Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Railway Empire - poradnik do gry

Railway Empire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii Railway Empire poradnik, porady

Jak budować tory w Railway Empire? Sprawdź nasz poradnik, który dokładnie wskazuje, jak prowadzić linie i budować na wzniesieniach, nie tracąc przy tym pieniędzy.

Ostatnia aktualizacja: 14 września 2020

Tworzenie nowych połączeń, łączenie miast oraz zakładów za pomocą stacji i torów, to twój chleb powszedni w Railway Empire. Narzędzie do tworzenia nowych odcinków kolejowych jest bardzo proste, ale musisz zaczynać nową trasę od istniejących torów np. krańce stacji lub dowolny punkt w gotowej skończonej linii.

Dzięki dodaniu kilku punktów, możesz stworzyć połączenia dostosowane do twoich potrzeb i planów, a przy tym nie wydasz za dużo. - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Dzięki dodaniu kilku punktów, możesz stworzyć połączenia dostosowane do twoich potrzeb i planów, a przy tym nie wydasz za dużo.

Budowanie torów

Głównym problem przy budowy nowych torów jest radzenie sobie z trudnym terenem. Gra automatycznie tworzy najprostsze połączenie między dwoma punktami. Tworzy przy tym niezbędne nasypy, mosty lub tunele. Jest to bardzo przydatne, ale jednocześnie drogie rozwiązanie. Dzięki temu masz najkrótsza trasę o minimalnym stopniu nachylenia. Mosty i tunele mogą okazać się bardzo drogie, dlatego w pierwszym etapie każdego scenariusza najlepiej jest unikać drogich połączeń. Stawiaj tory tam, gdzie teren temu sprzyja - jest płaski i rozległy. Jeśli musisz wybudować np. most, postaraj się go postawić w naprawdę dogodnym miejscu np. nad rzeką lub wąwozem i dostosuj większą połączeń, aby z niego skorzystały.

Przy budowaniu torów, dodaj punkty odniesienia, aby mieć większy wpływ na kierunek trasy. W ten sposób możesz wykorzystać naturalny kształt terenu i ominąć budowę drogich konstrukcji. Odbywa się to kosztem nachylenia trasy. Pociągi będą wolniej poruszać się po takich odcinkach, dlatego warto przypisać silne lokomotywy o dużej mocy. Inaczej podróż po takiej trasie znaczenie się wydłuży. Dodatkowe punkty przydadzą się również, przy planowaniu skomplikowanych połączeń.

Tworząc nowe połączenia, warto stawiać tory w taki sposób, aby pokrywały się z towarami jakie będą przewozić. Do transportu pasażerów oraz poczty liczy się szybkość, dlatego tory powinny być proste, na płaskim terenie, posiadać mało zakrętów i minimalne różnice w wysokości. W ten sposób, pociąg szybko osiągnie swój cel. Pociągi towarowe są z założenia wolniejsze (lokomotywy są wolniejsze, a wagony towarowe cięższe), więc nie musisz tworzyć aż tak dogodnych tras. Jednak przy transporcie towarów, również skorzystać na prędkości (szybsza dostawa to szybszy zysk).

Budując linie, na których będzie poruszać się wiele pociągów np. pomiędzy dwoma miastami, musisz wybrać w jaki sposób rozwiążesz problem dużego ruchu:

Główna nitka z bocznicami. Na linii możesz rozstawić bocznice, czyli krótkie przystanki dla pociągów, które mają się ominąć. Gra uczy tego sposobu od pierwszej misji w kampanii. Przy jednej bocznicy możesz posiadać maksymalnie trzy pociągi, ale to mocno spowolni ruch na trasie. Stwórz dodatkowe bocznice, aby przyspieszyć ruch. Buduj je w równych odstępach i stawiaj wieże zaopatrzeniowe. Zaletą bocznic jest łatwe podłączenie innych stacji i tras do głównej nitki.

Na prostej pętli jednokierunkowej, może jeździć kilka pociągów (1). Możesz nawet powiększać taką pętlę o dodatkowe segmenty. Zacznij od najkrótszych dystansów (2), potem zacznij dodawać kolejne stacje i tory. - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Na prostej pętli jednokierunkowej, może jeździć kilka pociągów (1). Możesz nawet powiększać taką pętlę o dodatkowe segmenty. Zacznij od najkrótszych dystansów (2), potem zacznij dodawać kolejne stacje i tory.

