System strzelania i walki w Realm Royale Realm Royale poradnik, najlepsze porady
Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2018
System strzelania w Realm Royale jest bardzo intuicyjny, chociaż może przysporzyć wielu problemów. W tym rozdziale dowiesz się jak strzelać, żeby trafiać w Realm Royale. Znajdziesz też kilka tricków odnośnie strzelania oraz wykorzystywania terenu jako osłony. Nie zabrakło również wykorzystywania przewagi prawego ramienia, o której gracze tak często zapominają.
Samo strzelanie w Real Royale jest odmienne od tego, które widzieliśmy na przykład w Fortnite, choć nie do końca. W niektórych przypadkach można zaobserwować także bloom, czyli losowe generowanie punktu na celowniku gracza. W większości uzbrojenia jednak gra korzysta z systemu "projectile" oraz "travel time". Oznacza to, że po wystrzeleniu, pocisk dolatuje do celu po określonym czasie. Musisz mieć to na uwadze tylko w momencie potyczki na dalekich dystansach, ponieważ "travel time" czyli czas podróży pocisków jest ekstremalnie niski (duża szybkość kul).
Zgoła odmienną sytuację zastosowano w broniach klasowych wojownika (Axe) oraz inżyniera (Plasma launcher). Oprócz travel time zastosowano tutaj bullet drop (opad pocisku), a więc chcąc trafić przeciwnika z dalszych odległości, musisz celować powyżej jego głowy. Pamiętaj także, że te klasy jako jedyne są w najlepszej sytuacji, w momencie walki na krótkich dystansach. Trafienie gracza z dalekich odległości za pomocą ich broni klasowych nie jest łatwe, a często nawet niemożliwe.
Kolejną rzeczą, o której trzeba wspomnieć jest broń klasowa łowcy, czyli łuk. Pełne naciągnięcie łuku gwarantuje daleki strzał oraz maksymalne obrażenia przy trafieniu. Łuk naciągnięty w połowie lub lekko spowoduje, że strzała opadnie na ziemię, a jeżeli trafi ona w przeciwnika, zada tylko część obrażeń maksymalnych. Szalenie ważnym jest więc posiadanie innej, dodatkowej broni w przypadku łowcy.
Podczas walki musisz pamiętać też o osłonach. To jedyny sposób (oprócz umiejętności klasowej inżyniera - barykady) na uniknięcie chociaż części obrażeń. Pamiętaj, że stojąc na otwartym terenie jesteś łakomym kąskiem dla innych graczy, którzy korzystają z jakiejkolwiek osłony. Podczas walki nigdy nie oddawaj też przewagi prawego ramienia. Zawsze wychylaj się zza osłony z prawej strony, ponieważ w taki sposób zaprojektowany widok trzeciej osoby. Z prawej strony widzisz więcej niż z lewej.
Kolejną rzeczą jest taktyka podczas walki. Jeżeli posiadasz broń, której atutem nie jest szybkostrzelność, wychylaj się zza osłony tylko w momencie oddawania strzału. W ten sposób zadasz maksymalne obrażenia przy minimalnych otrzymanych. Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której nie sposób się schować za osłoną, a przeciwnik po drugiej stronie również stoi na otwartym terenie nie stój w miejscu ani nie skacz. Najlepszym wyborem jest tu przemieszczanie się od lewej do prawej strony w niekontrolowanych odstępach czasowych. W ten sposób "lead" przeciwnika (prowadzenie celownika za przeciwnikiem) będzie dużo mniej skuteczny. Skakanie podczas potyczek może przysporzyć ci pewnych problemów. Nie tylko dużo trudniej ustawić celownik na przeciwniku (myszkę poruszasz teraz w czterech kierunkach, a nie dwóch, tak jak w pierwszym przypadku), ale też celność niektórych broni maleje (celownik staje się większy).
TTK (Time to kill - czas do zabicia przeciwnika) w Realm Royale jest nienaturalnie szybki. Oznacza to, że przy dobrze wymierzonych strzałach jesteś w stanie powalić wroga posiadającego 2400 punktów obrony za pomocą dwóch strzałów, a korzystając pistoletów maszynowych jesteś w stanie zabić przeciwnika w czasie poniżej sekundy. Koniecznie weź to pod uwagę, ponieważ dokładnie to samo może zrobić przeciwnik po drugiej stronie ekranu. Zawsze korzystaj z osłon, nigdy nie stój w miejscu i wybieraj takie walki, w których wiesz, że będziesz mieć przewagę nad swoim oponentem.
Uwaga! Wraz z wprowadzeniem aktualizacji z 06.07.2018 wiele broni (assault rifle, SMG, Heirloom rifle, burst rifle, revolver) korzystają z systemu hitscan. Oznacza to, że pociski lecą dokładnie tam, gdzie zostanie ustawiony przez ciebie celownik, niezależnie od odległości do celu.