Moce | Second Sight poradnik Second Sight
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Telekineza (Telekinesis)
Umożliwia nam przenoszenie dowolnych przedmiotów bądź osób, a także poruszanie odległych przełączników tudzież wajch. Jest to pierwsza moc, jaką poznajemy w grze, a zarazem, zdaje się, najbardziej przydatna. Przytrzymujemy prawy przycisk myszy, aby namierzyć cel, a następnie, przytrzymując lewy guzik, poruszamy nim. W ten sposób możemy uderzać przeciwnikami o ściany, zrzucać ich z dużych wysokości, ciskać w nich ciężkimi obiektami - możliwości jest wiele. Już po chwyceniu przeciwnika za gardło traci on na dwie-trzy sekundy kontrolę nad sobą, a kilkunastosekundowe wirowanie w powietrzu kończy się zgonem. W trakcie trzymania prawego guzika myszy widzimy, które przedmioty da się przesunąć (zaznacza się wokół nich obwódka). Na początku telekineza pozwala nam tylko poruszać martwe obiekty, jednak w pewnym momencie ulepsza się, dzięki czemu możemy bezpośrednio straszyć nią wrogów.
Regeneracja (Healing)
Równie przydatna, co telekineza, zdolność, dzięki której możemy poprawić swój stan zdrowia. Korzystamy z niej jednakże tylko wtedy, gdy jesteśmy bezpieczni, gdyż w trakcie regeneracji jesteśmy podatni na ataki przeciwników. Każde ciche miejsce warto wykorzystać do tego, by odnowić zdrowie. Leczyć możemy także przyjaciół - wystarczy, że namierzymy ich trzymając prawy przycisk, a później naciśniemy lewy guzik.
Atak Psi (Psi Blast)
Silne kule energii, którymi możemy ciskać w przeciwników. Zwykle jedna taka wystarczy, by załatwić na dobre dowolnego delikwenta. Jest jednak pewien mankament, a chodzi mi tu o zużycie energii psi - jeden pocisk kosztuje aż około połowy paska. Po pewnym czasie zdolność ulega ulepszeniu, a w praktyce objawia się to tak, że gdy jesteśmy otoczeni przez wrogów, możemy wyemitować cały okrąg energii, który powali ich na ziemię.
Zauroczenie (Charm)
Służy do pokojowego rozwiązywania spraw z wrogami. Jeśli mamy przed sobą przeciwnika, z którym nie chcemy toczyć walki, zaznaczamy zauroczenie, namierzamy cel i przytrzymujemy lewy guzik do czasu, gdy będziemy już przez niego niewidoczni. Jeżeli wiemy, że przez okna (to przykład) patrzą oponenci, to nie mamy po co z nimi zadzierać - po prostu korzystamy z zauroczenia. Czasem przyjdzie nam też zadziałać na naszych przyjaciół. Przykładem jest tu misja z przestraszoną Jayne, którą musimy zmuszać do działania właśnie poprzez wykorzystanie zauroczenia. W czasie korzystania z zauroczenia nie dotykamy przeciwników (domyślcie się, jaki będzie rezultat) ani nie kucamy, gdyż i tak jesteśmy niewidoczni, a schyleni poruszamy się wolniej.
Wyjście z ciała (Projection)
Zdolność tę uważałem za praktycznie bezużyteczną, ale to tylko do czasu, gdy dowiedziałem się, że można dzięki niej wstępować w przeciwników. Jeśli wiemy, że w pobliżu czai się wielu przeciwników, wychodzimy z ciała i wcielamy się w jednego z wrogów, po czym atakujemy jego kolegów. W ten oto jakże łatwy sposób można bardzo często oczyścić sobie drogę. Należy przy tym pamiętać o dwóch rzeczach: kiedy występujemy z ciała, Vattic jest bezbronny i jeśli zauważy go jakiś przeciwnik, będziemy musieli wrócić do siebie; poza tym z zauroczenia korzystamy przez określony czas - jeśli zabraknie nam energii Psi, wrócimy do swojego ciała.