. Na górze znajdziesz cztery przełączniki, którymi posługujesz się przy przesuwaniu przeszkód na boki (położone skrajnie) oraz ich obracania (wewnętrzne). Zanim zwrócisz się do rozwiązania zwróć uwagę na jedną rzecz - jeżeli mowa jest okręceniu danej zapory przykładowo w prawo, należy kliknąć opcję wskazującą małymi strzałkami kierunek lewy. Dlaczego właśnie tak? Chodzi o to abyś się nie pogubił pod względem wizualnym i natychmiast skojarzył polecenie - napisałem w prawo więc wybierasz przycisk położony właśnie z tej strony ale jednak skręcający w przeciwnym kierunku. Trochę zagmatwałem pewnie i niepotrzebnie ale mam nadzieję, że podczas praktyki przyznasz mi rację.
Zasuwka A Obróć raz w lewo, palik 1 obróć raz w prawo. Przesuń zasuwkę na lewo. | Zasuwka B Obróć raz w dowolnym kierunku. Przesuń zasuwkę na lewo. |
Zasuwka C Obróć raz w lewo, palik 12 obróć raz w lewo. Przesuń zasuwkę na prawo. | Zasuwka D Obróć raz w dowolnym kierunku. Przesuń zasuwkę na prawo. |
Zasuwka E Palik 11 obróć dwa razy w lewo. Przesuń zasuwkę na prawo. | Zasuwka F Obróć raz w lewo, palik 7 obróć raz w lewo, palik 8 obróć raz w prawo. Przesuń zasuwkę na prawo (x2). |
Zasuwka G Obróć raz w prawo, palik 9 obróć raz w lewo. Przesuń zasuwkę na prawo. | Zasuwka H Obróć raz w lewo, palik 3 obróć raz w prawo, palik 4 obróć dwa razy w dowolnym kierunku. Przesuń zasuwkę na lewo (x2). |
Zasuwka I Obróć raz w prawo. Przesuń zasuwkę na lewo. |
Wyjmij z groty wskazane przedmioty i udaj się z powrotem na miejsce ceremonii, wszyscy już tam na Ciebie czekają. Połóż przed mistrzem maskę oraz lampę. Musisz ją teraz zapalić. Wyjmij swój tłuszcz zwierzęcy i dodaj gałązkę jałowca. Obróć się na pięcie, a następnie zapal leżącą tam łodygę. Powolutku, tak aby nie zgasić płomienia, przesuwaj się w stronę lampy. Mając już podręczny ogień, zostaniesz jeszcze poproszony o skosztowanie wywaru Tiki.
Przechodzimy do finałowej części ceremonii. Na ziemi leży zestaw kamieni muzycznych własności Trajarha - nauczyciela Klema. Twój guru daje Ci je w prezencie, a mają one pomóc Arokowi w obudzeniu duchów jaskini. Należy je skojarzyć z własnymi poprzez odegranie identycznych dźwięków, co zintegruje oba komplety pod względem wygrawerowanych znaków. Zrób to tak, jak na dołączonej ilustracji (nie zwracaj rzecz jasna uwagi na liczby).
Zbliżamy się do mety. Teraz trzeba tylko poprawnie zagrać. Spójrz na rozłożone na skórze kamienie, każdy z nich opatrzony jest osobną ilustracją. Również podłoże jest pomalowane tymi samymi obrazkami. Wystarczy jedynie, że będziesz uderzał kością w swoje kamienie, rozpoczynając i zachowując ciąg znaków z lewej strony (patrz wyżej).
I to by było na tyle. Sprawiłeś, że duchy tego miejsca ożyły i zaczęły tańczyć, a wraz z nimi Arok i jego przyjaciele.