Return to Monkey Island: Zdobycie mopa (Get a mop) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja
Zdobycie mopa to jedno z głównych zadań w części 1 (Part 1) w grze Return to Monkey Island. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak zbudować własnego mopa oraz jak zaliczyć zagadki z mapą do drzewa Mop Tree i napisaniem przeprosin dla Carli.
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2022
W ramach rozgrywania pierwszego rozdziału gry Return to Monkey Island musicie m.in. pozyskać mopa. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia m.in. jak skonstruować mopa, jak zaliczyć zagadkę z napisaniem przeprosin dla pani gubernator, jak pozyskać książkę kucharską, jak przejść przez las z pomocą mapy od Wally'ego i jak pozyskać uchwyt oraz końcówkę mopa.
- Zdobycie mopa (Get a mop)
- Uwolnienie Otisa z więzienia
- Spotkanie z gubernator Carlą
- Wizyta w sklepie voodoo
- Zagadka z napisaniem przeprosin dla Carli
- Znalezienie książki kucharskiej
- Zdobycie odłamka mopa
- Zagadka z mapą do drzewa Mop Tree w lesie
- Stworzenie mopa (Make a mop)
Zdobycie mopa (Get a mop)
To jedno z zadań, które otrzymacie po spotkaniu się z kwatermistrzem przy statku LeChucka. Rozmowę tę opisaliśmy na stronie Spotkanie z przywódcami piratów.
Gotowy mop znajduje się w kuchni SCUMM Baru - wejście do kuchni jest na prawo od stołu, przy którym siedzą przywódcy piratów. Porozmawiajcie z kucharzem (Cook). Mop jest przy drzwiach, ale nie możecie go zabrać (prawy przycisk myszy). Od kucharza dowiecie się, że musicie stworzyć własnego mopa i będą do tego potrzebne 2 składniki - końcówka oraz uchwyt z odpowiedniego rodzaju drewna.
Wybierzcie ścieżkę do Low Street. Znajdziecie tu sklep Wally'ego (Wally's Maps-n-More).
Porozmawiajcie z kartografem Wallym i poruszcie temat odnalezienia konkretnego rodzaju drzewa do stworzenia uchwytu mopa. Dowiecie się, że może stworzyć dla Was prowadzącą do niego mapę.
Zanim opuścicie sklep ukradnijcie monokl (Monocle) - Wally nie będzie stwarzał problemu.
Uwolnienie Otisa z więzienia
Przejdźcie do High Street i zajrzyjcie do więzienia (Jail). W celach przebywają Stan oraz Otis - możecie z nimi porozmawiać i dowiecie się, że tylko Otis chce odzyskać wolność.
Użyjcie monokla na zamku celi Otisa - wykonanie tej czynności pozwoli Wam pozyskać numer seryjny zamka (Serial Number), który będzie potrzebny do stworzenia duplikatu klucza.
Wyjdźcie z więzienie i odwiedźcie sklep ślusarza (Locksmith), który jest po przeciwnej stronie dziedzińca.
Porozmawiajcie z Locke Smith, a dowiecie się o możliwości podrabiania kluczy. Wybierzcie z inwentarza numer seryjny pozyskany z więzienia i pokażcie go kobiecie. Otrzymacie klucz do celi (Jail Cell Key).
Z kluczem powróćcie do więzienia. Użyjcie klucza na celi Otisa, a towarzysz zostanie uwolniony.
Spotkanie z gubernator Carlą
Wyjdźcie z więzienia i wybierzcie lewą ścieżkę prowadzącą do posiadłości gubernatora (Governor's Mansion).
Po wejściu do środka spotkacie panią gubernator - Carlę. Możecie wybierać dowolne odpowiedzi, bo nie czeka Was pełnopawna powtórka z mini-gry z walk na miecze.
Zbadajcie książki w posiadłości i spróbujcie wziąć dowolną z nich. Od Carli dowiecie się, że jest zła na Guybrusha na to, że nie oddał pożyczonej książki. Trzeba będzie ją przeprosić.
Wizyta w sklepie voodoo
Wybierzcie ścieżkę do Low Street i odwiedźcie sklep Real Voodoo. Wejdźcie do środka, przejdźcie w prawo i porozmawiajcie z kapłanką voodoo (Voodoo Lady).
Od kapłanki otrzymacie też księgę z podpowiedziami (Book of Hints), która dodana zostanie do inwentarza. Pozwala ona uzyskiwać podpowiedzi na temat rozwiązań aktualnych problemów. Możecie prosić jedynie o drobne podpowiedzi lub o niemal pełne rozwiązania zagadek. Księga jest dostępna także podczas grania w trybie Hard Mode.
W sklepie voodoo znajdują się 2 przedmioty, które możecie zakupić od kapłanki (Guybrush ma potrzebne monety od samego początku gry):
- Nóż (Knife);
- Żaba do składania przeprosin (Forgiveness Frog).
Zagadka z napisaniem przeprosin dla Carli
Kolejny krok jest trudniejszy - musicie przygotować poprawne przeprosiny i wiąże się to z koniecznością odnalezienia wskazówek w mieście powiązanych z Carlą. Wskazówki te mogą być losowe i musicie je sprawdzić u siebie w grze.
