Jak sprawnie walczyć z wrogami? | Podziemia i walka | Regalia Poradnik Regalia: Of Men And Monarchs
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Wrogowie przeważnie będą mieli przewagę liczebną - należy bardzo rozsądnie nauczyć się używać umiejętności bohaterów.
- Po pierwsze i najważniejsze - w walce musisz myśleć taktycznie. Jak w wielu produkcjach opartych na walce turowej tak i w Regali musisz nauczyć się efektywnie wykorzystywać umiejętności swoich bohaterów.
- Nie szarżuj na wroga, a pozwól im spokojnie zbliżyć się do siebie. Wróg ma tendencje do atakowania najbliższego celu w zasięgu wzroku i warto na pierwszy front oddelegować wytrzymałe postacie (Levant, Griffith).
- Wrogowie przeważnie mają przewagę liczebną i warto to obrócić na ich niekorzyść. Blokuj dostęp do swoich jednostek z pomocą umiejętności tworzących przeszkody na polu bitwy i walcz z kilkoma jednostkami na raz. Staraj się również wrogów razić obszarowo.
Umiejętności obszarowe doskonale zdają egzamin w walce z grupką słabych wrogów.
- W walce nie można zapisywać gry, a postacie bardzo często nie trafiają z pomocą umiejętności. Koniecznie odblokuj perki i zbieraj rynsztunek zwiększający celność, by uniknąć napadów frustracji.
- Nigdy nie zapominaj o współczynniku autorytetu w walce. Oprócz tego, że możesz wykorzystać najpotężniejsze umiejętności swoich bohaterów, to możesz aktywować postać raz jeszcze po wykonaniu akcji. Jest to bardzo przydatne, gdy np. użyjesz zaklęć obszarowych w kierunku wroga, zużyjesz 1 punkt autorytetu i ponownie użyjesz innej umiejętności, by razić grupkę niemilców.
- Każda postać ma współczynnik osłon, który w pierwszej kolejności przyjmuje na siebie obrażenia od wrogów. Innymi słowy, osłona niweluje obrażenia, a gdy jej współczynnik spadnie do zera, zostaną odbierane właściwe punkty życia celu. Niektóre umiejętności omijają pancerz i od razu zabierają życie.
Demon przyzwany przez Aliss przydaje się praktycznie w każdej walce.
- Kay jest niepozorną, choć bardzo potężną postacią. Jego pierwsza umiejętność daje sporo punktów osłony wskazanej postaci - rzucaj ją zawsze na Levanta/Griffitha i staną się oni niebywale wytrzymali i praktycznie nie do zabicia. Inne postacie mogą skupić się na zadawaniu obrażeń wrogom.
- Aliss potrafi przyzwać niezwykle silnego demona, który ułatwia wygrać wiele potyczek. Najlepiej na stwora rzucić płomienną ścianę (obrażenia od ognia zwiększają czas trwania przywołańca w walce) i dawać mu punkty osłony. Demon odeprze wiele ataków, przy okazji mocno ich raniąc.
- Koniecznie zwiększ relacje z ulubionymi bohaterami, których wykorzystujesz do walki - da to dostęp do modyfikacji ich umiejętności i znacząco ich wzmocni. Bardzo się to przydaje m.in. z Aliss i Signy.
Kay, Levant, Aliss i Signy tworzą doskonałą drużynę, która poradzi sobie z każdym zagrożeniem.
- Pamiętaj, że w walce nie możesz regenerować życia. Jeśli ktoś z drużyny polegnie w walce, nie będzie dostępny na wyprawie, aż dotrzesz do obozu. Dlatego warto wyrobić sobie nawyk, by wycofywać ranne postacie i starać się unikać strat w ludziach.
- Całkiem niezłym pomysłem na drużynę jest Kay, Levant, Aliss i Signy. Levant będzie typowym tankiem, który skupi na siebie ataki wrogów. Ma przy tym dostęp do ogłuszenia i może wyciszyć wrogów na jedną turę. Kay zajmie się w walce głównie rzucaniem osłon na Levanta i okazyjnym atakiem/rzucaniem banneru. Aliss jest uniwersalna i potrafi bardzo mocno razić wrogów z pomocą zaklęć i przyzwać demona, który niezwykle często się przydaje. Signy jest bardzo silna obszarowa i bardzo mobilna - jest idealna do niszczenia oddalonych celów, a jej ostateczna umiejętność jest bardzo potężna.