Ruch jednokierunkowi w pętli. Takie rozwiązanie pozwala na jazdę dla kilku pociągów i można połączyć kilka zakładów pod takie połączenie. Większa stacją pozwoli na szybszy rozładunek w mieście, ale to rozwiązanie jest najlepsze dla małych odległości. Na większych, czas podróży znacznie się wydłuży, a każda awaria spowolni wszystkie pociągi w pętli.

Podwójne tory - zmaksymalizują ilość pociągów i znacznie upłynnią ruch lokomotyw o zbliżonej prędkości. Budowa takiej trasy wymaga trochę więcej czasu i pieniędzy (dodatkowa nitka torów oraz sygnalizacja), ale znacznie ułatwia sprawę.

?Przy budowie połączeń wielotorowych, pamiętaj aby przypisać konkretny tor dla każdej linii (1) - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry

Przy budowie połączeń wielotorowych, pamiętaj aby przypisać konkretny tor dla każdej linii (1). Dzięki temu, pociągi będą miały oddzielną drogę tylko dla siebie (2). Przy budowie mostów, musisz zrobić małe odchylenie (3). Mosty i tunele mogą prowadzić tylko dwa tory obok siebie.

Jeden pociąg, jedna linia. Dość karkołomne rozwiązanie, ale wbrew pozorom, rozwiązuje wiele problemów. Polega na stworzenie oddzielnych linii dla każdego peronu i zezwala na ruch jednego pociągu. Trudno połączyć jakiś zewnętrzny punkt (miasto, wytwórnia) z taką nitką, ale nie ma żadnych problemów z ruchem. Minusem są większe koszty i manualne przypisanie torów, dla każdego pociągu.

Jeden pociąg obsługuje kilka stacji z surowcami. Przy małym mieście, jeden skład kolejowy wystarczy. Z czasem, można dodać więcej pociągów, ponieważ ruch działa na zasadzie pętli i jest jednokierunkowy. - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Jeden pociąg obsługuje kilka stacji z surowcami. Przy małym mieście, jeden skład kolejowy wystarczy. Z czasem, można dodać więcej pociągów, ponieważ ruch działa na zasadzie pętli i jest jednokierunkowy.

Na początku gry, można tworzyć małe, ale efektywne połączenia. Gdy miasto docelowe jest małe, a wokół jest kilka wytwórni, nie ma sensu tworzyć kilku oddzielnych połączeń. Zamiast korzystać z kilku pociągów, to wystarczy tylko jeden, który dostarczy wszystkiego co potrzeba i zmaksymalizuje zyski. Warto wykorzystać rozwiązanie z budową linii jednokierunkowej.

Stwórz trasę koła lub elipsy i ustaw linię tak, aby pociąg odwiedzał każdą stację po kolei, a miasto docelowe na końcu. W ten sposób pociąg będzie krążył i zabierał potrzebne surowce z każdego zakładu. Na początku, prawdopodobnie będzie obładowany tylko jednym surowcem, lecz sytuacja szybko się unormuje. Zmiana w ruchu i konstrukcji połączenia będzie potrzebna dopiero, gdy miasto się rozrośnie lub znajdzie się tam bardzo ważna fabryka, której nie ma w okolicy.

Jedne pociąg może obsłużyć kilka zakładów w różnych lokacjach. Na tym przykładzie, pociąg załaduje zboże i dowiezie go do miasta. Potem, obierze kierunek na ranczo i zabierze bydło do fabryki w mieście. Na początku zapotrzebowanie jest małe, wiec nie ma potrzeby tworzenia dwóch oddzielnych linii. - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Jedne pociąg może obsłużyć kilka zakładów w różnych lokacjach. Na tym przykładzie, pociąg załaduje zboże i dowiezie go do miasta. Potem, obierze kierunek na ranczo i zabierze bydło do fabryki w mieście. Na początku zapotrzebowanie jest małe, wiec nie ma potrzeby tworzenia dwóch oddzielnych linii.