Pierwsza wskazówka to plakat Carli na lewo od Scumm Bar w dokach. Odczytajcie treść plakatu i zapamiętajcie motto (w naszym przykładzie było to Tough on Toughness, ale w Waszej grze może pojawić się inna nazwa).
Druga wskazówka to posąg Carli w Low Street. Odczytajcie treść plakietki pod posągiem i zapamiętajcie nazwę wyspy (w naszym przykładzie było to Port Elizabeth, ale w Waszej grze może pojawić się inna nazwa).
Dotrzyjcie do posiadłości Governor's Mansion. Otwórzcie inwentarz i użyjcie pióra (Pen) na żabie. Pozwoli to Wam rozpocząć pisanie przeprosin.
Treść przeprosin składa się z 5 części:
- Pierwsza część jest zawsze taka sama - Dear Carla.
- Druga część jest zawsze taka sama - Sorry for losing the book I borrowed.
- Trzecia część jest do odczytania z plakietki posągu w Low Street (w naszym przykładzie Tough on Toughness)
- Czwarta część jest do odczytania z plakatu w dokach (w naszym przykładzie Port Elizabeth).
- Piąta część jest zawsze taka sama - I promise to do better in the future.
Jeśli poprawnie wybraliście wszystkich 5 opcji, to Carla przyjmie przeprosiny Guybrusha. W razie pomyłki możecie poprawiać treść przeprosin dowolną ilość razy.
Znalezienie książki kucharskiej
Dzięki udanym przeprosinom możecie pożyczyć kolejną książkę bez konieczności oddawania tej, którą zgubiliście. Z półki z książki wybierzcie książkę kucharską Ingredients.
Powróćcie do Scumm Bar w dokach. W barze pojawiły się 2 nowe osoby. Jedną z nich jest pirat Marlon Marlin (Clean-Looking Pirate). Dowiecie się od niego, że oczekuje przygotowana konkretnego posiłku.
Przejdźcie do kuchni i porozmawiajcie z kucharzem. Nie wie on jak przygotować potrawę, ale możecie mu pomóc - podarujcie mu książkę Ingredients, którą zabraliście z posiadłości gubernatora (upewnijcie się, że była to książka z właściwym tytułem).
Zdobycie odłamka mopa
Kucharz zajmie się przygotowywaniem posiłków i odwrócicie dzięki temu jego uwagę. Wybierzcie z inwentarza nóż (ten zakupiony od kapłanki voodoo) i użyjcie go na mopie. Zdobędziecie dzięki temu odłamek drewna (Sliver of Wood).
Możecie też podjąć próbę kradzieży mopa i ucieczki ze Scumm Baru z tym przedmiotem. Kucharz zatrzymałby Was przy wyjściu i za całą akcję można odblokować sekretne osiągnięcie gry.
Powróćcie do sklepu Wally'ego (Wally's Maps-n-More) w Low Street. Wybierzcie z inwentarza odłamek drewna i pokażcie go Wally'emu. Otrzymacie mapę do drzewa (Map to the Mop Tree).
Zagadka z mapą do drzewa Mop Tree w lesie
Dotrzyjcie do lasu (Forest) i wejdźcie do niego. Możecie obejrzeć mapę wybierając ją z inwentarza i powiązana jest z nią zagadka.
Gra może wylosować inny wygląd mapy od tego z dołączonego obrazka i musicie w rezultacie zrozumieć zagadkę. Polega ona na wybieraniu przejść na podstawie rodzajów roślin z mapy.
Musicie rozpocząć w 1 (pierwsza lokacja z mapy) i dotrzeć do 9 (lokacja z wielkim drzewem do skonstruowania mopa). Sprawdzajcie zawsze kolor rośliny będącej obok ścieżki prowadzącej do kolejnego punktu i na tej podstawie wybierajcie przejścia w lesie.
W przykładzie z naszego obrazka prawidłowe ścieżki znajdowały się obok następujących roślin: fioletowej, fioletowej, zielonej, błękitnej, błękitnej, błękitnej, zielonej, fioletowej.
Stworzenie mopa (Make a mop)
Jeżeli się pomylicie, to Guybrush znajdzie się z powrotem przy wejściu do lasu. Jeśli prawidłowo wybierzecie wszystkie ścieżki, to dotrzecie do wielkiego drzewa z powyższego obrazka. Wybierzcie z inwentarza nóż i użyjcie go na drzewie. Zdobędziecie uchwyt do mopa (Mop Handle).
Powróćcie na mapę wyspy i odwiedźcie lokację Shipyard, czyli dawne miejsce prowadzenia biznesu przez Stana.
Przejdźcie w prawo i zbadajcie mały obiekt na ziemi (Strange Mass). Zdobędziecie gąbkę (Sponge).
Możecie teraz połączyć uchwyt i gąbkę w inwentarzu. Pozwoli to Wam pomyślnie skonstruować własnego mopa.
Na kolejnej stronie solucji - Zdobycie przebrania - znajdziecie opis drugiego dużego zadania z pierwszego rozdziału gry.