Red Dead Redemption 2: Mądrość starszyzny - opis przejścia, mapa, porady Red Dead Redemption 2 poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Red Dead Redemption 2 opisaliśmy zadanie Mądrość starszyzny (The Wisdom of the Elders), w którym Arthur może pomóc członkom niewielkiej społeczności w Butcher Creek, którzy obawiają się, że ciąży na nich klątwa.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2022
Mądrość starszyzny to tytuł jednego z pobocznych zada gry Red Dead Redemption 2. W ramach tej kilkuczęściowej misji Arthur może pomóc członkom niewielkiej społeczności w Butcher Creek, którzy obawiają się, że ciąży na nich klątwa.
Odblokowanie misji i pierwsza wizyta w Butcher Creek
Do zadania tego możesz przystąpić najwcześniej w rozdziale 5 gry. Okazja do rozpoczęcia misji pojawia się w niewielkiej odległości na zachód od Van Horn Trading Post (obrazek 1). Musisz zbadać obszar pod mostem kolejowym. Arthur odnajdzie tam Lemuela błagającego o pomoc (obrazek 2).
Podnieś mężczyznę, umieść go na koniu bohatera i przetransportuj do Butcher Creek. Zdejmij chorego z konia i połóż na ziemi obok jednej z chatek. Lemuel zaatakuje niespodziewanie Arthura. Musisz pokonać go w walce wręcz, ale z racji choroby to na szczęście bardzo słaby przeciwnik. Rozmowa z Obediah Hintonem zakończy pierwszą część misji.
Drugie spotkanie z mieszkańcami Butcher Creek
Odczekaj około jednej doby, a w Butcher Creek powinien pojawić się znacznik informujący o możliwości ponownego spotkania się z Obediah i mieszkańcami osady. Arthur musi rozprawić się z "demonami", czyli z chorymi psami, które pojawiły się w wiosce. Docieraj do kolejnych zdziczałych psów polegając na odgłosach szczekania oraz na wskazaniach minimapy. Łatwo się zabija dzikie psy, aczkolwiek jeśli jakiś rzuci się na Arthura to pomóż sobie Zabójczą precyzją.
Powróć po wszystkim do Obediaha i obejrzyj nowy filmik. Po raz pierwszy spotkasz podejrzanie zachowującego się Indianina.
Zniszczenie talizmanów
Do trzeciej części misji od razu możesz przystąpić. Zadaniem Arthura jest odnalezienie i zniszczenie 13 zawieszonych na drzewach przeklętych talizmanów. W lokalizowaniu talizmanów bardzo pomocny jest Orli wzrok. Po uaktywnieniu tego trybu są oznaczane na żółto (przykład na obrazku). Do niszczenia ich możesz używać dowolnej broni palnej. Zbadaj w poszukiwaniu talizmanów cały obszar oznaczony na biało, a więc las i oba brzegi rzeki. Powróć po wszystkim do Obediaha.
Zbadanie kopalni
Po tym jak obejrzysz filmik konieczne okaże się wyruszenie do kopalni, która znajduje się na zachód od miasteczka Annesburg. Po dotarciu na miejsce zacznij od wyrwania desek, dzięki czemu będziesz mógł zająć się zbadaniem wnętrza kopalni.
Jako że w kopalni jest ciemno warto pomagać sobie podręczną latarnią. Dotrzyj do obszaru oznaczonego na żółto, dzięki czemu Arthur odkryje skażoną wodę. Głównie wyjście z kopalni zawali się, ale w komnacie jest inny korytarz do zbadania. Ustalenie drogi do wyjścia mogą ci ułatwiać przepływające małe strumyczki - podążaj w przeciwną stronę do kierunku spływania wody. Po zlokalizowaniu wyjścia (powyższy obrazek) przejdź przez wodospad.
Powróć do Butcher Creek gdzie dojdzie do finałowej konfrontacji. Nie otrzymasz nagrody bezpośrednio od wieśniaków, którzy nadal nie rozumieją, że byli oszukiwani. Możesz jednak zabrać ze stołu gotówkę oraz dokument, który mieli podpisać.