Inne rozwiązanie, które jest przydatne na początku gry, to stworzenie dwóch połączeń (np. wytwórnie blisko jednego miasta) obsługiwanych przez jedną linię. Pociąg będzie zajeżdżał na stacje z wytwórnią, ładował towar i wyładowywał na następnej stacji w mieście.

Potem udaj się do kolejnej stacji obsługującą inną wytwornię. Po załadunku i transporcie do miasta, zacznie od początku. W ten sposób, pociąg będzie zawsze będzie jeździł pełen. Nie ma potrzeby kupować oddzielnych pociągów i tworzyć dwóch linii. Z czasem miasto i zakłady się powiększą. Zapotrzebowanie wzrośnie oraz ilość towarów potrzebnych do przewiezienia. Wtedy będziesz mógł stworzyć oddzielne linie i dokupić nowe pociągi.

Ustawienia linii

Zmiana ustawień linii może pomóc i ułatwić pracę twoich pociągów. Kilka prostych kroków, zapewnić lepszą organizacji.

Po kilku zmianach, pociąg ma zajeżdżać na peron 3, gdy zajeżdża na stację. Będzie zabierać w pierwszej kolejności mięso, a unikać załadunku poczty i pasażerów. Zabierze pozostałe towary, jeśli nadal będzie zapotrzebowanie oraz wolne wagony. - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Po kilku zmianach, pociąg ma zajeżdżać na peron 3, gdy zajeżdża na stację. Będzie zabierać w pierwszej kolejności mięso, a unikać załadunku poczty i pasażerów. Zabierze pozostałe towary, jeśli nadal będzie zapotrzebowanie oraz wolne wagony.

Przydzielanie torów to prosta i przydatna funkcja. Bez ingerencji w tą zmienną, pociągi będą automatycznie zajmować najbliższy peron. Wystarczy kliknąć w odpowiedni numer peronu i od razu zobaczyć zmianę w trasie danego połączenia. Pamiętaj, że każda zmiana konstrukcji torów lub przebudowa, zmieni peron na który będą zajeżdżać. Przy wielu liniach, które korzystają z tej samej nitki, może stanowić problem. Warto wybrać oddzielny tor np. dla kierunku z którego nadjeżdżają lub towaru, który przewożą.

Załadunek automatyczny (1) i priorytety towarów. W ten sposób, będziesz tworzył większość połączeń. Pociąg zabiera w pierwszej kolejności najbardziej dochodowe towary, potem dobiera wagony według potrzeb punktu docelowego. Klikając na nazwę stacji, możesz też wybrać produkty i zmienić priorytety przy załadunku. Zielona strzałka nakazuje zabieranie danego towaru w pierwszej kolejności, jeśli może go sprzedać w następnych stacjach. Czerwony znak zakazu, nie pozwala zabrać tego towaru. Dzięki tej opcji, nie musisz bawić się w szczegóły i zwiększysz kontrolę nad przepływem towarów.

Automatyczny załadunek to domyślna i najczęstsza opcja, którą będziesz wybierał (1). Czasem będziesz ręcznie wybierał, co pociąg załaduje na danej straci (2). - Railway Empire: Budowanie torów, tworzenie linii - Railway Empire - poradnik do gry
Automatyczny załadunek to domyślna i najczęstsza opcja, którą będziesz wybierał (1). Czasem będziesz ręcznie wybierał, co pociąg załaduje na danej straci (2).

Załadunek: Tylko ekspresowe/towary. Jest to proste rozdzielnie załadunku. Przy towarach ekspresowych, pociąg zbiera pasażerów i pocztę. Natomiast przy załadunku towarów, wagony zapełnią się wyłącznie produktami z fabryk lub wytwórni. Jest to proste i szybkie rozwiązanie dla połączeń międzymiastowych, gdy nie chcesz się bawić w szczegóły załadunku, ale chcesz utrzymać podział między pociągami pasażerskimi a towarowymi.

Załadunek ręczny (2). Z tego ustawienia korzystaj tylko w sytuacjach, gdy chcesz transportować konkretne towary. Możesz np. ustawić jakie towary do załadunku na stacji gdzie jest wiele produktów, albo zdecydować aby pociąg woził równą ilość dwóch różnych produktów. Rzadko wykorzystasz takie ustawienia, ale w wyjątkowych sytuacjach może się przydać.