Return to Monkey Island: Prolog (Prelude) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja
Prelude to etap wprowadzenia w grze Return to Monkey Island i poniżej jest jego pełna solucja. W naszym opisie przejścia wyjaśniamy m.in. jak zdobyć klucz i przekąskę Scurvydog, jak wygrać wyścig i jak nakarmić kaczkę.
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2022
Prologiem w grze Return to Return to Monkey Island jest etap Prelude - An Unexpected Story Begins. Solucja z naszego poradnika zestawia wszystkie obowiązkowe czynności do wykonania grając jako Boybrush - są to m.in. zakupienie przekąski Scurvydog, zdobycie klucza Outhouse Key, wygranie wyścigu z Chuckiem, nakarmienie kaczki czy odnalezienie rodziców.
- Wybór poziomu trudności
- Kupienie przekąski (Buy Scurvydogs)
- Znalezienie monety (Find a coin)
- Eksploracja okolicy (Mess around and explore)
- Zbadanie kotwicy (Check out the anchor)
- Pokonanie Chuckiego w wyścigu (Beat Chuckie in a race)
- Nakarmienie kaczki (Feed the duck)
- Dodanie sosu do przekąski (Add some sauce to my Scurvydog)
- Trening walki na miecze (Practice swordfighting)
- Znalezienie koniczyny (Find a four-leaf clover)
- Wymyślenie życzenia przy studni (Make a wish at the wishing well)
- Odnalezienie rodziców (Find our real parents)
Wybór poziomu trudności
Przed rozpoczęciem nowej gry musicie wybrać poziom trudności:
- Casual Mode to niski poziom trudności - Pozwoli Wam skupić się na fabule. Zawiera on mniej zagadek, a te dostępne w grze są mniej skomplikowane.
- Hard Mode to klasyczny poziom trudności - Powinien to być Wasz wybór, jeśli zależy Wam na rozgrywce typowej dla przygodówek point'n'click. Spodziewajcie się większej liczby zagadek i większego ich skomplikowania.
Nasza solucja przygotowana została na bazie poziomu Hard Mode. Niektóre z zagadek z opisu przejścia mogą się u Was nie pojawić jeśli gracie na ustawieniu Casual.
Kupienie przekąski (Buy Scurvydogs)
Grywalną postacią w prologu jest Boybrush i towarzyszy mu kolega Chuckie.
Rozpocznijcie od wejścia do sklepu z przekąskami. Jest on za bohaterami w miejscu startu.
W sklepie możecie porozmawiać z właścicielem lub spróbować zabrać przekąski Scurvydogs - dowiecie się, że trzeba będzie za nie zapłacić.
Znalezienie monety (Find a coin)
Wyjdźcie ze sklepu i spróbujcie otworzyć szopę (Outhouse) po lewej stronie. Dowiecie się o wymogu posiadania klucza.
Wróćcie do sklepu i zabierzcie klucz do szopy (Outhouse Key). Właściciel sklepu zgodzi się.
Wyjdźcie raz jeszcze ze sklepu. Otwórzcie inwentarz (klawisz I lub ikona z lewego dolnego rogu ekranu), wybierzcie z niego klucz i najedźcie na zamknięte drzwi. Odblokujecie sobie dostęp do szopy.
W szopie zbadajcie przedmiot leżący na podłodze (Slug). Podnieście go - posłuży Wam jako fałszywa moneta.
Możecie już powrócić do sklepu. Otwórzcie inwentarz i wybierzcie fałszywą monetę (Slug). Użyjcie jej na sklepikarzu żeby kupić przekąski i zaliczyć pierwszy główny cel prologu.
Eksploracja okolicy (Mess around and explore)
Możecie już udać się w prawo i wybrać przejście do kolejnej lokacji, które nie było wcześniej dostępne. W nowym miejscu spotkacie Dee.
Zbadanie kotwicy (Check out the anchor)
Otrzymacie szereg mniejszych celów i możecie zajmować się nimi po kolei, bo pozycje z listy pokrywają się z kolejnymi odwiedzanymi miejscami.
Kliknięcie na Dee lub na wielkiej kotwicy (Anchor) zainicjuje długi monolog Dee. Jest to samouczek z pomijania rozmów (klawisz kropki na klawiaturze) i odczytywania odbytych rozmów (klawisz przecinka).
Pokonanie Chuckiego w wyścigu (Beat Chuckie in a race)
W okolicy jest bieżnia i możecie wyzwać Chuckiego na pojedynek. Rozpocznie się odliczanie do wyścigu - najedźcie kursorem na obszar za linią mety, a następnie dwukrotnie wciśnijcie lewy przycisk myszy, dzięki czemu Boybrush rozpocznie bieg i będzie mógł wygrać wyścig.
Nakarmienie kaczki (Feed the duck)
Idąc dalej w prawo dotrzecie do zbiornika z kaczką, ale nie możecie od razu podnieść chleba i jej nakarmić, bo zabroni Wam tego przebywające tu małżeństwo. Rozmowa z nimi nie pozwoli przekonać ich do zmiany zdania.
Kliknijcie na koszu (Basket) znajdującym się obok pary. Uda się Wam dzięki temu odwrócić ich uwagę.
Możecie już ukraść chleb (Bread). Wybierzcie go z inwentarza i kliknijcie na kaczce żeby ją nakarmić (Boybrush dotrze do zbiornika od drugiej strony).
Dodanie sosu do przekąski (Add some sauce to my Scurvydog)
Obok kosza na śmieci znajdziecie ketchup (Red Glob) - kliknijcie na nim i wybierzcie opcję dodania go do inwentarza.
Otwórzcie inwentarz. Wybierzcie ketchup i połączcie go z posiadaną już przekąską (Scurvydog). Wzbogacona zostanie ona o nowy składnik.
Trening walki na miecze (Practice swordfighting)
"Arena walk" znajduje się u góry ekranu. Wystarczy na niej kliknąć i dzieciaki odtworzą oszukiwany pojedynek.
Znalezienie koniczyny (Find a four-leaf clover)
Koniczyna (Four-leaf clover) jest na pobliskiej polanie. Pomóżcie sobie w razie potrzeby opcją podświetlania rzeczy z okolicy (klawisz TAB).
Wymyślenie życzenia przy studni (Make a wish at the wishing well)
Udajcie się dalej w prawo. Na ziemi znajdziecie monetę (Coin).
Wybierzcie od razu monetę z inwentarza i użyjcie jej na studni (Well). Możecie wybrać dowolne życzenie z listy i jeśli chcecie zobaczyć ich różne efekty to warto przed wrzuceniem monety zapisać stan gry.
Odnalezienie rodziców (Find our real parents)
Otwórzcie bramkę (Gate) i przejdźcie do samego końca w prawo. Dotrzecie do ojca (Dad). Kliknięcie na znajomej postaci załączy rozmowę i prolog dobiegnie końca.