Potrzeby i samopoczucie Twoich kolonistów | Podstawy życia w kolonii w RimWorld poradnik RimWorld
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Potrzeby i samopoczucie Twoich kolonistów
Potrzeby kolonistów
Każdy z Twoich kolonistów ma określone potrzeby. Do najważniejszych i kluczowych potrzeb należy:
- Jedzenie - Twoi koloniści muszą jeść. Jednak to co jedzą, w jaki sposób i w jakim towarzystwie, również ma znaczenie. Posiłki o wysokiej jakości, z połączeniem mięs i warzyw, zwiększają samopoczucie. Natomiast surowe dania, jedzenie z podłogi, czy dzielenie posiłków z osobami, który dany kolonista nienawidzi, ma wpływ negatywny. Osoby, które głodują, będą odnosić obrażenia, które potem przerodzą się w różne problemy zdrowotne.
- Wypoczynek - W ciągu dnia, koloniści musza mieć czas na wypoczynek i relaks. Warto zadbać o oddzielny pokój, wygodne łóżko i odpowiednią przestrzeń, by mieszkańcy mogli swobodnie wypoczywać.
- Rozrywka - Twoi koloniści potrzebują czasu na własne rozrywki. Warto zainwestować w pokój, z bilardem, telewizją, czy prostą podkową do rzucania, by mogli czymś zająć swój czas. Możesz również przeznaczyć pewien obszar na miejsce imprez, czy zadbać, by mieli kompanów do rozmów i gier. Korzystanie z identycznej formy zabawy przez dłuższy czas, obniża jej skuteczność.
- Estetyka - Pewna część kolonistów, będzie mniej, lub bardziej wyczulona na poziom estetyki miejsc w którym się znajdują. Jeśli będą ich otaczały tylko ściany i surowy wystrój wnętrz, to będą z tego powodu bardzo niezadowoleni.
- Komfort - zwiększa się, gdy koloniści wypoczywają, siedzą na kanapach, wygodnych krzesłach itp.
- Przestrzeń - część kolonistów będzie sobie ceniła sporą przestrzeń i tym samym, będą nieszczęśliwe, gdy będą przebywać w ciasnych pomieszczeniach. Dla takich mieszkańców, warto wybudować większe sypialnie i zadbać o ich komfort psychiczny.
Samopoczucie
Najważniejszy czynnik, który musisz brać pod uwagę rozpatrując stan danego kolonisty. Jest to suma wielu czynników, na które nie zawsze masz wpływ. Niektórzy koloniści mogą być np.: z natury pesymistami, co permanentnie wpływa na obniżone samopoczucie. Działa to jednak również w drugą stronę - dana postać może mieć bonus z powodu tego, że nie cierpi się zamartwiać. Możesz na bieżąco przeglądać samopoczucie swoich kolonistów i zmieniać te aspekty kolonii, które im akurat przeszkadzają. Warto byś również zainwestował w produkcję alkoholu - ten magiczny specjał, od razu wprawia ich w dobry humor.