Niebezpieczeństwa i zdarzenia losowe | Podstawy życia w kolonii w RimWorld poradnik RimWorld
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Niebezpieczeństwa i zdarzenia losowe
RimWorld jest bezlistosny dla kolonistów, którzy uważają, że są już całkowicie bezpieczni
RimWorld, opiera się w dużej mierze na losowości - podobnie sprawa się ma z niebezpieczeństwami i zdarzeniami losowymi. Zależnie od wybranego pisarza SI, możesz tak naprawdę oczekiwać wszystkiego. Od problemów z jedzeniem, przez ciągłe ataki piratów, po problemy atmosferyczne. Do najczęstszych zagrożeń i kłopotów należą m.in.:
- Ataki wrogich frakcji - bardzo często, Twoja kolonia będzie atakowana przez raidy bandytów, czy wrogie plemiona. Warto jak najszybciej zainwestować w działka obronne i pułapki, które bardzo pomagają odpierać ataki. Pamiętaj również, by wyposażyć kolonistów w broń, by się skutecznie bronili.
W tym przypadku, na kolonię postanowił uderzyć.. dziki słoń
- Atak dzikich zwierząt - to kolejne, częste niebezpieczeństwo. Co jakiś czas, dostaniesz komunikat, że pojedyncze zwierzę (lub cała grupa), oszalało i zacznie atakować kolonistów. Wyślij myśliwego, lub poczekaj, aż takie dzikie stworzenie zbliży się do Twojej linii obronnej i wyeliminuj zagrożenie.
- Pożary - często łączą się z burzami i wyładowaniami elektrycznymi. Ich częstymi ofiarami padają zbiory, drewniane konstrukcje i lasy. Zadbaj o to, by koloniści na bieżąco gasili płomień. W razie potrzeb, zawsze możesz ich ukryć w metalowych konstrukcjach.
- Fale zimna/chłodu - to bardzo uciążliwe wypadki losowe. W czasie ich trwania, na zewnątrz będzie panował wyjątkowy chłód/upał. Oczywiście, będzie to miało negatywny wpływ na kolonistów. Musisz dostosować temperaturę wewnątrz kolonii do warunków - gdy jest zimno na zewnątrz, ustaw wyższe temperatury w pokojach (z pomocą klimatyzacji), z kolei gdy jest gorąco, obniż ją.
Do rozmów handlowych wyślij kolonistę z rozwiniętymi zdolnościami społecznymi
- Przybycie handlowca - czasami, do Twojej kolonii przybędzie grupka mieszkańców innej planety. Możesz z nimi pohandlować i wymienić się na cenne zasoby.
- Stany mentalne/załamania itp. - Jeśli Twoi koloniści doświadczyli wyjątkowo nieprzyjemnych scen, lub mieli przez dłuższy czas obniżone samopoczucie to mogą się załamać i np.: zaatakować innych. Lepiej wcześniej zapobiegać takim sytuacjom.
- Przerwy w generowaniu prądu, wyładowania - powodują rozładowanie baterii, co może mocno skomplikować życie kolonistów.
- Choroby - czasami, pojedynczy kolonista, lub część z nich, może zachorować. Zależnie od dolegliwości, dany kolonista może przez bardzo długi czas dochodzić do siebie.
Niektóre opuszczone pomieszczenia mogą kryć np.: zahibernowanych mieszkańców dawnej kolonii
- Wykopaliska - Czasami, gdy będziesz kopał w skałach, dostaniesz komunikat, że koloniści czują złą aurę od danego pomieszczenia itp. to znak, że może kryć się tam poważne zagrożenie. Musisz uważać, bo często kryją się tam zmechanizowani przeciwniczy, czy zahibernowani bandyci.
- Uciekinierzy - Może mieć miejsce komunikat, w którym zostaniesz poinformowany, że dany kolonista ucieka przed kimś i dołączy do Ciebie, jak mu pomożesz i zapewnisz mu azyl. Wiążę się to z walką z napastnikami i nowym mieszkańcem kolonii.
- Psychiczna fala - przez kilka dni, koloniści będą słyszeć dziwne odgłosy, które wpłyną negatywnie na ich samopoczucie.
- Zabłąkane zwierzęta - możesz dostać komunikat, że do Twojej kolonii dołączyły zabłąkane zwierzęta.
- Rozbite kapsuły - często na planecie rozbijają się kapsuły, które mogą zawierać cenne surowce, czy rannego kolonistę, który po uratowaniu może do Ciebie dołączyć.